Acer Nitro 5 Laptop heeft 'opeens' 0fps drops/freezes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1270976

Topicstarter
Mijn vraag:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn laptop freezes weggaan?

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Ik gebruik een Acer Nitro 5 laptop AN515-51-786L (twee en een half jaar oud) met de volgende specificaties:
pricewatch: Acer Nitro 5 AN515-51-786L

Probleemomschrijving:
Sinds een maand heb ik freezes. Mijn fps gaat dan van een consistent 60 naar 0 voor zo'n 2 tot 3 seconden en schiet dan weer terug naar 60. Dit gebeurde eerst alleen tijdens het gamen, nu tijdens het kijken van Youtube en zelfs als ik bijvoorbeeld Word opstart en begin te typen. De freezes lijken te gebeuren op willekeurige momenten, maar ik vermoed een patroon te vinden als er een hoge intensiteit van iets is. Bijvoorbeeld als er veel dingen op het scherm gebeuren. Ik ondervind ook soms dat mijn audio freezed. Dit gebeurt soms tegelijkertijd, maar ook de audio freeze houdt zo'n 2 tot 3 seconden aan.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Mijn settings van games drastisch omlaag gehaald, freezes gebeuren minder vaak
Drivers ge-update, voor een tijdje waren de freezes weg, ze zijn weer terug (Heb al gecheckt voor een nieuwe driver update, die is er niet)
Op internet gekeken naar soortgelijke problemen, heb niets nuttigs kunnen vinden (Maar ben dan ook slecht in zoeken)
Tijdens het gamen heb ik ook mijn prestatiescherm aangehad om te kijken of er pieken te zien zijn vlak na zo'n freeze. Ik zie een piek in Ethernet (ik gok dat dit niet verwant is), lichte piek in GPU en een forse piek in CPU. De CPU loopt op tot 100% soms.
Ik heb ook gecheckt op virussen en heb niets kunnen vinden met "Malware bytes antimalware"

Graag hoor ik meer en hoop ik dat dit probleem opgelost kan worden!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smekkos
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22-05 22:27
al eens de koeling goed schoongemaakt? als je koeler dicht zit gaat hij snel terugklokken om niet te overhitten. Je kan vast zoiets als HWinfo64 gebruiken om te kijken of hij heet loopt.