Water koeling voor mijn case

Pagina: 1
Acties:

• Darktamer
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-05-2021
Goedemiddag,

Ik ben zoek naar water koeling voor mijn pc en ik hoop dat er hier iemand is die mijn op weg kan helpen.

Ik heb een coolermaster elite 310 midi tower
Een AMD ryzen 5 3600x cpu.

Iemand suggesties?

Met vriendelijke groet,
Daniel

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:20

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Waarom wil je het?
Waar heb je zelf al informatie gevonden?
Wat is je budget?
Moet het een custom loop worden?
Wil je kleurtjes?

Ik zou voor nu zeggen: Laat hem gewoon in de minerale olie zakken, dat koelt ook.

[ Voor 21% gewijzigd door Leeghoofd21 op 01-11-2019 14:04 ]

HANDTEKENING!!!

• Darktamer
Kleurtje hoeft niet
Wil graag betere koeling, aangezien ik na 10 uur monster hunter world warmte begon te voel en mijn pc staat in een gesloten ruimte dus de ventilatoren hebben geen optimaal effect.

Budget is toch max 200.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Darktamer schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:46:
Goedemiddag,

Ik ben zoek naar water koeling voor mijn pc en ik hoop dat er hier iemand is die mijn op weg kan helpen.

Ik heb een coolermaster elite 310 midi tower
Een AMD ryzen 5 3600x cpu.

Iemand suggesties?

Met vriendelijke groet,
Daniel
In een zga gesloten kast zou ik geen waterkoeler in bouwen. waarom heb je een 3600X en geen 3600 gekocht, dat is echt zonde van je geld. Ik zou sowieso voor een andere kast kijken, want deze is meer geschikt voor oa 2400G met alleen iGPU/Apu.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Darktamer schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:06:
Kleurtje hoeft niet
Wil graag betere koeling, aangezien ik na 10 uur monster hunter world warmte begon te voel en mijn pc staat in een gesloten ruimte dus de ventilatoren hebben geen optimaal effect.

Budget is toch max 200.
Een radiator moet ook gekoeld worden met een ventilator, dus dat probleem blijf je dan houden.
Welke processorkoeling gebruik je nu?
Heb je ook al metingen verricht aan het geheel zodat je kan pinpointen waar de warmte vandaan komt?
Mogelijk zit het hem namelijk niet in je CPU maar je videokaart aangezien die meestal lopen te stampen als een dolle bij het gamen (dat is ook de functie van die dingen :) )

Daarnaast is 10 uur gamen ook niet bepaald gezond :X

[ Voor 11% gewijzigd door Leeghoofd21 op 01-11-2019 14:14 ]

HANDTEKENING!!!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Een waterkoeler of luchtkoeler maakt 0 verschil qua het opwarmen van de ruimte waar de PC staat. De warmte wordt nog steeds afgegeven aan de omgeving. Een waterkoeler gebruik water als transportmiddel zodat je het ergens anders dan op de CPU kan afkoelen. Dit heeft voordelen, maar het lost verder niets op qua warmte in een kamer.

• Darktamer
Ik heb de standaard AMD cooler die bij de cpu meegeleverd was en heb gister de msi Radeon rx 570 videokaart erin gezet met mijn ouwe geforce gt 1030 kon ik max instelling niet eens draaien.

Wat betreft de vraag waarom ik voor de 3600x ben gegaan in plaats van de 3600 was omdat het na veel denken en overleg de beste prijs kwaliteit verhouding voor de upgrade die ik graag wou.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Darktamer schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:21:
Ik heb de standaard AMD cooler die bij de cpu meegeleverd was en heb gister de msi Radeon rx 570 videokaart erin gezet met mijn ouwe geforce gt 1030 kon ik max instelling niet eens draaien.

Wat betreft de vraag waarom ik voor de 3600x ben gegaan in plaats van de 3600 was omdat het na veel denken en overleg de beste prijs kwaliteit verhouding voor de upgrade die ik graag wou.
Er zit qua performance geen verschil tussen de 3600 en de 3600X, de laatste kost alleen meer.

Maar nu hebben we nog steeds geen antwoord, waarom wil je waterkoeling?

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Leeghoofd21

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

Standaard koeler vs aftermarket maakt nogal wat uit:
Ter illustratie:
https://www.gamingscan.com/stock-vs-aftermarket-cpu-cooler/

Maar zoals eerder gevraagd heb je metingen uitgevoerd aan dit geheel?

HANDTEKENING!!!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Koop een kast met betere Airflow, en je kunt oa de standaard koeler blijven gebruiken.(maar pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition is een betere koeler dan de standaard) qua kast oa pricewatch: NZXT H510 Zwart pricewatch: Fractal Design Meshify C - TG

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Darktamer
Mijn cpu koeler lijkt veel op de koeler die bij de final word staat.

Nee heb geen metingen gedaan maar msi afterburner gaf een temperatuur aan van rond de 80 graden en vond dat hoog maar kan ook zijn dat dat komt vanwege de belasting.

Ik zat te denken aan water koeling omdat ik dacht dat dat beter zou werken in een afgesloten ruimte. Wat betreft het koelen maar aangezien er al aangegeven is dat het geen verschil maakt.

Ik wil uiteindelijk nog een andere kast hebben maar mijn huidige bevalt mij nog prima op dit moment.

Iedereen bedankt voor de reacties maar ik weet nu wat ik weten wou.
Pagina: 1