Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fa-kyu
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-03 13:34
Beste Tweakers,

Sinds woensdag 30-10-2019 heb ik een abonnement van T-mobile Thuis met een snelheid van 750/750. Toen de monteur alles had geïnstalleerd heb ik op mijn PC een speedtest gedaan waar een resultaat uitkwam van (gemiddeld) 400 Mbps. Dit vond de monteur niet acceptabel en heeft zijn eigen laptop aan de modem/router gehangen. Daar werden snelheden van boven de 750 Mbps behaald. Vervolgens heeft hij zijn laptop bij de switch aangesloten waar ook mijn PC op aangesloten zit en behaalde hetzelfde resultaat (boven de 750 Mbps). Na wat instelling veranderd te hebben op mijn PC bleek het probleem nog niet opgelost te zijn.

Nu zijn we een aantal dagen verder en ik haal steevast een snelheid van (gemiddeld) 400 Mbps. Echter haalt mijn laptop, die via dezelfde switch is aangesloten, wel snelheden van boven de 750 Mbps en dat vind ik op z'n minst raar te noemen.

Mijn vraag aan jullie is dus hoe dit kan?

Hardware en software:
PC:
Moederbord: MSI B250 PC MATE
CPU: Intel Core i5 7600K
CPU Fan: Cooler Master Hyper 212 EVO
RAM: Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3000 C15
GPU: Asus ROG Strix GeForce RTX 2060 6GB Gaming OC
SanDisk SSD 120 GB
Seagate ST1500DL003
Blu-ray LG BH10LS38
Windows 10 Pro 1903

Laptop: https://tweakers.net/pric...-571g-595z/specificaties/

Switch: https://tweakers.net/pric...com-ln-121/specificaties/

Switch is direct verbonden met de modem/router van T-Mobile (Zyxel VMG8825-T50)

Wat ik al geprobeerd heb:
Alle opstartprogramma's uitgezet
Virusscan uitgevoerd met McAfee en Malwarebytes (kwam wel wat uit maar geen verandering in snelheid)
In de CMD de volgende commands gevoerd:
- netsh winsock reset catalog
- netsh int ipv4 reset reset.log
- netsh int ipv6 reset reset.log
IP-toewijzing staat op automatisch (DHCP)
Proxy instelling staat alles uit
De Intel Network Connections geupdate naar versie 24.2.0.0
Andere UTP kabel in de PC gestopt
VPN programma (Surfshark) verwijderd
Tracert 1.1.1.1 via CMD:
1 7 ms <1 ms <1 ms home [192.168.1.1]
2 3 ms 3 ms 3 ms 1-4-201-31.ftth.glasoperator.nl [31.201.4.1]
3 6 ms 6 ms 6 ms 10.10.80.149
4 10 ms 9 ms 13 ms ams-ix.as13335.net [80.249.211.140]
5 6 ms 6 ms 6 ms one.one.one.one [1.1.1.1]

Dit alles heeft geen effect gehad op de internetsnelheid. Ik wil niet zeggen dat ik wanhopig ben maar wil wel graag weten wat er aan de hand is.c

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-06 01:39
Je PC heeft wel een SSD?

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 11:42
wat voor disk zit er in je PC? en wat voor aansluiting is dat?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:08
Als het aan de OS disk moet liggen, test je verkeerd. Welke NIC heeft de laptop en welke NIC heeft de MSI B250 MATE? Blijkbaar een Intel® I219-V Gigabit LAN controller in de MATE en een Qualcomm Atheros NFA344 in de laptop. Jumbo frames enabled op beide clients?

https://www.acer.com/data...N7-571G/NX.MRVEH.008.html

[ Voor 20% gewijzigd door biomass op 01-11-2019 17:18 . Reden: specs laptop ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fa-kyu
Post geupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Fa-kyu Hoe test je de snelheid?
Is je verbinding wel op 1Gbps Full Duplex verbonden?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Idd hoe test je de snelheid?
Als je iets download naar die Seagate ST1500DL003 dan is zeer waarschijnlijk de schijf de bottleneck.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fa-kyu
biomass schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:10:
Als het aan de OS disk moet liggen, test je verkeerd. Welke NIC heeft de laptop en welke NIC heeft de MSI B250 MATE? Blijkbaar een 1 x Intel® I219-V Gigabit LAN controller in de MATE. Jumbo frames enabled op beide clients?
De laptop heeft een Realtek PCIe GbE family controller.

