Toon posts:

wel of geen videokaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net ff gesearched.. en vind wel enkele dingen alleen beantwoorden die mijn vraag niet echt...

nou ja ok..

ik wil dus zoiets bouwen:
mobo + cpu + mem + 5x pci netwerkkaart + leuke hd..

ik heb eventueel een radeon beschikbaar om alles ff te tweaken/instellen.. maar verder wil ik het dus zonder videokaart laten lopen..

dat het kan weet ik.. dat stond bij mijn search resultaten... maar er stond niet echt bij of het nou wel of niet in windows kon..

Verwijderd

ehm... laten we eens beginnen met de vraag :

Wat wil je ermee gaan doen :?

Verwijderd

ik zou wel een videokaart erin laten zitten. Wordt wat moeilijk als je server eens vastloopt, om dan eerst een videokaart erin te gaan steken en dan een monitor aan te hangen. Nee dus.

Ik heb het vermoeden zelfs dat een PC niet opstart zonder videokaart. Hij doet het wel prachtig zonder monitor !! En die monitor kun je ontkoppelen als de PC aanstaat (dus na het tweaken).

Jord.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 31 juli 2001 18:57 schreef Courage het volgende:
ehm... laten we eens beginnen met de vraag :

Wat wil je ermee gaan doen :?
pc's op aansluiten.. dus servertje die internet aan de clients geeft.. ding wil ik dus zo kaal mogelijk laten lopen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 31 juli 2001 18:58 schreef Jorden het volgende:
ik zou wel een videokaart erin laten zitten. Wordt wat moeilijk als je server eens vastloopt, om dan eerst een videokaart erin te gaan steken en dan een monitor aan te hangen. Nee dus.

Ik heb het vermoeden zelfs dat een PC niet opstart zonder videokaart. Hij doet het wel prachtig zonder monitor !! En die monitor kun je ontkoppelen als de PC aanstaat (dus na het tweaken).

Jord.
da zou een optie zijn.. maar de comp boot wel zonder videokaart.. het is dus aan windhoos de keus :)

Verwijderd

oh, en die videokaart kan het oudste gort zijn dat je hebt liggen. Een server hoeft alleen maar 2D te laten zien. Dus een 512k videokaart of minder is zelfs al goed, als je alles wilt inschakelen in 640x480x16 kleuren :)

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 10:30
of een mobo met onboard vga nemen?

Verder zie ik de lol er ook niet zo van in om zonder VGA te draaien. Een aftandse 2mb kaart kost nix en voldoet prima.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Installeer anders een PC Anywhere of ePop oid. Op deze manier kun je iig de meest standaard zaken gewoon remote op je server blijven doen. In geval van een groter probleem, moet je natuurlijk wel lokaal een videokaart hebben.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op dinsdag 31 juli 2001 18:59 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

da zou een optie zijn.. maar de comp boot wel zonder videokaart.. het is dus aan windhoos de keus :)
Niet. Dan doet de PC. PIEP PIEP.
en als jij zeker weet van niet installeer je een programma als pcAnywhere en bestuur je de server vanaf een client.
verder vind ik 5 netwerkkaarten overdreven.. koop gewoon een hubje of switch man :)

Verwijderd

de comp boot zonder videokaart? De mijne geeft een hele leuke serie biepjes als ik dat probeer. Weet je zeker dat dat mobo geen geintegreerde videochip heeft? Dat zou nog makkelijker zijn, heb je geen videokaart nodig !!

Verwijderd

Topicstarter
hhmmzzz...

dat word dus toch zoeken.. maar is dit niet iets (lees: is dit stabiel)

pcChips MB754 LMR+

met 10/100Mbit LAN, TNT2 en geluid onboard.. :)

• Petuhr
  • Laatst online: 12:04

Petuhr

FreeBSD

Op dinsdag 31 juli 2001 19:03 schreef InterCC het volgende:

[..]

Niet. Dan doet de PC. PIEP PIEP.
en als jij zeker weet van niet installeer je een programma als pcAnywhere en bestuur je de server vanaf een client.
verder vind ik 5 netwerkkaarten overdreven.. koop gewoon een hubje of switch man :)
meerdere netwerkkaarten RULED! vooral als je er ff 4 bundeld ofzo... lekker 400MB/s naar je switch toe!

• Petuhr

Petuhr

FreeBSD

Op dinsdag 31 juli 2001 19:07 schreef limp_bizkit het volgende:
hhmmzzz...

dat word dus toch zoeken.. maar is dit niet iets (lees: is dit stabiel)

pcChips MB754 LMR+

met 10/100Mbit LAN, TNT2 en geluid onboard.. :)
Wat wil je uitgeven voor een bordje?

Zelf ga ik een chaintech 6ojv2 kopen (Intel 815) met onboard vga en sound...

Verwijderd

videokaart moet, anders krijg je piepjes bij je startup en doet hij niets

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 31 juli 2001 19:09 schreef Petuhr het volgende:

[..]

niet al te veel.. de enige dingen die het moet hebben is ATA/66 ondersteuning.. en stabiel.. :)

Verwijderd

jah, de simpelste oplossing is waarschijnlijk een mobo met onboard video, volstaat dan wel om het basiswerk te doen me dunkt, en het neemt geen plaats in als dat belangrijk zou zijn

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Op dinsdag 31 juli 2001 19:09 schreef Petuhr het volgende:

[..]

Zelf ga ik een chaintech 6ojv2 kopen (Intel 815) met onboard sound en geluid...
ehm.... ligt het aan je vaardigheden in de engelse taal of is het gewoon een tikVout...?

• Petuhr

Petuhr

FreeBSD

Op dinsdag 31 juli 2001 19:14 schreef limp_bizkit het volgende:

[..]

niet al te veel.. de enige dingen die het moet hebben is ATA/66 ondersteuning.. en stabiel.. :)
Chaintech 6ojv2
- Intel 815 chipset
- onboard vga/sound
- 6x PCI

En ik heb em ergens gezien voor Fl 298,-

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 19:18 schreef bart1234 het volgende:

[..]

ehm.... ligt het aan je vaardigheden in de engelse taal of is het gewoon een tikVout...?
rovl froeg ik me ook af

• FoolZero
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op dinsdag 31 juli 2001 19:18 schreef bart1234 het volgende:

[..]

LOL!

Joh, dat is gewoon een error en een vautje...

Mare ik zou idd wel eens 1 goede reden willen horen, waarom je een multihomed server met vijf nic's zou willen gebruiken, terwijl een hub zo veel makkelijker is (en goedkoper).

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• BartNL
  • Laatst online: 19-08 10:30
niet al te veel dan ligt PC Chips wel voor de hand. Dat bordje wat je noemt is mATX en heeft maar 3 PCI sloten. Verder heeft PCChips beetje dubieuze naam.

Wat duurder maakt ook asus dacht ik iets dergelijks.

Zelf gebruik ik wel een PCChips mobo (Duron op 810LMR)in 2e PC die vooral klein moest blijven. Die draait al tijden stabiel :z

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

koop een pc chips mobo met onboard troep

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Op dinsdag 31 juli 2001 18:55 schreef limp_bizkit het volgende:
ik heb net ff gesearched.. en vind wel enkele dingen alleen beantwoorden die mijn vraag niet echt...

nou ja ok..

ik wil dus zoiets bouwen:
mobo + cpu + mem + 5x pci netwerkkaart + leuke hd..

ik heb eventueel een radeon beschikbaar om alles ff te tweaken/instellen.. maar verder wil ik het dus zonder videokaart laten lopen..

dat het kan weet ik.. dat stond bij mijn search resultaten... maar er stond niet echt bij of het nou wel of niet in windows kon..

Even wat anders, win2k pro is een resource lek. Je moet sowieso om de paar dagen rebooten om de een of andere reden. Die dan beter win2k server of adv. server, dat werkt stukken beter.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 31 juli 2001 20:02 schreef nigelator het volgende:

[..]

Even wat anders, win2k pro is een resource lek. Je moet sowieso om de paar dagen rebooten om de een of andere reden. Die dan beter win2k server of adv. server, dat werkt stukken beter.
ok dat wist ik niet (win 2k staat hier al een weeek ofzo te draaien :) )

maar nu ff een vraagje:
1. pcchips plank + onboard TNT2
2. losse cheap ass VIA plank + Viper II (OEM)

is even duur... maar die pcchips heeft wel lan 10/100 onboard!!

wat is de beste keus?

[edit] oh ja.. VIA plank is een normaal moederbord.. dus 5 pci sloten tegenover de 3 van de pcchips.. maar ik gebruik het alleen voor netwerkkaarten.. dus in totaal heeft de pcchips er 4 (die ene onboard) en de VIA er 5...

en ik heb hier een mini tower over (waar de pcchips inpast)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Win2K Pro heeft een probleem met het weer vrijgeven van Werkgeheugen na gebruik... Stelling is dit je dit tegenkomt als je een file van 200Mb in Outlook probeert te openen, dus als "normale" gebruiker zul je dit niet zo snel meemaken...

erder kan een redelijk BIOS gewoon zonder videokaart booten door voordat je je videokaart uit je pc haalt in je bios in te stellen vga=none

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:16

Richard

Kuru Kuru Kururin

Een PC heeft minstens nodig:

-Voeding
-Processor
-Moederbord
-Geheugen
-Videokaart

Dus koop een onboard video-mamma-plank of koop iets waarbij je kan hotswappen (al draaiend videokaart eruit en netwerkkaart eruit) as simple as USB

20*350ZO45°

Pagina: 1