Corsair CX750m

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-01 13:44
Beste Tweakers,

Ik zoek een nieuwe voeding, om mijn CX750m mee te vervangen. (mijn huidige heeft last van coil whine). De CX750m is bijna volledig modulair. Nu heb ik niet zo heel veel zin om alles opnieuw aan te sluiten. Mijn huidige kast is nogal klein en heb mijn cable management nu op orde.

Mijn vraag is dan ook: kan ik een CX750m vervangen met een andere corsairvoeding? Het ziet er naar uit dat ik dan alleen de 'grote' connecter op het moederbord opnieuw erop moet klikken.

Is dit mogelijk en zo ja met welke voeding? :)

Edit:
Gaat om een i7 9700k @5ghz, samen met een RTX2070

[ Voor 5% gewijzigd door -Bas op 01-11-2019 10:48 ]

Beste antwoord (via -Bas op 02-06-2020 18:30)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:22
De cpu- en moederbordkabel moet je sws opnieuw trekken want die zitten aan de CX750M vast. Doe dan ook die paar andere kabels als je toch bezig bent.
550w is meer dan genoeg voor een nieuwe voeding.

Alle reacties

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:22
Waarschijnlijk. Maar doe eens de rest van je opstelling? Misschien is 750W wel een beetje boel.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-01 13:44
Nat-Water schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:47:
Waarschijnlijk. Maar doe eens de rest van je opstelling? Misschien is 750W wel een beetje boel.
Zal ik even toevoegen in mijn eerste post, dankjewel voor het meedenken alvast.

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:51
Als je alle individuele pinnetjes wilt gaan nalopen om hier zeker van te zijn, ga je gang. Maar ik zou het niet wagen. Genoeg users op /r/buildapc die hun PC hebben gefrituurd omdat ze hun oude kabels wilden gebruiken.

Wil je het risico lopen om die dure setup van je te slopen, alleen om 10 minuten tijd te besparen? Vervang die kabels gewoon, dan zit je 100% veilig.

Acties:
  • Beste antwoord

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:22
De cpu- en moederbordkabel moet je sws opnieuw trekken want die zitten aan de CX750M vast. Doe dan ook die paar andere kabels als je toch bezig bent.
550w is meer dan genoeg voor een nieuwe voeding.