Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-03 13:29
Ik heb de nieuwe android tablet van mijn vriendin ingericht. Omdat ze van het gmailaccount van haar androidmobiel geen password, geen niks had heb ik een nieuw gmail account aangemaakt.
Dit account heb ik vervolgens ook op haar mobiel actief gemaakt om agenda etc te syncen.
Wij delen onze agenda's maar omdat mijn vriendin geregeld per abuis een afspraak in het verkeerde account zet, en zo'n afspraak zie ik dus niet, wil ik het oude gmailaccount verwijderen..... is dat een risico?
Het gmail account wordt niet gebruikt als mailadres.

Beste antwoord (via 51bert op 04-11-2019 11:43)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zeker als het oude account waarvan ze het wachtwoord kwijt is nog gewoon aangemeld is op haar telefoon, is het vrij eenvoudig om het wachtwoord te herstellen. Heb je hier al eens naar gezocht?

[ Voor 19% gewijzigd door MadMarky op 01-11-2019 14:15 ]

🖥️ | 🚗

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Zeker als het oude account waarvan ze het wachtwoord kwijt is nog gewoon aangemeld is op haar telefoon, is het vrij eenvoudig om het wachtwoord te herstellen. Heb je hier al eens naar gezocht?

[ Voor 19% gewijzigd door MadMarky op 01-11-2019 14:15 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
@MadMarky, bedankt voor de link ... tja ... had ik beter eerder kunnen doen.
Echter als ik het oude account weet te herstellen dan moet ik dat ook op de tablet zetten en dan moet ik daar het nieuwe account verwijderen.
Blijft de vraag .... kan ik het oude account risicoloos verwijderen als dat niet voor mail gebruikt wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
51bert schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 23:36:
@MadMarky, bedankt voor de link ... tja ... had ik beter eerder kunnen doen.
Echter als ik het oude account weet te herstellen dan moet ik dat ook op de tablet zetten en dan moet ik daar het nieuwe account verwijderen.
Blijft de vraag .... kan ik het oude account risicoloos verwijderen als dat niet voor mail gebruikt wordt?
Het risico van het verwijderen van het oude account is voornamelijk eventuele aankopen van apps die zijn gekoppeld aan het oude account. Ook backups van foto's en whatsapps etc en gegevens van apps waarvan een backup is. Maar denk ook aan zaken dat het oude account kan zijn gebruikt om ingelogd te zijn bij diverse apps/websites zoals facebook, twitter etc. etc. kan heel breed zijn. Van dat soort zaken moet je dus wel heel zeker zijn voordat je overgaat op het verwijderen van het oude account.

Maar wat is dan het probleem van het verwijderen van het nieuwe account? Daar hangt verder toch niets aan? Ik zou persoonlijk gewoon bij het oude account blijven en die instellen op de tablet... kleven hoe dan ook de minste risico's aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:16
Wat bedoel je nou eigenlijk met 'verwijderen'? Van een apparaat afhalen? Daar zijn totaal geen risico's aan verbonden, behalve dan dat je niets van dat account kan gebruiken op dat apparaat, natuurlijk.
(maar dat spreekt toch voor zich?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51bert
Bedankt voor jullie reacties, weer wijzer geworden. Ik mom er wel uit nu.
Pagina: 1