Computer upgraden om 1440p op high settings te kunnen gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Marleytjuh
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-11-2025
Goedemorgen,

Ik heb twee jaar geleden een computer gebouwd. Deze bestaat uit de volgende onderdelen:

- Gigabyte GeForce GTX 1050 TI 4GB OC
- AMD Ryzen 3 1200
- Seasonic Focus Plus Gold 550W
- Crucial DDR4 Ballistix Sport LT 2x4GB 2400 CL16
- NZXT S340 Midi-Tower - Black Window
- MSI B350 PC MATE
- Crucial SSD MX300 275GB

Ik sta op het punt om nieuwe onderdelen te kopen. Ik wil namelijk op 1440p op minimaal High settings kunnen gamen. Ik heb begrepen dat ik sowieso mijn videokaart en processer moet vernieuwen. Ik weet niet of er andere componenten zijn die geupgrade dienen te worden.

Bij voorbaat dank :) .

Alle reacties

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01 12:05
Als ik er zo even snel naar kijk zou ik dit systeem te koop zetten en opnieuw beginnen. Je moet naar een nieuwe CPU, met waarschijnlijk een nieuw moederbrod, sneller RAM geheugen, veel sterkere videokaart en meer opslag (beetje game kan tegenwoordig een 275 GB schijf voltrekken).

Voeding voldoet afhankelijk van wat je precies wil halen opzich wel, maar schijnt bij high load wel eens probleempjes te hebben (heb m zelf ook, nooit iets van gemerkt overigens). Kast zou eventueel ook nog wel een ronde mee kunnen en SSD eventueel mee als bootdrive.

• Marleytjuh
kgd92 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:21:
Als ik er zo even snel naar kijk zou ik dit systeem te koop zetten en opnieuw beginnen. Je moet naar een nieuwe CPU, met waarschijnlijk een nieuw moederbrod, sneller RAM geheugen, veel sterkere videokaart en meer opslag (beetje game kan tegenwoordig een 275 GB schijf voltrekken).

Voeding voldoet afhankelijk van wat je precies wil halen opzich wel, maar schijnt bij high load wel eens probleempjes te hebben (heb m zelf ook, nooit iets van gemerkt overigens). Kast zou eventueel ook nog wel een ronde mee kunnen en SSD eventueel mee als bootdrive.
Dank voor je reactie. Ik zou hem graag te koop willen zitten, maar ik vraag me af of ik het überhaupt verkocht krijgt? Zijn er denk je mensen die interesse hebben in zo'n slecht systeem als waar ik over beschik? :P

Nog een vraagje: kan het moederbord erin blijven als ik upgrade naar een Ryzen 5 2600?

[ Voor 4% gewijzigd door Marleytjuh op 01-11-2019 22:55 ]

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-01 13:03
Prima systeem voor een budget gamer, moet wel lopen op V&A.

Een 2600 kan na bios update wel op je mobo, maar ik zou ook opteren om hem te verkopen en opnieuw te beginnen. Of je kan al je onderdelen verkopen en je kast en gpu houden.. mobo, cpu, ram en gpu moeten sowieso, ssd zou ik ook doen gezien de grootte

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:49
Moederbord is prima.
R5 2600/3600 erin, leuk videokaartje en wat extra/nieuw geheugen en je bent klaar voor de toekomst.

Wat is je budget?
Welke games?
Hoeveel Hz/fps?

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-01 12:05
Moederbord kán opzich mee, maar als je voor verkopen gaat is het makkelijker om als systeem te verkopen. Alle onderdelen los kan ook, en levert mogelijk zelfs iets meer op, maar zal je meer tijd/moeite kosten.

Afhankelijk van je budget zou ik een bedrag bepalen wat je voor het oude systeem wil hebben en overnieuw beginnen. Als je echt heel krap uitkomt kun je eventueel wat onderdelen meenemen.

Edit: welke games wil je spelen? Dat is nog wel belangrijk voor de range in gpus waar je naar wil kijken. Als je dat en je budget eens post kunnen we even sparren.

[ Voor 17% gewijzigd door kgd92 op 02-11-2019 23:30 ]

• Marleytjuh
mitsumark schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 00:17:
Moederbord is prima.
R5 2600/3600 erin, leuk videokaartje en wat extra/nieuw geheugen en je bent klaar voor de toekomst.

Wat is je budget?
Welke games?
Hoeveel Hz/fps?
Ik wil Cod MW spelen op een 144hz 1440p scherm. Op Max settings zal ik uiteraard niet halen, maar ik hoop wel soepel te kunnen gamen. Is het een idee om de komende maanden een GPU/CPU/RAM aan te schaffen en op termijn pas een nieuw moederbord? Ik zat overigens te denken aan een Ryzen 5 2700 als CPU en een Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse als gpu. Zijn die voldoende voor het gamen op 1440p?
Pagina: 1