Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:47

The Executer

Lekker belangrijk!

Topicstarter
Ik heb al geruime tijd een Canon Eos 800D. Voor het importeren van de foto's maak ik gebruik van de bijgeleverde Canon software (EOS Utility / ImageBrowserEX). Deze maakt mappen aan gebasseerd op datum, en deze structuur blijf ik graag aanhouden. Daarnaast weet deze utility welke foto's reeds geïmporteerd zijn en zal die foto's niet nogmaals overzetten.

Nu wil het feit dat de pc (lees: NAS) waarop ik dit deed beneden stond, en vervangen is door een NUC (met beperkte opslag, maar met kaartlezer). De pc is verhuist naar zolder. Ik heb via RDP geprobeerd de geheugenkaart mee te nemen in de sessie, om vervolgens de software op te starten, maar deze kan daar niet mee om weg. Ook het aansluiten van de camera en die meenemen in de RDP sessie lukt niet.

Om te voorkomen dat ik telkens naar zolder moet lopen met de geheugenkaart ben ik op zoek naar een manier om makkelijk de foto's over te zetten. Voorwaarde hierbij is dat ik eigenlijk geen aanvullende software op de NUC wil installeren. Deze wil ik namelijk qua installatie zo clean mogelijk houden. Aanvullende software op de "NAS" is geen probleem.

Hebben jullie de gouden tip?

Opties reeds geprobeerd:
- EOS Utility Wireless: Werkt op zich prima, draadloos, hoef alleen de applicatie te starten en de camera met WLAN te verbinden. 1 nadeel is de snelheid, per foto soms >1 minuut, video's daargelaten.
- Geheugenkaart in NUC plaatsen en via verkenner naar NAS kopieren: Snelheid is goed (>80MB/s) maar geen mappenstructuur.
- Schijf / Camera mee in RDP: Werkt helaas niet
- Geheugenkaart delen en mappen in Verkenner: Canon software detecteert deze niet en kan dus niet importeren.

Software: Windows 10 Pro, Canon EOS Utility's
Hardware: Kaartlezer, SD-kaart, Canon Eos 800D

[ Voor 3% gewijzigd door The Executer op 01-11-2019 10:10 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:01

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Kan je met die EOS utility ook uit een normale folder importeren, ipv vanaf een kaartje? Want dan zou je het op je NUC gewoon simpel kunnen kopiëren naar een tijdelijke plek en daarna (via RDP) EOS Utility / ImageBrowserEX gebruiken om de boel op de juiste manier te importeren naar de mappenstructuur.

Verder klinkt het allemaal wel een beetje als moeilijk doen om het moeilijk doen. Gewoon die tooltjes op de NUC installeren bespaart een hoop gedoe :P

[ Voor 20% gewijzigd door Orion84 op 01-11-2019 10:04 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:47

The Executer

Lekker belangrijk!

Topicstarter
Orion84 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:03:
Kan je met die EOS utility ook uit een normale folder importeren, ipv vanaf een kaartje? Want dan zou je het op je NUC gewoon simpel kunnen kopiëren naar een tijdelijke plek en daarna (via RDP) EOS Utility / ImageBrowserEX gebruiken om de boel op de juiste manier te importeren naar de mappenstructuur.
Helaas niet. Deze lijkt alleen de geheugenkaart & camera te accepteren. Ik kan geen andere opties hierin selecteren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hxz3kW0SkyjdyT1HeOIKjzFU/full.png

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross