Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Machlah
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-10 00:06
Ik heb op 2 verdiepingen vloerverwarming met 2 x een vloerverwarmingspomp. Bijde zone's zijn afgesloten middels een zoneafsluiter, deze worden door een Honeywell aan/uit rf-module aangestuurd. De vloerverwarmingspompen worden middels een pompschakelaar aan en uit gezet.

Wat ik mij af vraag is waarom deze schakelaars middels temperatuur gestuurd worden met een voeler op de CV leiding en niet elektronisch middels bijvoorbeeld een relais zoals de Honeywell BDR91A1000 aan/uit RF module die ik al heb.

De pomp zou dan volgens mij veel sneller reageren. Zijn er bepaalde redenen waarom dit niet zo gebeurd? Of zijn er hier mensen die het op deze manier geschakeld hebben?

Alle reacties

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:19
Omdat een standaard pompschakelaar is gebruikt. Installateurs gaan deze niet modificeren.
Zou het dus zelf ombouwen zodat het gevoed wordt (via een extern relais) vanaf je RF module @ zoneafsluiter.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning