Asus H81T Thin Mini-itx moederbord kapot

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phatfingers
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-04 15:58
Beste leden,

De mini pc van mijn schoonvader is stuk. Het gaat om een mini pc bestaande uit:

Asus H81T Thin Mini-Itx moederbord met LGA 1150 socket
2x Kingston kingston kvr16ls11/4 4gb geheugen
Intel Core i3 4e generatie processor
Crucial M550 Msata 1256gb

Ik ben er haast zeker van dat het moederbord defect is. Reden: Na verwijderen geheugen komt er geen geluidsmelding vanuit de bios. Processor werkt prima op een ander moederbord. Geheugen heb ik niet kunnen testen helaas.

De vraag is of dat het waard is om een nieuw moederbord te kopen. Helaas is hetzelfde bord vrij moeilijk te krijgen en dateert (alweer) uit 2013. De prijzen die ik tegenkom zijn rond de € 100,-. Weet iemand anders een goedkoper alternatief? Of is het raadzamer om een standaard moederbord met dezelfde 1150 socket te kopen, de 2x4gb sodimm te verkopen voor 2x8gb ddr en de msata schijf over te zetten? Het hoeft geen thin mini itx te blijven, een grotere kast is prima. Maar ik wil niet meer dan € 50,- a € 60,- uitgeven. Ik weet niet of dat reëel is overigens. Alvast bedankt voor de reactie.

...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07-08 12:32

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

V&A aangeboden: ASRock H81 Pro BTC R2.0
V&A aangeboden: MSI Z87-G43

Lijkt me de moeite waard. ;)

Edit:
Ai, zag het mini deel over het hoofd 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door evilweed op 01-11-2019 19:01 ]

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
@phatfingers Speakertje aangesloten op het moederbord? Anders hoor je natuurlijk niks...

Wat bedoel je met stuk? Geen beeld? Probeer eens wat er gebeurt als je een tijdje de CMOS batterij er uit haalt. Het moederbord zal dan moeten resetten, misschien doet de computer het dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 17:02

Nemesizz

Untouchable

Bij sommige van die borden doet het bord helemaal niks als bijvoorbeeld de CMOS batterij leeg is.

Zou eerst zoiets simpels controleren voordat je meteen een moederbord wil vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:12
Welke merk en type voeding zit erin?
Andere voeding geprobeerd?
Getest met elke geheugenmodule apart?
Getest zonder ssd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd