ARC, optical out, lip sync en 4K uitdaging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 09:06
Ik heb wat advies nodig over het aansluiten van mijn nieuwe TV op mijn bestaande audio.

Huidige situatie:

TV: Samsung 40" LED (UE40D6500)
Receiver: Yamaha RX-V671
Speakers: Wharfedale Chrystal CR30.5 met SVS subwoofer
Bronnen: Ziggo Mediabox XL en Chromecast

Nieuwe situatie:
TV: LG 55" OLED (OLED55C9PLA)
Receiver: Yamaha RX-V671
Speakers: Wharfedale Chrystal CR30.5 met SVS subwoofer
Bronnen: Ziggo Next en Chromecast 4K

In mijn huidige setup gaat alles via mijn receiver. Deze is via een HDMI kabel verbonden naar de HDMI ARC poort van de televisie. Hierdoor is de lip sync functie automatisch en heb ik nooit problemen met het gelijklopen van het beeld en het geluid.

Echter... Mijn receiver kan geen 4K beelden doorgeven. Als ik dus de Ziggo Next op dezelfde manier aan mijn receiver hang dan is HD de maximale output. De receiver vervangen is nog even te duur.

Stel: ik sluit de Ziggo Next via de HDMI direct op de nieuwe TV aan. Ik sluit de TV met een optische kabel op de receiver aan. Kan ik dan nog steeds gebruik maken van de automatische lip sync?

Ik heb uitgebreid gegoogled maar heb nergens een antwoord kunnen vinden...

Jullie advies wordt zeer op prijs gesteld!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-10 21:17
Sluit de Ziggo box via HDMI aan op je tv en laat de andere HDMI kabel gewoon zitten. Het geluid zal dan middels ARC naar je receiver worden gestuurd. Lip sync functies moet je dan even testen, kan via de tv wellicht ingesteld worden (als het al nodig is).

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-10 09:06
Ga ik morgen testen, dankjewel!

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."