[iPad Mini 2] Ghosting oorzaak battery health?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
iPad Mini 2 van mijn zoontje leidt een eigen leven zo nu en dan. Ook een bepaald gedeelte in het scherm lijkt niet echt te willen reageren als je een icoontje vast pakt en probeert te schuiven, dan springt ie los op bepaald gedeelte van scherm. iPad draait de laatst mogelijke versie van iOS 12.

De iPad wordt zoals gezegd gebruikt door mijn zoontje en durf natuurlijk niet 100% zeker te zeggen dat de iPad nog nooit gevallen is, maar hij zegt van niet :+ Ghosting is iets van laatste week. Heeft het jaren goed gedaan verder.

Nu heb ik met coconut ook nog de batterij uitgelezen en die geeft een health van 79,4%. Ook niet top dus... Kan ghosting ook door een slechte batterij komen :?

Mijn boefje is liev!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackint0sh
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 15-06-2024
Aangezien de iPad al jaren oud is, is een health van 79,4% niet slecht te noemen. Zeker niet bij dagelijks gebruik.

Dat het scherm touch niet meer goed doet... komt waarschijnlijk door valschade of drukschade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:56
JB schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:10:
iPad Mini 2 van mijn zoontje leidt een eigen leven zo nu en dan. Ook een bepaald gedeelte in het scherm lijkt niet echt te willen reageren als je een icoontje vast pakt en probeert te schuiven, dan springt ie los op bepaald gedeelte van scherm. iPad draait de laatst mogelijke versie van iOS 12.

De iPad wordt zoals gezegd gebruikt door mijn zoontje en durf natuurlijk niet 100% zeker te zeggen dat de iPad nog nooit gevallen is, maar hij zegt van niet :+ Ghosting is iets van laatste week. Heeft het jaren goed gedaan verder.

Nu heb ik met coconut ook nog de batterij uitgelezen en die geeft een health van 79,4%. Ook niet top dus... Kan ghosting ook door een slechte batterij komen :?
Neem aan dat je ghost touches bedoelt? Ghosting is iets anders. Is de iPad nog goed recht? Door druk kan het display anders reageren dan verwacht. Dit kan ook door druk van de batterij van binnenuit komen, daardoor kan het scherm vanzelf dingen gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Volkan1984 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:38:
[...]

Neem aan dat je ghost touches bedoelt? Ghosting is iets anders. Is de iPad nog goed recht? Door druk kan het display anders reageren dan verwacht. Dit kan ook door druk van de batterij van binnenuit komen, daardoor kan het scherm vanzelf dingen gaan doen.
Beiden wel. In landscape modus druk je de 4 in ipv de 1 bij pincode terwijl je de vinger op de 1 zet. Op die hoogte laat ie het icoontje ook los zeg maar. Ook ghost touches gebeuren soms.

iPad is verder gewoon recht. Optisch niets vreemds aan te zien

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 01-11-2019 18:50 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Hmm na wat vragen uitgezet te hebben bij Apple Authorized Service Provider krijg ik terug dat ze iPad niet open mogen maken en alleen werken met refurbs (meer dan 250 euro) :/ Dingen worden dus niet graag open gemaakt zo lijkt? Meer dan 250 euro uit gaan geven aan een iPad Mini 2 is ook weer zoiets...

[ Voor 14% gewijzigd door JB op 04-11-2019 15:56 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 11:03
JB schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:56:
Hmm na wat vragen uitgezet te hebben bij Apple Authorized Service Provider krijg ik terug dat ze iPad niet open mogen maken en alleen werken met refurbs (meer dan 250 euro) :/ Dingen worden dus niet graag open gemaakt zo lijkt? Meer dan 250 euro uit gaan geven aan een iPad Mini 2 is ook weer zoiets...
Bij geen gemiddelde repair shop ben je 80 a 90 euro kwijt voor een nieuwe digitizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Used Products. Koop je een iPad vanaf een tientje of 7. Ik heb daar pas geleden 2 iPad Airs gehaald voor mijn kids.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:42
Jordy_413 schreef op maandag 4 november 2019 @ 16:00:
[...]

Bij geen gemiddelde repair shop ben je 80 a 90 euro kwijt voor een nieuwe digitizer.
Hoeft niet de digitizer te zijn. Oude Li-Ion accu's zoals die in de iPad kunnen van ouderdom opzwellen door chemische reactie. Door de volume-toename onstaat er een onevenredige druk op het scherm van binnenuit, dat kan het probleem van TS verklaren. Het scherm is op de behuizing gelijmd en vereist geduldig handelen om het heelhuids te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Topicstarter
Scherm en meteen ook batterij vervangen, werkt weer als een zonnetje! :)

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1