Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elonawb
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Goeiedag,

Ik woon momenteel in een studio van ongeveer 30m² en ik ben op zoek naar de ideale midrange audio setup. (budget +- 1000-1500 voor receiver/versterker en twee luidsprekers)

Mijn bedoeling is om een receiver/versterker te koppelen met mijn computer (desktop) om films te kijken en muziek te luisteren (ik heb momenteel geen tv, dus kijk ik via mijn computer), daarnaast wil ik ook de mogelijkheid hebben om muziek van mijn smartphone te kunnen afspelen.
Ik ken niet al te veel van hifi en zoek daarom wat advies, momenteel heb ik mijn oog op de Yamaha WXA-50, maar hierop kan ik mijn koptelefoon en computer niet via draad verbinden.

Wat denken jullie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:40
Je kan dan toch elke stereo versterker hiervoor gebruiken? Of wil je surround geluid? (mogelijk in de toekomst)
Wil je streamen vanaf je telefoon?

Makkelijk te vinden in de PW lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 19:55
elonawb schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:59:
Ik woon momenteel in een studio van ongeveer 30m² en ik ben op zoek naar de ideale midrange audio setup. (budget +- 1000-1500 voor receiver/versterker en twee luidsprekers)

Mijn bedoeling is om een receiver/versterker te koppelen met mijn computer (desktop) om films te kijken en muziek te luisteren (ik heb momenteel geen tv, dus kijk ik via mijn computer), daarnaast wil ik ook de mogelijkheid hebben om muziek van mijn smartphone te kunnen afspelen.
Ik ken niet al te veel van hifi en zoek daarom wat advies, momenteel heb ik mijn oog op de Yamaha WXA-50, maar hierop kan ik mijn koptelefoon en computer niet via draad verbinden.
Dat moet met dat budget heel goed mogelijk zijn, dunkt me.
Voor wat je wil, zou iedere traditionele stereo-versterker voldoende moeten zijn, toch? Of wil je ingebouwde streaming-opties?

Edit:
Wat hierboven ook gezegd is, dus :-)

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elonawb
  • Niet online
loeberce schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:05:
Je kan dan toch elke stereo versterker hiervoor gebruiken? Of wil je surround geluid? (mogelijk in de toekomst)
Wil je streamen vanaf je telefoon?

Makkelijk te vinden in de PW lijkt me.
niek_nijmegen schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:06:
[...]

Dat moet met dat budget heel goed mogelijk zijn, dunkt me.
Voor wat je wil, zou iedere traditionele stereo-versterker voldoende moeten zijn, toch? Of wil je ingebouwde streaming-opties?

Edit:
Wat hierboven ook gezegd is, dus :-)
Omdat ik niet thuis ben in de hifi wereld is het mij wat overweldigend,
moest ik de Yamaha WXA-50 willen verbinden met mijn pc en twee luidsprekers hoe zou ik dat het beste doen?
Ik ben namelijk opzoek naar een compacte 2/2.1 stereo-versterker.

[ Voor 58% gewijzigd door elonawb op 01-11-2019 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:44
Wil je ook al een setup wat je mogelijk kan meenemen en bruikbaar is voor een grotere woning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-06 08:54
elonawb schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:10:
[...]

[...]

moest ik de Yamaha WXA-50 willen verbinden met mijn pc en twee luidsprekers hoe zou ik dat het beste doen?
Afhankelijk van je uitgang op je moederbord kan dit met een tulp/jack(3.5mm) kabeltje of via een optische kabel. De laatste zal mijn voorkeur hebben omdat je hier minder risico loopt op een brom als gevolg van een aardlus.

[ Voor 46% gewijzigd door raze88 op 01-11-2019 11:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:49
De twee luidsprekers lijkt me niet zo moeilijk: de luidspreker terminals.
De PC hangt deels af van de PC (welke uitgangen deze heeft), maar doordat de Yamaha redelijk summier is qua ingangen heb je maar twee keuzes: S/PDIF (optische toslink) of analoog (RCA). S/PDIF heeft diverse voordelen (minder kans op storing en de mogelijkheid om compressed meerdere kanalen te transporteren). Koptelefoon wordt wel een dingetje, de Yamaha heeft geen 6,3 mm jack out welke je veelal ziet om een hoofdtelefoon aan te sluiten. Er zit wel een Audio Out aan de achterzijde maar geen idee of dat werkbaar is en of deze ook alle signalen doorzet of alleen wat binnen de AUX In binnen komt. Om daar zeker van te zijn wordt het de handleiding lezen.

Er mist wel iets concretere informatie. Nu is het behoorlijk zoeken naar een speld in een hooiberg omdat de eisen erg globaal zijn. Hoe wil je muziek vanaf je smartphone afspelen? Spotify? Tidal? Chromecast? DLNA? Idem met het aansluiten van de PC, zoals gezegd hangt dit af van de uitgangen van de PC. Nu zal dat zeker niet de bottleneck zijn maar die informatie hebben is wel handig. Persoonlijk zou ik niet meer zonder HDMI willen: bronnen met HDMI naar de receiver en vanaf de receiver een HDMI naar de TV of monitor. Mogelijk dat het nu voor de 2.1 niet nodig is maar met het oog op de toekomst kan het handig zijn. Wat versta je onder een compacte versterker? In alle formaten klein of alleen laag of smal? Het gros van de speakers is passief en sluit je aan op terminals van bijvoorbeeld de Yamaha. Of zoek je speakers die je ook los kan gebruiken en mee kan nemen van ruimte tot ruimte? Dan zit je veelal met actieve speakers en heb je geen versterker nodig. Zo veel vragen...

Overigens zou ik met een budget van 1000 - 1500 euro (met elk budget overigens) het meeste geld in speakers steken, die zijn het meest belangrijk voor de audio. Met de Yamaha zit je qua segment redelijk goed, iets als een NAD D3045 is bijvoorbeeld too much (wel klein).

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, AUD > CEA.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 01-11-2019 11:25 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
Die Yamaha lijkt inderdaad ook 2 ingangen te hebben, één analoog met tulpstekers en optisch-digitaal. Daar kan je dus de computer op aansluiten. De luidspreker gaan dan op de luidspreker-aansluitingen van de versterker.

Eigenlijk is het vrij makkelijk: klein signaal in (van computer of cd-speler) en je versterker maakt er een groter signaal van, zodat je er je luidsprekers mee kunt aansturen :-)

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elonawb
  • Niet online
greg-a schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:19:
Wil je ook al een setup wat je mogelijk kan meenemen en bruikbaar is voor een grotere woning?
Meenemen niet, het is wel de bedoeling ze jaren lang te gebruiken maar ik hoef niet de mogelijkheid te hebben voor een multiroom setup.
raze88 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:20:
[...]
Afhankelijk van je uitgang...
FeaR schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:23:
[...]
De twee luidsprekers lijkt me niet zo moeilijk ...
niek_nijmegen schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:24:
[...]
Die Yamaha lijkt inderdaad ook 2 ingangen te hebben...
Dus een S/PDIF met een 3,5mm male jack zou een goede optie zijn voor een verbinding tussen mijn pc en versterker?

Ik denk voornamelijk om de MusicCast app te gebruiken van Yamaha of via spotify mijn muziek af te spelen wanneer ik mijn smartphone gebruik.
Vervolgens denk ik niet dat HDMI een goede optie is voor mij omdat mijn monitor voor al zijn features te ondersteunen een DisplayPort kabel gebruikt.
Met klein formaat bedoel ik compact, niet groter als een console.
De speakers moeten verder niet mobiel zijn, ik denk eerder aan een paar boekenplank luidsprekers hierop aan te sluiten

[ Voor 3% gewijzigd door elonawb op 01-11-2019 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
elonawb schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:46:
Dus een S/PDIF met een 3,5mm male jack zou een goede optie zijn voor een verbinding tussen mijn pc en versterker?
Ik ken die Yamaha verder niet, en ik ga dus alleen maar af of wat ik op de fotootjes zie. Maar als je PC een TOSLINK uitgang heeft, dan kun je (verwacht ik) een optische kabel gebruiken naar de Yamaha. En anders gebruik je een analoge jack>tulp-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elonawb
  • Niet online
niek_nijmegen schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:22:
[...]

Ik ken die Yamaha verder niet, en ik ga dus alleen maar af of wat ik op de fotootjes zie. Maar als je PC een TOSLINK uitgang heeft, dan kun je (verwacht ik) een optische kabel gebruiken naar de Yamaha. En anders gebruik je een analoge jack>tulp-kabel.
Ik heb even nagekeken, mijn moederbord heeft enkel een groene 3,5mm stereo aansluiting, een jack>tulp aansluiting heeft een grotere kans op storingen klopt dat?
Sorry dat ik niet duidelijker ben maar ik ken al die optische uitgangen niet goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niek_nijmegen
elonawb schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 20:35:
Ik heb even nagekeken, mijn moederbord heeft enkel een groene 3,5mm stereo aansluiting, een jack>tulp aansluiting heeft een grotere kans op storingen klopt dat?
Sorry dat ik niet duidelijker ben maar ik ken al die optische uitgangen niet goed.
Een optische aansluiting stuurt een digitaal signaal in de vorm van een lichtsignaal. Dat is ongevoelig voor electromagnetische storingen van buitenaf.

Voor normale afstanden onder normale huisomstandigheden met kabeltjes van enige kwaliteit zijn dat soort storingen echter geen probleem. Ik heb al mijn geluidsbronnen via analoge tulpkabels aangesloten op mijn versterker (soms over afstanden van meerdere meters), en ik hoor nooit storingen.
Het is tientallen jaren de standaard manier van aansluiten geweest voor (consumenten-)audio, dus er is echt niet iets heel erg mis mee :)

Zo'n jack>tulp kabel kun je zorgeloos gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elonawb
  • Niet online
niek_nijmegen schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 20:59:
[...]

Een optische aansluiting stuurt een digitaal signaal in de vorm van een lichtsignaal. Dat is ongevoelig voor electromagnetische storingen van buitenaf.

Voor normale afstanden onder normale huisomstandigheden met kabeltjes van enige kwaliteit zijn dat soort storingen echter geen probleem...
Zo'n jack>tulp kabel kun je zorgeloos gebruiken.
Goed om te weten, ik denk dat al mijn vragen beantwoord zijn !
Bedankt iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukjr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-12-2024
elonawb schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:59:
Goeiedag,

Wat denken jullie?
Teac AX 505 lijkt mij perfect voor jou. Ik heb zelf een oudere versie, de AI 501 DA, aansluiten op de computer is een fluitje van een cent

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Als je ook beeld wilt doorgeven richting de monitor, of in elk geval geluid van je games/films op de receiver wilt horen, zou ik gaan voor een receiver. Ook als je maar van 2.0 of 2.1 gebruik gaat maken. Receivers zijn namelijk zeer goed in staat om geluid te up- of downmixen over het aantal aangesloten speakers; beschikken over hdmi-aansluitingen én over lip sync. Met jouw budget zou ik 400 à 500 euro investeren in de receiver en de rest spenderen aan je speakers. (Verhouding 1/3 - 2/3 dus.) Ga je uit van de duizend euro, dan dus ongeveer 300 à 350 voor de receiver en de rest naar de luidsprekers.

Om tot een goede keuze van een versterker of receiver te komen, kan je dit lijstje gebruiken:

Hoe kies je een receiver?

Om tot een goede keuze voor een receiver te komen, is bhet handig om voor jezelf een lijstje te maken met eisen en wensen. Kies een apparaat dat alles heeft wat je nu nodig hebt + iets meer qua functies en aansluitingen die je aanspreken of waarvan je vermoedt dat je ze binnenkort zou gaan gebruiken. De rest is zonde van de investering. Kijk overigens niet naar wat je allemaal niet gaat gebruiken, maar welke functies de receiver of versterker juist wél heeft.

Zie dit lijstje:

Waar ik receiver schrijf, kun je ook soundbar, multiroomset, homecinemaset of versterker lezen.
  1. Aansluitingen HDMI: Aantal nu benodigde HDMI-aansluitingen; minimaal + 1, waarbij het gaat om HDMI 2.x (2.0a, 2.0b of 2.1) met HDCP 2.2 → zo ben je voorbereid op de aanschaf van een nieuw apparaat en zorg je er meteen ook voor dat alle huidige standaards worden ondersteund, inclusief 4k, HDR en HD-audio. Als je nooit een tv, console of blu-rayspeler zal aansluiten, is HDMI minder belangrijk, maar het is voor alle video-apparaten, dé meest gebruikte en beste aansluiting. Hierbij is nog 1 extra ding van belang. De tv sluit je aan op de HDMI-uit van de receiver, maar soms wil je geluid van de tv ook terugsturen richting de receiver (bijv. van ingebouwde Netflix app, of coax-aansluiting). In dat geval heb je HDMI ARC nodig op tv en receiver. ARC betekent audio return channel en brengt het geluid van de tv bij de receiver door dezelfde kabel waarmee de receiver het beeld en geluid bij de tv brengt. ARC ondersteunt géén HD-audio. Wil je bijv. Dolby Atmos van je Netflix app op de tv, toch afspelen op de receiver, dan heb je HDMI 2.1 met eARC nodig. Met gewone ARC komt het geluid wel bij je receiver, maar dan als gewone Dolby audio.
  2. Aansluitingen overig: Aantal overige aansluitingen zoals RCA (tulp) en optisch. Kijk dus goed naar de apparaten die er op aangesloten dienen te worden. Ook hier weer de aansluitingen die je nu nodig hebt + redelijkerwijs verwacht te gaan gebruiken in de nabije toekomst. Optisch kan je bijv. ook gebruiken om de tv-audio weer terug bij de receiver te krijgen.
  3. Speakerkanalen en geluidsfilters: Of je nu stereo wilt afspelen, of surround, dat kan allemaal met een receiver. Een receiver klinkt in stereo ook net zo goed als een normale versterker. Kijk naar het aantal nu benodigde speakerkanalen én hoger. Dus niet alleen 5.1, maar ook 7.1, etc. (7.1 kan namelijk ook prima 5.1 afspelen; 5.1.4 ook prima stereo) en wat voor geluidsfilters: Dolby Digital, DTS HDMA, en Atmos bijv. Ook voor 2.0 (stereo) of 2.1 (stereo met subwoofer) kan je dus prima bij receivers kijken. Sluit daarom receivers met 5.1 of 7.2 niet uit, als je nu enkel stereo luistert
  4. Noodzakelijke opties: Belangrijke opties die er voor jou op moeten zitten: 4k, FM, Spotify, HDR, draadloze speakers, DAB+, TuneIn, ingebouwde phono-versterker, lip sync, etc
  5. Extra opties: Extra opties die leuk zijn, maar niet noodzakelijk.
  6. Prijs: Vanzelfsprekend de prijs.
Op 1 t/m 4 vergelijk je in de Pricewatch. Als je dan enkele geschikte modellen hebt gevonden, kijk je naar punt 5. Wat zijn de extra's die elk apparaat biedt. Wat spreekt je het meeste aan?
En als laatste natuurlijk 6. Zijn 2 apparaten gelijk qua vervulling van je wensen? Koop dan gewoon degene die het beste aansluit bij je portemonnee. Weet je het dan nog niet? Kies dan degene die het beste in je interieur past ;)

[ Voor 84% gewijzigd door Jorgen op 02-11-2019 01:00 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
Luukjr schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:02:
[...]
Teac AX 505 lijkt mij perfect voor jou.
Er komt bij het zien van dat model veel in mij op maar "perfect" zeker niet. Adviesprijs is het maximale budget van TS dus speakers kan je dan al niet meer kopen. Tevens mist de Teac de nodige netwerkdiensten daar TS aan heeft gegeven Spotify te willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukjr
FeaR schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 07:58:
[...]

Er komt bij het zien van dat model veel in mij op maar "perfect" zeker niet. Adviesprijs is het maximale budget van TS dus speakers kan je dan al niet meer kopen. Tevens mist de Teac de nodige netwerkdiensten daar TS aan heeft gegeven Spotify te willen gebruiken.
Ok,Ok, deze dan, is niet klein zoals gewenst maar heeft de nodige netwerkdiensten en schijnt erg goed te klinken: Marantz PM7000N. Blijft er ook nog geld over voor een paar speakers. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
Luukjr schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:02:
[...]
Ok,Ok, deze dan, is niet klein zoals gewenst maar heeft de nodige netwerkdiensten en schijnt erg goed te klinken: Marantz PM7000N. Blijft er ook nog geld over voor een paar speakers. :)
Not sure if....
Weer een apparaat wat niet aan de eisen voldoet, nu wegens het formaat. Tevens een apparaat van 1199 euro waar het budget 1000 - 1500 is. Waarom zou je slechts 150 euro per speaker uitgeven en 1200 euro aan de versterking? Ik zou - als het hele budget op mag - dat wisselen. Met speakers haal je meer in huis dan versterking. Dan zou ik eerder naar een NAD D3020 V2 kijken. Geen directe versie van Spotify maar wel Bluetooth dus een methode om muziek te streamen vanaf een mobiele telefoon. Tevens ook niet de kans dat de fabrikant opeens stopt met de support op een dergelijke dienst. Verder wel alle eisen qua formaat en een hoofdtelefoon uitgang die de eerder genoemde Yamaha moet missen (al kan die wellicht iets met de Audio Out aan de achterzijde). Heb je 500 - 1000 euro over voor speakers (eigenlijk iets minder want kabel komt er bij maar dat hoeft de wereld niet te kosten). Lijkt mij dan de betere verdeling.

[ Voor 11% gewijzigd door FeaR op 02-11-2019 10:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukjr
FeaR schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:22:
[...]

Not sure if....
Weer een apparaat wat niet aan de eisen voldoet, nu wegens het formaat. Tevens een apparaat van 1199 euro waar het budget 1000 - 1500 is. Waarom zou je slechts 150 euro per speaker uitgeven en 1200 euro aan de versterking? Ik zou - als het hele budget op mag - dat wisselen. Met speakers haal je meer in huis dan versterking. Dan zou ik eerder naar een NAD D3020 V2 kijken. Geen directe versie van Spotify maar wel Bluetooth dus een methode om muziek te streamen vanaf een mobiele telefoon. Tevens ook niet de kans dat de fabrikant opeens stopt met de support op een dergelijke dienst. Verder wel alle eisen qua formaat en een hoofdtelefoon uitgang die de eerder genoemde Yamaha moet missen (al kan die wellicht iets met de Audio Out aan de achterzijde). Heb je 500 - 1000 euro over voor speakers (eigenlijk iets minder want kabel komt er bij maar dat hoeft de wereld niet te kosten). Lijkt mij dan de betere verdeling.
Versterker mag niet groter zijn dan een console?? Maar die heb je in allerlei maten. Mocht het formaat van de Marantz geen bezwaar zijn, dan zou ik er een paar goedkope Q Acoustics of Dali speakers aan hangen. Die hebben hele goede boekenplankspeakers, deze upgraden kan altijd nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Upgraden kan zeker altijd nog, maar waarom zou je met zo'n budget de verhouding omgekeerd gebruiken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elonawb
  • Niet online
Ik heb de versterkers eens bekeken die jullie hebben doorgegeven maar ik ben toch nog steeds overtuigd van de Yamaha WXA50 op vlak van wat het te bieden heeft.

Een receiver zou ook kunnen natuurlijk, ik ga het eens herbekijken. Is het zo dat je bij een receiver (+- 400 euro) een opofferingen maakt op de kwaliteit van de componenten omdat het voor die prijs ook nog eens heel wat andere functies moet ondersteunen in vergelijking met een versterker van dezelfde prijsklasse?

[ Voor 5% gewijzigd door elonawb op 02-11-2019 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nee dat is geen opoffering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:13
elonawb schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 21:52:
Ik heb de versterkers eens bekeken die jullie hebben doorgegeven maar ik ben toch nog steeds overtuigd van de Yamaha WXA50 op vlak van wat het te bieden heeft.

Een receiver zou ook kunnen natuurlijk, ik ga het eens herbekijken. Is het zo dat je bij een receiver (+- 400 euro) een opofferingen maakt op de kwaliteit van de componenten omdat het voor die prijs ook nog eens heel wat andere functies moet ondersteunen in vergelijking met een versterker van dezelfde prijsklasse?
Allereerst een antwoord op jouw vraag, je kan je yamaha en elke andere streamer via je pc aansturen met tuneblade. Een eeuwige licentie kost eenmalig 10 euro, werkt in ieder geval voor windows, linux niet.

Dan die hoofdtelefoon, want dat gaat jou niet lukken met de wxa-50

maar er is een alternatief:

de WXC-50 en de NP-S303. Deze 2 zijn technisch van de binnenkant aan elkaar identiek!
Waarom ik deze aanbeveel, vanwege jouw tweede wens, het aansluiten van een hoofdtelefoon. Deze twee types zijn geen versterkers, maar werken als voorversterker en dan moet je een aparte losse eindversterker erop aansluiten wat jou de mogelijkheid geeft je hoofdtelefoon aan te sluiten. Bijvoorbeeld, vorige week bij de 30% kortingsdagen een denon 1400h voor maar 277 euro, deze maand is het black friday, dus misschien... ikzelf heb mijn np-s303 gekoppeld aan een mooie tweedehands versterker gekocht bij vraag en aanbod,

overigens, een receiver is een tuner en versterker in 1. Jij zoekt een versterker, een receiver kan ook,
, maar heeft een overbodige tunerfunctie. De yamaha app geeft al toegang tot bijna alle radiostations ter wereld via internet. Radio via de coax is overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elonawb
  • Niet online
aljooge schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 22:51:
[...]

Allereerst een antwoord op jouw vraag, je kan je yamaha en elke andere streamer via je pc aansturen met tuneblade. Een eeuwige licentie kost eenmalig 10 euro, werkt in ieder geval voor windows, linux niet.

Dan die hoofdtelefoon, want dat gaat jou niet lukken met de WXA-50

maar er is een alternatief:

de WXC-50 en de NP-S303. Deze 2 zijn technisch van de binnenkant aan elkaar identiek!
Waarom ik deze aanbeveel, vanwege jouw tweede wens, het aansluiten van een hoofdtelefoon. Deze twee types zijn geen versterkers, maar werken als voorversterker en dan moet je een aparte losse eindversterker erop aansluiten wat jou de mogelijkheid geeft je hoofdtelefoon aan te sluiten. Bijvoorbeeld, vorige week bij de 30% kortingsdagen een denon 1400h voor maar 277 euro, deze maand is het black friday, dus misschien... ikzelf heb mijn np-s303 gekoppeld aan een mooie tweedehands versterker gekocht bij vraag en aanbod,

overigens, een receiver is een tuner en versterker in 1. Jij zoekt een versterker, een receiver kan ook,
, maar heeft een overbodige tunerfunctie. De yamaha app geeft al toegang tot bijna alle radiostations ter wereld via internet. Radio via de coax is overbodig.
toon volledige bericht
Goed om te weten van die software !
Verder raad je me aan om met twee apparaten te werken (voorversterker en eindversterker), ik zou het wel graag bij 1 apparaat houden.
Ik ben nu de receivers even aan het bekijken maar ik geraak er niet goed aan uit omdat er heel wat modellen rond de 400 euro zijn.
Maar ik denk dat een versterker nog steeds voldoende zal zijn, maar zelfs in dat segment vind ik het moeilijk uit te maken wat de beste zou zijn prijs/kwaliteit.

Als ik een film wil afspelen en de audio loopt via de pc>versterker>boxen, maar mijn beeld loopt gewoon van pc>monitor en niet zoals bij een receiver pc>receiver>monitor zal de audio dan nog steeds in sync zijn met het beeld?

Mijn enigste vereiste zijn:
- Een 3,5mm jack>tulp aansluiting gebruiken tussen mijn pc en de receiver/versterker. (Het moederbord van mijn pc heeft geen ingang voor een S/PDIF, enkel een 3,5mm jack. HDMI is geen optie omdat mijn gaming monitor een displayport kabel vereist voor al de features actief te hebben).
- Bluetooth voor muziek af te kunnen spelen via mijn smartphone.
- Aansluiting voor koptelefoon
- eventueel compact/klein formaat

Zou ik voor aankoopadvies nu beter naar Consumentenelektronica Aankoopadvies, AUD > CEA. gaan?
Ik ben niet echt gekend met forums/forumregels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luukjr
Deze zou je ook kunnen overwegen: Denon CEOL N10 ;)
Of deze: Denon PMA-150H

[ Voor 20% gewijzigd door Luukjr op 03-11-2019 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-04 15:56
FeaR schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:22:
[...]

Not sure if....
Ach ja, dat is toch gewoon de typische tweakers reactie van de afgelopen jaren? Gewoon niet letten op de vraag/eisen van de TS en met iets aan komen zetten wat buiten het budget valt omdat het zogenaamd 100x beter is maar verder totaal geen nuttige/realistische reactie/toevoeging is.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elonawb
  • Niet online
Ik denk te kiezen tussen deze modellen, ze voldoen allemaal grotendeels aan mijn vereisten en zijn rond de prijsklasse die ik wil.
Welke bezit volgens jullie de beste prijs/kwaliteit, betrouwbaar en het meest future-proof?
-Denon Ceol RCD-N10
-Yamaha MusicCast WXA50.
-Marantz Melody M-CR412
-HEOS AVR
-NAD D3020 V2
-Denon PMA-60

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:13
elonawb schreef op zondag 3 november 2019 @ 17:34:
Ik denk te kiezen tussen deze modellen, ze voldoen allemaal grotendeels aan mijn vereisten en zijn rond de prijsklasse die ik wil.
Welke bezit volgens jullie de beste prijs/kwaliteit, betrouwbaar en het meest future-proof?
-Denon Ceol RCD-N10
-Yamaha MusicCast WXA50.
-Marantz Melody M-CR412
-HEOS AVR
-NAD D3020 V2
-Denon PMA-60
na deze types stuk voor stuk te hebben bekeken blijven er maar 2 serieuze kandidaten over, want alleen de yamaha wxa-50 en heos avr hebben een ethernetpoort, wifi en bluetooth is problemen, op die laatste kan je geen tuneblade aansluiten, de voorkeur gaat uit naar een bedrade netwerkaansluiting en dat kan alleen met deze 2

de heos kan 5.1 en de yamaha 2.1
heos heeft 4 hdmi 1 cinch 1 aux, en 1 optisch, en 1 coax

wxa volgens mij alleen 1 optisch in en 1 usb

De Heos en wxa-50 kunnen nu allebei, maar de heos is duidelijk meer future proof. Duidelijke winnaar qua specs, ik zou ze wel allebei beluisteren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elonawb
  • Niet online
Mijn keuze is gemaakt, ik ga voor de Yamaha WXA-50 en de Klipsch RP-600M.
Ik ga wachten tot Black Friday om ze aan te kopen, ik ben benieuwd !
Deze video heeft mij overtuigd YouTube: Bookshelf Speakers or Soundbar? Klipsch RP-600M Review | Best Under ..., samen met enkele uren opzoekwerk.
Bedankt voor jullie posts.

[ Voor 151% gewijzigd door elonawb op 04-11-2019 11:16 . Reden: Besluit ]

Pagina: 1