Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-09 09:57
Mijn zoon van 13 had de wens om zelf een pc te gaan bouwen. Na zelf gespaard te hebben, hebben we 2 weken geleden alle componenten bij Megekko gekocht en zijn we 2 avonden rustig alles in elkaar gaan zetten.

De spullen zie we hebben ingebouwd zijn als volgt:

Asrock B450M PRO4-F moederbord
AMD Ryzen 5 2600 processor
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3000 C15
Thermaltake Smart RGB 600W PSU / PC voeding
Kingston A2000 500GB M.2 SSD

Maar tijdens het starten blijft hij piepen en niks geen beeld over de HDMI :? .
We hebben op de website van ASrock gekeken en op de AMD Ryzen website en zelfs opnieuw ander geheugen besteld wat er nu in zit (zie lijst hierboven) maar nog steeds blijft hij piepen. We hebben alles losgehaald en 1 voor 1 weer aangesloten maar helaas.

Het is zo vervelend en we komen er dus helaas niet meer uit. Dus richten we ons even op jullie mede tweakers voor tips. Wat zou dit toch kunnen zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 14:18
Volgens mij heeft deze processor geen video chip, en zul je een aparte videokaart moeten plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• archerjs2
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07:52
De ryzen 2600 heeft geen grafische chip.
In de genoemde lijst zit geen losse grafische kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:32
Ik welke toon blijft hij piepen? ( met een bepaald ritme )

Daarnaast welke videokaart heb je? ( onbreekt in de lijst )
Je kan met deze CPU geen onboard video gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Och meen je ... dat wisten wij namelijk niet omdat er HDMI op het moederbord zit.
We zijn er niet van bewust dat er persé een videokaart in moet zitten om op te starten omdat de ryzen 2600 geen grafische chip heeft. Hij wou namelijk even verder sparen voor een dikke videokaart.
Ieder geval .. duidelijk denk ik zo!

[ Voor 18% gewijzigd door struik978 op 01-11-2019 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
struik978 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:30:
Och meen je ... dat wisten wij namelijk niet omdat er HDMI op het moederbord zit.
We zijn er niet van bewust dat er persé een videokaart in moet zitten om op te starten omdat de ryzen 2600 geen grafische chip heeft.
Tja, helaas staat het moederbord los van de processor. Er passen ook processoren op die wel een onboard-video hebben.

Je zal of de videokaart moeten toevoegen, of een CPU met onboard-video moeten toevoegen. Ik denk dat de eerste keus makkelijker is hoewel het meer kost.

Ik heb wel wat opmerkingen over de rest van de build, maar goed. Het is al in huis. Ik adviseer je wel om de volgende keer je build hier ook even neer te zetten voor je hem aanschaft, dan hadden we mee kunnen kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Nat-Water op 01-11-2019 09:34 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Nat-Water schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 09:33:
[...]

Tja, helaas staat het moederbord los van de processor. Er passen ook processoren op die wel een onboard-video hebben.

Je zal of de videokaart moeten toevoegen, of een CPU met onboard-video moeten toevoegen. Ik denk dat de eerste keus makkelijker is hoewel het meer kost.

Ik heb wel wat opmerkingen over de rest van de build, maar goed. Het is al in huis. Ik adviseer je wel om de volgende keer je build hier ook even neer te zetten voor je hem aanschaft, dan hadden we mee kunnen kijken.
Ja klopt .. we hebben er misschien te simpel over nagedacht. Ieder geval volgende keer gaan we jullie tweakers eerst raadplegen. Ben wel benieuwd naar je opmerkingen Nat-Water!

Tevens hadden we eerst ander geheugen erin zitten namelijk de G.Skill Sniper X F4-3600C19D-16GSXWB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:51

nelizmastr

Goed wies kapot

struik978 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:48:
[...]

Ja klopt .. we hebben er misschien te simpel over nagedacht. Ieder geval volgende keer gaan we jullie tweakers eerst raadplegen. Ben wel benieuwd naar je opmerkingen Nat-Water!

