Skoltns - Advies, Ontwerp, Ontwikkeling
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
(want een beetje meer wind in je kast genereren kan nooit kwaad,zolang je mar genoeg warme lucht afzuigt en genoeg koude lucht toevoert)
Maar 59 graden valt reuze me hoor,mijn 1200 axia wordt zonder een serieus aantal vents met m'n zielige spire koeler al 62 graden.
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
en mijn temp is idle 45-50
temp isstressed 50-65
dus die van jouw is normaal.
Heb een standaard coolermastertje er op zitten. Tot 1,5 Ghz
HeheheOp dinsdag 31 juli 2001 19:06 schreef funkflex het volgende:
koop een koeler
Verwijderd
NoiceControl Silverado bijvOp dinsdag 31 juli 2001 19:06 schreef funkflex het volgende:
koop een koeler
Verwijderd
waarom 1.80 ?Op dinsdag 31 juli 2001 19:13 schreef Climaximizer het volgende:
Maaruh, ff wat meer specs:
- Vcore op 1.80
- 1 intake voor in de kast
- Externe voeding na wat knutselen
- Een SuperOrb dus
standaard was 1.70 dacht ik toch
Verwijderd
Toch is mijn pc vreselijk stabiel.
Verwijderd
Wat een takkeherrie en voor geen meter koelen. Echt
Nu een ranzig goedkoop koelermeester ding van 25,- en mijn 1.2/266 op msi k7t turbo-r is 55 graden volgens pcalert. mobo is 35.
verder: vcore=1,8 (en i/o 3,45volt ander wil hij alleen 200fsb)
verder: gratis af te halen thermaltake super orb
Verwijderd
Ik zou dus zeggen ram een extra casefan erin. (Als inderdaad je casetemp errug hoog is)
bv zo: [topic=195541]
maakte teveel lawaai voor een koeler wel ja maar voor een stofzuiger viel eht wel mee
ik hebnu een spire copper based
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Geef me je e-mail adres, dan kun je 'em opsturen[...]
verder: gratis af te halen thermaltake super orb
Verwijderd
Mja inkoppertjeOp dinsdag 31 juli 2001 19:06 schreef funkflex het volgende:
koop een koeler
Verwijderd
Vette pech als ie het zo niet meer doet. Bestel maar vast een nieuwe proc.Op dinsdag 31 juli 2001 20:30 schreef Mongooltje het volgende:
Mijn T-Bird 1200 266mhz wordt (volgens mijn mobo) zo'n 75 tot 80 graden.
Toch is mijn pc vreselijk stabiel.
Verwijderd
ten eerste:die onboard tempsensoren zuigenOp dinsdag 31 juli 2001 23:26 schreef flybyfire het volgende:
[..]
Vette pech als ie het zo niet meer doet. Bestel maar vast een nieuwe proc.
ten tweede:voordat hij kapot gaat, gaat hij echt nog wel een paar keer craschen.
ten derde:Amd garandeerd dat de core heel blijft(en dus niet dat de electronen op hun plek blijven=crash) tot 90 dragen celsius.
Verwijderd
lamaar.
En die 90 graden, zeggen ze bij AMD, is voor de buitenkant zoals de sensor op het bord het meet.
Tsjah... AMD is SMOKING !!!
Verwijderd
Mijn 1.2@1.4 vcore 1.80v 10x133+7
28c idle
55c stressed
ik gebruik een thermo engine en standard fan plus 3 case fans..
K'heb hier een PAL 6035 tekoop die zijn ook zeer goed heatsinks,en een delta fan
Orbs suck big time
AMD Tbird 1.4 @ 1497Mhz = stressed 47 Graden.
Met Coolermaster 1.5Ghz en Coolermaster case fan.
En dan moet ik van de week nog Arctic Silver II halen, en verwacht dat er dan nog wel zo'n 5 graden af gaan.
Bleek dat die sukkels er geen casefan bij hadden gezet (ze zeiden dat dat alleen werkt als je er voor EN achter 1 kan zetten)
Dus ik dacht, nou voor een geeltje kan ik het wel riskeren! Casefannetje erbij.
nu is mijn dondervogel gewoon 55 idle en 58 stressed. Misschien wat hoog maar dat kunnen ze makkelijk hebben en het draait stabiel.
op 70 graden trouwens ook!
Zet anders ff je kast open, kijk wat er dan gebeurd! Bij bij scheelde dat 10 graden man!
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Verwijderd
Tja, en verder offcoz airflow creeren.. zo'n super orb is wel leuk, alleen als de warmte om de superorb heen blijft hangen, schiet het ook niet op.. Kortom plaats bijv. onderin de kast (voorkant) een fan die koele lucht in de kast blaast en je kan extra nog een fan bovenin kast hangen (anders wordt alle warmte via voeding weggewerkt , ooit wel eens gevoeld hoe warm die kan worden
Oja, klinkt trouwens een beetje raar.. maar op sommige mobo's zijn die proccessors belachelijk veel warmer dan op de rest (bijv. Asus... het a7v bord geeft veel meer warmte af.. in bios 1008 is de temp van de proc. gewoon ineens ff 5 graden lager oid
Verwijderd
Ik heb een Duron 700 met superorb en alleen de bovenste fan op 5voltOp dinsdag 31 juli 2001 19:05 schreef Exirion het volgende:
Ik heb een TB1000 met een Super Orb. Het is ten eerste een herriemaker, en ten tweede voor een TB1200 krap qua koelprestaties. Als ik jou was zou ik een andere nemen
pas als ie boven de 80 graden komt spreken we van "te warm".
mijn Tbird 1,33Ghz wordt ook 65 graden (stressed), en het zaakje loopt gewoon stabiel.
Ik heb al een paar maanden geleden beide fans uitgezet en er staat nu een stille 80x80 in de zijwand van de kast op te blazen. Koelt voldoende en is nog stiller dan met FAN1 op 5VOp woensdag 01 augustus 2001 10:58 schreef G-SPOTT_INC het volgende:
Ik heb een Duron 700 met superorb en alleen de bovenste fan op 5voltlekker stil en koelt genoeg
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
ik heb een Dragon III op 7000 toeren en dat koelt als de ziekte maar het lijkt wel een 747 wat ik naast me heb staanOp dinsdag 31 juli 2001 23:46 schreef Ev!L-c het volgende:
K'heb hier een PAL 6035 tekoop die zijn ook zeer goed heatsinks,en een delta fan
Orbs suck big time
Die Alpha PAL en die delta fan, de MP of HP delta fan ??, koelt dat een beetje en wat moet het kosten incl verzendkosten ??
Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.
let wel het is de laatste dagen warm.
als het op je kamer 25 graden is dan scheelt dat enorm met wanneer het gewoon 20 graden is!
Verwijderd
Precies.Op donderdag 02 augustus 2001 12:44 schreef Molybdenum het volgende:
die van mij (1333 / 266) zit tussen de 54 en de 60 graden. (CoolerMaster)
let wel het is de laatste dagen warm.
als het op je kamer 25 graden is dan scheelt dat enorm met wanneer het gewoon 20 graden is!
Ik denk dat een hoop computeraars dat soms uit het oog verliezen.
Vijf graden warmer in huis betekent ook dat het vijf graden warmer in de binnenkant van de PC is.
(Zolang je natuurlijk met alleen luchtkoeling bezig bent. Waterkoeling met eventueleel een Peltier veranderen de zaak een beetje..)
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Hoe koeler de cpu hoe beter de performance, volgens de AMD site.
Verwijderd
WOWOp donderdag 02 augustus 2001 13:15 schreef Emperor het volgende:
de mijne is momenteel 30graden.....mijn cpu cooler is dan wel niet zo geweldig maar ik heb wel 8 fans in totaal
Heb je een digitale fototoestel?? Maak een foto van je computer met 8 fans.... Daarna kan ik het wel dromen....
Hoe heb je dat gedaan?? Bij mij in gesloten kast met één voeding van 300 watt en één CPU Coolermaster fan blijft het maar 60 graden zonder idle.
Voor mij is het wel aan de hoge kant, want ik GOK dat met idle/stress ongeveer op 65 of 70 graden is. Ik kan het niet met zekerheid zeggen, want ik sta op het moment met het installeren van de software.
Welke merk fans heb je besteld of gekocht??
En waar heb je het erin geplaatst?? 30 graden
WOW:) Of ja, maakt je computer lawaai of valt het wel mee???
Alvast bedankt...
Verwijderd
Met een (iceberg) orb, en 2 80mm achterin de case, 1tje neemt 4 pci's is beslag
Verwijderd
1 fan nam plaats van 4 pci slotten???[b]Op zondag 05 augustus 2001 15:54 Met een (iceberg) orb, en 2 80mm achterin de case, 1tje neemt 4 pci's is beslagdie andere zit waar ie hoort
Zo'n erg grote fan??? Dat kan niet...
Of bedoel je dat je zo een grote fan op de kaarten dat in de pci slotten zitten, hebt geplaatst.. Dan kan het wel
Verwijderd
Ik heb gewoon gezorgd voor een goede airflow in me kast. Aan de zijkant een intake van 60mm, aan de voorkant een intake van 80mm en in de bovenkant een exhaust van 120mm. Alledrie Sunons. De kast maakt nu wel een bult meer herrie, maar ik kan er mee leven
Dus airflow creëren was de oplossing
I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning
Virussen? Scan ze hier!
vind je he4t gek als er meer intake is dan outtake, nu komt er een overdruk en wordt alles nog warmer.Op dinsdag 31 juli 2001 19:13 schreef Climaximizer het volgende:
Maaruh, ff wat meer specs:
- Vcore op 1.80
- 1 intake voor in de kast
- Externe voeding na wat knutselen
- Een SuperOrb dus
als ik jou was zou ik ff een out-take fan erin hangen
edit ik bedoel vlak onder je voeding dus net boven mobo
Verwijderd