Artikel QSnatch-malware : opmerkelijk advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:08

kodak

FP ProMod
Topicstarter
In het artikel QSnatch-malware infecteert duizenden nas-systemen van Qnap (Daan / @AverageNL ) staat een opmerkelijk advies:
Het advies aan eigenaren van Qnap-systemen is om de systemen voorlopig niet met het internet te verbinden zonder firewall.
Het is in het artikel niet terug te vinden wie dit advies zou hebben gegeven. Ik hoop dat dit uitgelegd kan worden. Het klinkt ook niet als een advies dat past bij het gebruik van een NAS, zeker niet bij de adviezen die in de aangehaalde bronnen zijn gegeven.

Een van de aangehaalde bronnen doet het advies om een NAS categorisch niet / nooit vanaf het internet bereikbaar te maken zonder firewall. Een ander gaat nog verder en geeft het advies om de NAS af te koppelen van het internet.

[ Voor 0% gewijzigd door kodak op 01-11-2019 21:39 . Reden: aanpassing naam ]

Beste antwoord (via kodak op 03-11-2019 16:07)

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-10 12:21

AverageNL

Redacteur
Bedankt voor het melden! Ik heb dit inderdaad niet stellig genoeg verwoord. Ik heb het veranderd naar:
Het expliciete advies van het ncsc-fi is om de nas-systemen niet met het internet te verbinden zonder firewall.
De originele bron was dus het ncsc-fi, maar ik heb het advies niet helemaal correct geformuleerd. Hopelijk is het zo duidelijk.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08-10 12:21

AverageNL

Redacteur
Bedankt voor het melden! Ik heb dit inderdaad niet stellig genoeg verwoord. Ik heb het veranderd naar:
Het expliciete advies van het ncsc-fi is om de nas-systemen niet met het internet te verbinden zonder firewall.
De originele bron was dus het ncsc-fi, maar ik heb het advies niet helemaal correct geformuleerd. Hopelijk is het zo duidelijk.