Tevens hadden we eerst ander geheugen erin zitten namelijk de G.Skill Sniper X F4-3600C19D-16GSXWB
Op de doos van de Ryzen processor staat ook een regel met "Discrete graphics required" dit betekent dan ook dat een videokaart verplicht is. Ach ja, komt vast goed :)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@struik978 Nou, de CPU is wat ouder maar daar kan je nog mee wegkomen - ligt een beetje aan het budget wat voor ogen was. Van de keuze van de voeding snap ik dan weer niets. Hoewel reviews schaars zijn is hij, afgaande op het voedingstopic niet best. Hij is ook relatief goedkoop voor relatief veel wattage + extra RGB, dus dan kan je zelf al bedenken hoe de kwaliteit van de onderdelen is. Een fatsoenlijke 400-450W voeding is meer dan zat voor dit systeem.

Maar wat ik al zei. Je hebt hem nu al.

[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 01-11-2019 12:12 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
nelizmastr schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:10:
[...]

Op de doos van de Ryzen processor staat ook een regel met "Discrete graphics required" dit betekent dan ook dat een videokaart verplicht is. Ach ja, komt vast goed :)
Oooooh hahaha we hebben weer wat geleerd 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gr33bo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-08 13:10
Lijkt op mijn eerste build sinds jaren, bleek dat de ryzen 5 met ingebouwde videochip niet ondersteund wordt door alle moederbord chipsets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• struik978
Nat-Water schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:11:
@struik978 Nou, de CPU is wat ouder maar daar kan je nog mee wegkomen - ligt een beetje aan het budget wat voor ogen was. Van de keuze van de voeding snap ik dan weer niets. Hoewel reviews schaars zijn is hij, afgaande op het voedingstopic niet best. Hij is ook relatief goedkoop voor relatief veel wattage + extra RGB, dus dan kan je zelf al bedenken hoe de kwaliteit van de onderdelen is. Een fatsoenlijke 400-450W voeding is meer dan zat voor dit systeem.
Ja klopt Nat-Water .. budget was niet heel groot. En hij wou RGB fans erin etc en zodoende kwam hij ook op de RGB voeding. De kast is namelijk gedeeltelijk van glas.

Tevens is de reden van de grotere voeding omdat hij zijn PS4 te koop heeft staan en mede van geld er een Nvidia GeForce GTX 1660 videokaart in wil zetten.

Denk alleen dat we eerst even hier advies in gaan winnen over videokaarten met een budget van tussen de €250/300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:48

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je zou anders kunnen kijken bij V&A om voor een paar tientjes even een tijdelijke kaart erin te zetten. Kan je wat standaard dingetjes zoals Youtube e.d. kijken. Serieus gamen komt dan later wel.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 14:07
struik978 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 12:17:
[...]

Ja klopt Nat-Water .. budget was niet heel groot. En hij wou RGB fans erin etc en zodoende kwam hij ook op de RGB voeding. De kast is namelijk gedeeltelijk van glas.

Tevens is de reden van de grotere voeding omdat hij zijn PS4 te koop heeft staan en mede van geld er een Nvidia GeForce GTX 1660 videokaart in wil zetten.
Kwaliteit is belangrijker dan kwantiteit. Een systeem met GTX 1660 draait al op een kwalitatief goed voeding van 300w. Daarom is 600w helemaal niet nodig en is dat eerder een nadeel dan een voordeel bij zo'n kwalitatief matige voeding die slechte prestaties biedt. Eigenlijk is die voeding helemaal niet compatibel met nieuwe hardware. pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2 kost nauwelijks meer maar is een veel betere voeding, veel moderner ook.
Denk alleen dat we eerst even hier advies in gaan winnen over videokaarten met een budget van tussen de €250/300
GTX 1660 Super als de pricewatch: MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC
Pagina: 1