Wat zijn Jumbo frames?
Room42 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:12:
@Fa-kyu Hoe test je de snelheid?
Is je verbinding wel op 1Gbps Full Duplex verbonden?
Ik test via speedtest.net en de speedtest van xs4all. Daarnaast heb ik ook via de app van speedtest.net getest maar daar kwamen lagere resultaten uit.

Wat bedoel je met 1Gbps Full Duplex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:08
met een tooltje als iperf test je alleen de netwerk snelheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fa-kyu
H
biomass schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:17:
met een tooltje als iperf test je alleen de netwerk snelheid
Hoe maak ik gebruik van deze tool?

Excuses voor mijn (domme) vragen maar ik ben hier niet helemaal in thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Fa-kyu schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:17:
[...]

De laptop heeft een Realtek PCIe GbE family controller.

Wat zijn Jumbo frames?
https://sites.google.com/...twork/enable-jumbo-frames

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fa-kyu
Jumbo frames is op mijn PC ingeschakeld volgens de link die u aanleverde en op mijn laptop zie ik deze optie niet.
Vervolgens een ping gedaan in CMD en dit zijn de resultaten:
Pinging (IP) with 9000 bytes of data:
Request timed out.
Packet needs to be fragmented but DF set.

Ping statistics for (IP):
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Fa-kyu schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:30:
[...]

Jumbo frames is op mijn PC ingeschakeld volgens de link die u aanleverde en op mijn laptop zie ik deze optie niet.
Vervolgens een ping gedaan in CMD en dit zijn de resultaten:
Pinging (IP) with 9000 bytes of data:
Request timed out.

Ping statistics for (IP):
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),
In dat geval zou ik het weer terugzetten naar wat het was, want je hebt nu (100% loss),

Computer says no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:59

lier

MikroTik nerd

Test even met een Linux LiveCd (bijvoorbeeld van Ubuntu, kan vanaf USB, zelf even lezen hoe je dat doet!). Daarmee kan je je OS goed (en heel eenvoudig) uitsluiten. En met 400 Mbps heb je die zo binnen :9

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fa-kyu
lier schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:04:
Test even met een Linux LiveCd (bijvoorbeeld van Ubuntu, kan vanaf USB, zelf even lezen hoe je dat doet!). Daarmee kan je je OS goed (en heel eenvoudig) uitsluiten. En met 400 Mbps heb je die zo binnen :9
Dat is een goed idee. Ik zal dit morgen testen heb vanavond helaas andere verplichtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serial_killa159
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06 12:02
Eventueel eens testen met de virusscanner uitgeschakeld.
Indien je de speedtest via een browser doet kan je eens testen met een andere browser?

Discogs collection

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Fa-kyu schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:21:
H
[...]

Hoe maak ik gebruik van deze tool?

Excuses voor mijn (domme) vragen maar ik ben hier niet helemaal in thuis.
Opstelling:

2 computers bedraad aangesloten op dezelfde swtich waarvan eentje 'known good'. In dit geval je laptop.
Op beide de iperf3.exe binary downloaden.
In de CLI van de ene een server opzetten met deze commando:
code:
1
iperf3 -s

Op de andere verbinden met de server met meerdere parallelle TCP streams:
code:
1
iperf3 -c <IP-van-server> -P10

Verwachting als alles goed werkt bij GbE is dat je ~940Mbps meet. Iperf3 is ook onder Linux beschikbaar, dus als je met LiveUSB test kun je de test herhalen. Als iperf3 niet op de image aanwezig is die ji hebt, dan het volgende in de terminal uitvoeren (voorbeeld werkt onder o.a. Ubuntu of Debian):
code:
1
sudo apt-get install iperf3

Als dat lukt heb je iper3 ter beschikking.

