Ah oeie, excuses nick.
Weet dat ALS je de HBO gaat doen het ZWAAR kan worden, dus weet waaraan je begint
Voor rest: wat vind je nog meer leuk, behalve cybersecurity.
Je geeft aan dat je weg wilt bij RWS. Wat vond je leuk en wat vond je niet leuk aan de werkzaamheden daar?
Dat geeft namelijk al een handige lijst waar je verder mee kan, die kunnen wij niet voor je maken helaas.
Dus zoiets:
Kolom 1: welke banen en stages heb je gehad (met hoop enters ertussen, want kolom 2 en 3 gaan veel meer plek innemen dan 1 regeltje:P)
Kolom 2: welke LEUKE werkzaamheden deed je hier?
Kolom 3: welke NIET LEUKE werkzaamheden deed je hier?
Dan kom je wrs op 4 a 5 baantjes uit, inclusief je werk bij supermarkt / krantenbaan / oppas etc.
Dan kan je kijken, hey, wat was er in de leuke kolom dat de baantjes telkens hadden wat ik leuk vond.
Zelfde kan je kijken bij de niet leuke kolom.
Nu weet je over jezelf: wat vind ik leuk, wat vind ik niet leuk. Dit klinkt als een stupide opdracht, maar zorgt er goed voor dat je later kan kiezen, wat vind ik leuk. Hiermee kan je gerichter gaan zoeken, omdat bedrijven vaak bepaalde eigenschappen van je vragen, en je die hiermee kan vergelijken. Op het moment dat bedrijven vage eigenschappen vragen "alleskunner, spin in het web, teamspeler" etc, die kan je overslaan, zijn wrs 100 in een dozijn baantjes waar je na 10 dagen geen uitdaging meer uit kan halen.
Bovendien kan je het tijdens je solicitatiegesprek gebruiken. Goh, ik weet dat ik deze baan leuk ga vinden, want dit aspect "insert leuk ding" heb ik ook in mijn vorige banen gehad.
Mijn struikelblok is "instert niet leuk ding" . Ik weet dat ik bijvoorbeeld altiijd uitdaging nodig heb, zodat ik blijf presteren.
Hopelijk heb je hier wat aan