Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adk156
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-10-2020
Na jarenlange WiFi - ellende met de spulletjes zoals geleverd door de leverancier heb ik onlangs een Ubiquity AC-LR aangeschaf icm een USG.

De verwachtingen waren hoogespannen maar de teleurstelling des te groter. De Ubiquity haalt nog geen fractie van de (WiFi)router van de provider. Vooral 5-G is erbarmelijk slecht en soms wordt al binnen een meter of 4 geswitched naar 2 G.

Heb eigenlijk al van alles geprobeerd, vrije kanalen geselecteerd, transmit power aangepast en meer, maar het heeft allemaal geen enkel resultaat.

Wie herkent deze problemen en heeft het weten op te lossen ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adk156
Geleverd door de provider moet dat zijn uiteraard.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Hoe heb je de AC-LR gemonteerd zitten (plafond, muur?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adk156
Om eerlijk te zijn deze ligt.............dus met het blauwe lampje naar boven. De bedoeling is wel deze ergens aan een muur te plaatsen.

Maar of dat nu een wereld van verschil gaat maken ik betwijfel het.

Raar hoor ik lees meestal erg positieve reacties maar bij mij werkt het voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@adk156 ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

De LR zou prima in staat moeten zijn om nette snelheden te halen, maar het vergt wel het nodige aan tweaken. Zou jij je 'Show System Config' hier willen posten? Deze vind je in de Controller op de Settings, Maintenance pagina. Daarnaast, zorg dat Connection monitoring en Auto optimize uit staan.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adk156
Doe ik zodra ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menonv
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 14:39

menonv

Beunhazerij?

Inderdaad, ben hier ook wel even benieuwd naar.
Welke USG heb je gekocht? Die kleine vierkantige of een rackmodel?
Controlleer even of je zeker weten dubbel check check een CAT6 kabel hebt gebruikt vanaf Gigabit switch met PoE injector (of poe switch, geen idee wat je hebt liggen) dat je aan de switch kant ziet dat de verbinding op 1Gbit is ingetrained.
Wellicht ook ff handig om de Unifi Controller Software ergens op te gaan zetten zodat we wat kunnen gaan zien :p
Wat ik trouwens thuis draai is aparte WiFi namen voor 2.4ghz en 5ghz.
Die kun je instellen in de UniFi controller software onder de AP, en dan de "radio" selecteren, en dan gewoon instellen wat je wilt. ADK156 | ADK156 5G
Op deze manier kun je ook nog verder troubleshooten of het aan de 5Ghz ligt of 2.4 of whatever.
De Unifi AP kun je ook de RF environment laten scannen, zo brengt ie in kaart in een aantal minuten wat voor een troep je in de buurt hebt en kan ie op het beste kanaal worden (vast) gezet.
Wereld van verschil als je niet op hetzelfde kanaal zit als de buren met 4 kinders met tablets.

Overigens, als je alles net instelt haal je eenvoudig 300mbit / 300mbit down en up op wifi met een goede telefoon met kanaalbreedtes op 5Ghz 40Mhz (VHT) breedte. Als je deze op 80Mhz breedte zet gaat het nog harder. Maarja... moet dat :p

i7-14700K @ 5.6G | MSI-Z690 | 64G | GigaByte RTX4080 SUPER | Storage / 14TB SHR2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:14
adk156 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:31:
Om eerlijk te zijn deze ligt.............dus met het blauwe lampje naar boven. De bedoeling is wel deze ergens aan een muur te plaatsen.

Raar hoor ik lees meestal erg positieve reacties maar bij mij werkt het voor geen meter.
Of het uitmaakt hangt van waar je hem hebt liggen.

Unifi AP's zijn ontworpen voor montage aan het plafond. Het straalpatroon van de antennes is daar ook op ontworpen, en straalt dus weinig uit richting het plafond.
Als je hem dus plat bovenop een hoge kast hebt gelegd straalt hij bijna alles richting het plafond.

Als je hem op een kast hebt liggen kan je proberen om hem gewoon even op z'n kop te leggen en kijken of het beter wordt of slechter

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitssz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 16:38
adk156 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:31:

Hier gaat het probleem zijn. Zie onderstaand het stralingspatroon van het AP. Zo zie je dat deze met het ledje naar beneden het beste werkt ;)

Afbeeldingslocatie: https://help.ubnt.com/hc/article_attachments/115014485967/UAP-AC-LR-Overall_-_Summary_Plotrev2.png

Yamaha R6 RJ15 2008 | Yamaha XJ6 Diversion 2011 | Honda MSX125 Grom 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adk156

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Aantal tips:

- connection monitoring uitzetten
- auto optimize uitzetten (kan niet zien of die aan staat)
- firmware bijwerken naar 4.0.66
- band steering uitzetten
- 2G Low, 5G High (of Med indien genoeg)

Ben benieuwd of het dan beter wordt! En de juiste plaatsing is voorwaardelijk zoals eerder gezegd.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier had ik hem ook op zijn rug liggen ( AC-Lite ) en duidelijk merkbaar dat 'er onder' ( lag in mijn werkkamer ) er nagenoeg geen bruikbaar signaal was

Nu hij in het trapgat hangt, is de eerste etage en BG prima met gemiddeld 150/200Mb voorzien.
Alleen zolder pakt nog een laag signaal, maar met 100Mb is dat voldoende
Pagina: 1