Zie je verschil tussen iperfresultaten en speedtest.net op de desktop? Dan ligt het probleem waarschijnlijk in de browser waarmee je de speedtest uitvoert. Zie je geen verschil tussen iperf en speedtest, dan ligt het verschil in de network stack zelf. Zie je vervolgens wel verschil tussen Windows en Linux, dan ligt het probleem mogelijk in je netwerkdrivers, of in software die gebruik maakt van de netwerkverbinding. Windows opstarten in Safe Mode with Networking zou dat laatste kunnen uitsluiten.

Je hebt overigens nadrukkelijk geen jumbo frames nodig om 1Gbps te halen, ik zou dus afraden daarmee te rommelen, dat hoort tot het soort tuning dat je kunt doen als je de basis op orde hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
en je laptop haalt wel de juiste snelheid op dezelfde kabel waarmee je desktop het niet haalt?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fa-kyu
lier schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:04:
Via Linux LiveCD van Ubuntu haal ik een snelheid van 791 Mbps via speedtest.net op Firefox.

Kan ik hieruit een voorzichtige conclusie trekken dat Windows 10 het probleem is en de oplossing hiervan is Windows 10 opnieuw te installeren?

Overigens haal ik in Windows safe mode ook maar 400 Mbps via speedtest.net op Firefox

[ Voor 7% gewijzigd door Fa-kyu op 02-11-2019 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Fa-kyu schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 16:28:
[...]

Via Linux LiveCD van Ubuntu haal ik een snelheid van 791 Mbps via speedtest.net op Firefox.

Kan ik hieruit een voorzichtige conclusie trekken dat Windows 10 het probleem is en de oplossing hiervan is Windows 10 opnieuw te installeren?
Of toch een driver / conflicterende software.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fa-kyu
Room42 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 16:36:
[...]

Of toch een driver / conflicterende software.
Dat klinkt voor mij als veel uitzoekwerk en ik begin langzaam toch te neigen naar een clean install van Windows 10. Het kan geen kwaad en ik ben wel weer toe aan een schone lei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
@Fa-kyu Dat kan ook. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Je hoeft niet te rotzooien met Linux live Cd's. Je kan iperf ook gewoon downloaden voor Windows. Dan kan je de verbinding tussen laptop en PC testen. Wanneer dit geen goede verbinding is dan kan je op onderzoek gaan naar je Pc, is de verbinding wel goed dan ligt het probleem dus tussen Internet en je PC.

Op dit moment zijn er dus nog geen conclusies te trekken en is herinstallatie van de Windows alleen maar een Lucky guess wanneer het lijkt te werken. Interessanter is, wat is de oorzaak. Want straks komt het terug en moet je weer je Windows opnieuw installeren.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 00:07
Veel uitzoekwerk? Gewoon op de website van het moederbord even de drivers downloaden en (opnieuw) installeren.
Is volgens mij stukken makkelijker als heel Windows opnieuw installeren. ;)

Er is een kleine kans dat het niet werkt, dan zal het inderdaad wel uitzoekwerk worden. Maar probeer eerst dit maar eens.

Dat je in veilige modus dezelfde snelheid krijgt, laat wel zien dat je drivers niet werken. In veilige modus worden geen drivers gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:59

lier

MikroTik nerd

Wim-Bart schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 17:10:
Je hoeft niet te rotzooien met Linux live Cd's. Je kan iperf ook gewoon downloaden voor Windows. Dan kan je de verbinding tussen laptop en PC testen. Wanneer dit geen goede verbinding is dan kan je op onderzoek gaan naar je Pc, is de verbinding wel goed dan ligt het probleem dus tussen Internet en je PC.
Ieder heeft zijn voorkeuren en dat mag. Een OS uitsluiten is een hele eenvoudige stap. En iPerf is inderdaad een prima optie (die al twee keer is aangedragen).

Conclusie van TS is inderdaad niet correct maar kan aan de andere kant ook geen kwaad.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:36
WEBGAMING schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 17:36:

Dat je in veilige modus dezelfde snelheid krijgt, laat wel zien dat je drivers niet werken. In veilige modus worden geen drivers gebruikt.
offtopic:
In veilige modus worden ook drivers gebruikt maar belangrijk minder dan in reguliere modus. Je spreekt waarschijnlijk over de grafische kaart driver van Safe Mode. Die is heel basic en zo uitgekleed dat deze op iedere grafische kaart werkt.Ik ga ervan uit dat de netwerk drivers dezelfde zijn als in reguliere modus omdat bij een probleem, anders dan bij grafische kaar drivers, het systeem hanteerbaar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-06 23:33
Fa-kyu schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 16:40:
[...]

Dat klinkt voor mij als veel uitzoekwerk en ik begin langzaam toch te neigen naar een clean install van Windows 10. Het kan geen kwaad en ik ben wel weer toe aan een schone lei.
Dan zou ik eerst die nieuwe windows even op een extra partitie zetten (en je oude install dus behouden) om te kijken of dat echt je probleem oplost.

(Maar vóór ik dat zou doen, zou ik eerst even een linux-versie draaien. Even downloaden en op een medium zetten en downloadsnelheid testen is echt slechts 20 minuten werk.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

zetje01 schreef op zondag 3 november 2019 @ 00:13:
[...]

Dan zou ik eerst die nieuwe windows even op een extra partitie zetten (en je oude install dus behouden) om te kijken of dat echt je probleem oplost.

(Maar vóór ik dat zou doen, zou ik eerst even een linux-versie draaien. Even downloaden en op een medium zetten en downloadsnelheid testen is echt slechts 20 minuten werk.)
Ahum:
Probleem zit dus duidelijk in software in de Windows install.

Volgende stap heb ik al aangegeven, maar heeft TS niets mee gedaan: boot in Safe Mode with Networking. Dan worden de drivers wel geladen maar zo min mogelijk overige software. Indien dan ook traag: drivers. Indien dan niet traag: andere meuk (firewall? VPN?)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-06 23:33
dion_b schreef op zondag 3 november 2019 @ 01:48:
[...]

Ahum:

[...]

Volgende stap heb ik al aangegeven, maar heeft TS niets mee gedaan: boot in Safe Mode with Networking. Dan worden de drivers wel geladen maar zo min mogelijk overige software. Indien dan ook traag: drivers. Indien dan niet traag: andere meuk (firewall? VPN?)
Whoops; dat had ik niet meer gezien; gister stond dat er nog niet, en vandaag heb ik blijkbaar niet het hele topic meer doorgelezen, maar enkel het eind waaruit bleek dat het probleem nog niet was opgelost (en de TS windows opnieuw wilde installeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01:44

NeHoX

Gamer + PV

Download eens de Speedtest app uit de Windows store en probeer eens fast.com

Wat geeft dat als resultaten?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fa-kyu
dion_b schreef op zondag 3 november 2019 @ 01:48:
[...]

Ahum:

[...]

Boot in safe mode with networking heb ik ook gedaan en daar behaal ik hetzelfde resultaat (400 Mbps). Drivers heb ik vorige week opnieuw geïnstalleerd maar zal dit nogmaals doen om er zeker van te zijn.
Als ik de firewall van McAfee uitzet heeft dit geen effect op het resultaat, zelfde geldt voor m'n VPN (die ik overigens verwijderd heb om er zeker van te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Fa-kyu schreef op maandag 4 november 2019 @ 13:57:
[...]

Boot in safe mode with networking heb ik ook gedaan en daar behaal ik hetzelfde resultaat (400 Mbps). Drivers heb ik vorige week opnieuw geïnstalleerd maar zal dit nogmaals doen om er zeker van te zijn.
Als ik de firewall van McAfee uitzet heeft dit geen effect op het resultaat, zelfde geldt voor m'n VPN (die ik overigens verwijderd heb om er zeker van te zijn)
Bah, dan is conclusie dat het heel diep in Windows zal zitten. Je *kunt* een herinstallatie overwegen, maar of dat gaat helpen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fa-kyu
dion_b schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:06:
[...]

