Goedenavond mede-tweakers,
Vanaf januari 2020 krijg ik vanuit mijn werk weer budget (Lees: 1800€) om mijn thuiswerkplek samen te stellen. De vorige keer heb ik van dit budget een laptop gekocht, alleen deze keer is toch echt mijn desktop aan de beurt. Deze pc bevat nog een AMD Phenon II 1100T en een ATI Radeon HD 7700. Ondertussen denk ik dat je deze in het museum kan tegenkomen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze werkplek wordt gebruikt om op te werken (VM's runnen, coden, packagen, RDP'en etc.), en om op te gamen. De games die ik graag speel zijn voornamelijk (MMO)RPG's zoals Black Desert, ArcheAge, Assasins Creed, maar ook race games zoals Forza en Need for Speed.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Vanuit mijn werk krijg ik dus een budget van 1800€.
Dit mag ik besteden aan mijn thuiswerkplek, dus dit hoeft niet persé alleen de PC zelf te zijn, maar dit kan ook PC + Beeldscherm + Geluidssetje+....... Jullie snappen het ondertussen wel.
Persoonlijk wil ik de 1800€ gebruiken om een PC samen te stellen die de komende jaren weer goed vooruit kan. Daarnaast koop ik zelf dan de overige apparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor mij lig voornamelijk de focus op future proof. Daarnaast vind ik de snelheden van een M2.SSD tegenwoordig fantastisch, dus die wil ik er sowieso in hebben. Volgens mij is het dan wel een goed idee om een moederbord uit te kiezen met een M2.Koeler erop.
De RTX2070 lijkt mij een prima uitgangspunt voor 1440P gaming. 4K gaming zit ik voorlopig nog niet aan te denken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf altijd op een AMD processor gedraaid en vind dit erg fijn. NZXT vind ik een ontzettend mooie kast hebben met de H510, maar ik laat me graag verassen. Voor de rest geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen wensen, gewoon een mooi, stabiel systeem.
Ga je overklokken?
Ik heb dit nog nooit gedaan, maar het lijkt me zeker interessant om hier naar te kijken. ik weet dat je met een AMD systeem niet heel veel winst kan behalen, maar om even te proberen lijkt het me wel leuk.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb 2 lijstjes gemaakt;
Build 1: De RGB Build
Build 2: De build zonder RGB
Wat ik van jullie verwacht; ik heb nog nooit een PC met RGB gehad. Het lijkt me ontzettend gaaf om dit een keer te hebben.
Daarnaast is het 2de lijste misschien wat meer buck for power, en uiteraard iets goedkoper. Ik ben er zelf nog niet over uit of ik wel of geen RGB wil. Zijn er mensen die met hetzelfde dilemma hebben gezeten?
Daarnaast vraag ik jullie uiteraard of mijn builds kloppen, en of ze verbeterd kunnen worden.
Ook ben ik opzoek dus nog naar een goed 1440P 144Hertz scherm. Iemand ideeën?
Ook hoeft de PC niet op 1 Januari besteld te worden. Ik probeer goed te kijken naar wanneer bijvoorbeeld de RTX3000 serie uit komt, maar dit lijkt nog een tijdje te duren. Laat me vooral weten waarom ik bijvoorbeeld absoluut zou moeten wachten met het bestellen van iets vanwege ......
Bedankt alvast, en een fijne avond en weekend gewenst.
Nico.
Vanaf januari 2020 krijg ik vanuit mijn werk weer budget (Lees: 1800€) om mijn thuiswerkplek samen te stellen. De vorige keer heb ik van dit budget een laptop gekocht, alleen deze keer is toch echt mijn desktop aan de beurt. Deze pc bevat nog een AMD Phenon II 1100T en een ATI Radeon HD 7700. Ondertussen denk ik dat je deze in het museum kan tegenkomen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze werkplek wordt gebruikt om op te werken (VM's runnen, coden, packagen, RDP'en etc.), en om op te gamen. De games die ik graag speel zijn voornamelijk (MMO)RPG's zoals Black Desert, ArcheAge, Assasins Creed, maar ook race games zoals Forza en Need for Speed.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Vanuit mijn werk krijg ik dus een budget van 1800€.
Dit mag ik besteden aan mijn thuiswerkplek, dus dit hoeft niet persé alleen de PC zelf te zijn, maar dit kan ook PC + Beeldscherm + Geluidssetje+....... Jullie snappen het ondertussen wel.
Persoonlijk wil ik de 1800€ gebruiken om een PC samen te stellen die de komende jaren weer goed vooruit kan. Daarnaast koop ik zelf dan de overige apparatuur.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voor mij lig voornamelijk de focus op future proof. Daarnaast vind ik de snelheden van een M2.SSD tegenwoordig fantastisch, dus die wil ik er sowieso in hebben. Volgens mij is het dan wel een goed idee om een moederbord uit te kiezen met een M2.Koeler erop.
De RTX2070 lijkt mij een prima uitgangspunt voor 1440P gaming. 4K gaming zit ik voorlopig nog niet aan te denken.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb zelf altijd op een AMD processor gedraaid en vind dit erg fijn. NZXT vind ik een ontzettend mooie kast hebben met de H510, maar ik laat me graag verassen. Voor de rest geen voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen wensen, gewoon een mooi, stabiel systeem.
Ga je overklokken?
Ik heb dit nog nooit gedaan, maar het lijkt me zeker interessant om hier naar te kijken. ik weet dat je met een AMD systeem niet heel veel winst kan behalen, maar om even te proberen lijkt het me wel leuk.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb 2 lijstjes gemaakt;
Build 1: De RGB Build
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 335,- | € 335,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X570 Aorus PRO | € 264,99 | € 264,99 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | € 549,- | € 549,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510i Zwart | € 102,04 | € 102,04 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X62 (met AM4 support) | € 144,13 | € 144,13 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW32GX4M4C3200C16 | € 179,50 | € 179,50 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM650 (2019) | € 90,95 | € 90,95 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 124,63 | € 124,63 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.790,24 | ||
Build 2: De build zonder RGB
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 335,- | € 335,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte X470 Aorus Ultra Gaming | € 138,- | € 138,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 8G | € 616,- | € 616,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3200C16 | € 144,90 | € 144,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x Zwart | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 1TB | € 110,90 | € 110,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 124,63 | € 124,63 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.695,10 | ||
Wat ik van jullie verwacht; ik heb nog nooit een PC met RGB gehad. Het lijkt me ontzettend gaaf om dit een keer te hebben.
Daarnaast is het 2de lijste misschien wat meer buck for power, en uiteraard iets goedkoper. Ik ben er zelf nog niet over uit of ik wel of geen RGB wil. Zijn er mensen die met hetzelfde dilemma hebben gezeten?
Daarnaast vraag ik jullie uiteraard of mijn builds kloppen, en of ze verbeterd kunnen worden.
Ook ben ik opzoek dus nog naar een goed 1440P 144Hertz scherm. Iemand ideeën?
Ook hoeft de PC niet op 1 Januari besteld te worden. Ik probeer goed te kijken naar wanneer bijvoorbeeld de RTX3000 serie uit komt, maar dit lijkt nog een tijdje te duren. Laat me vooral weten waarom ik bijvoorbeeld absoluut zou moeten wachten met het bestellen van iets vanwege ......
Bedankt alvast, en een fijne avond en weekend gewenst.
Nico.