Bah, dan is conclusie dat het heel diep in Windows zal zitten. Je *kunt* een herinstallatie overwegen, maar of dat gaat helpen...
Met een herinstallatie van de network drivers vanuit de moederbord website heeft niks opgeleverd.

Dan lijkt het inderdaad diep in Windows te zitten. De vraag is natuurlijk of een herinstallatie het probleem zal verhelpen maar ik zie het niet als een slecht iets. Clean install kan nooit geen kwaad en dan heb ik weer zuivere harde schijven, positief bekijken :D *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Fa-kyu schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:12:
[...]

Met een herinstallatie van de network drivers vanuit de moederbord website heeft niks opgeleverd.

Dan lijkt het inderdaad diep in Windows te zitten. De vraag is natuurlijk of een herinstallatie het probleem zal verhelpen maar ik zie het niet als een slecht iets. Clean install kan nooit geen kwaad en dan heb ik weer zuivere harde schijven, positief bekijken :D *O*
Hoeft nog steeds niet diep in windows te zitten ;)
Het enige wat je met iPerf en de linux live cd's hebt aangetoond is dat het zonder disk IO snel is.
Ik verdenk nog steeds je Harddisk (de non-ssd).

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fa-kyu
Meekoh schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:19:
[...]

Hoeft nog steeds niet diep in windows te zitten ;)
Het enige wat je met iPerf en de linux live cd's hebt aangetoond is dat het zonder disk IO snel is.
Ik verdenk nog steeds je Harddisk (de non-ssd).
De Seagate ja? Daar staat Windows niet op geïnstalleerd, kan dat dan effect hebben op de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
Fa-kyu schreef op maandag 4 november 2019 @ 14:21:
[...]

De Seagate ja? Daar staat Windows niet op geïnstalleerd, kan dat dan effect hebben op de snelheid?
Hangt er helemaal vanaf waar een en ander geinstalleerd is. Je kunt in Windows je Downloads of TEMP mappen gewoon verplaatsen naar een andere disk.
Zelfde geld voor Steam bijv.
Het gaat er niet om waar windows wel of niet geinstalleerd is, maar waar de downloadende software naartoe aan het schrijven is.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 21:18
Misschien kun je proberen met TCP Optimizer je nic instellingen te optimaliseren.
Het is van Speedguide.net. Naar mijn mening een betrouwbare website.

[ Voor 30% gewijzigd door acale op 04-11-2019 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djonko
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-05 11:19
acale schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:21:
Misschien kun je proberen met TCP Optimizer je nic instellingen te optimaliseren.
Het is van Speedguide.net. Naar mijn mening een betrouwbare website.
yo superchille tip, ik was het internet aan het afspeuren wat bij mij nou het probleem was. Ik had hetzelfde probleem op 2 desktop pc's (terwijl ik op de laptop volle snelheid had) maar met tcp optimizer heb ik het kunnen oplossen. Ik vrees dat het probleem diep in windows zat door mogelijke updates die ze hebben uitgebracht?

had me een hoop gezeik bespaard geweest als ik dit eerder had geweten haha. Monteur modem etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-06 21:18
Fijn om te horen dat het geholpen heeft 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1411436

Meekoh schreef op maandag 4 november 2019 @ 15:16:
[...]

Hangt er helemaal vanaf waar een en ander geinstalleerd is. Je kunt in Windows je Downloads of TEMP mappen gewoon verplaatsen naar een andere disk.
Zelfde geld voor Steam bijv.
Het gaat er niet om waar windows wel of niet geinstalleerd is, maar waar de downloadende software naartoe aan het schrijven is.
Die Seagate staat als avg write speed ergens op 92MB/s dus die zou het moeten kunnen maar..., average speed dus...
Wat je zegt, even kijken of alles wel naar die SSD schrijft, als je een speed test doet en temp staat op die HDD kan dat het wel eens goed zijn idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:33
Probeer eens de intel software die met de driver meekomt (PROset) te deïnstalleren. Tijdens de uninstall kies je er dan voor enkel de driver te behouden. Heeft bij mij op twee verschillende computers, laptop en een pc, netwerkproblemen verholpen.
Pagina: 1