Vraag

• Xzzane
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 28-01 21:09
Beste mensen,

Ik heb zoals meerdere mensen de fout gemaakt en een videokaart besteld zonder te kijken naar de outputs. Mijn gloedje nieuwe 5700 XT heeft geen DVID port en mijn Q-nix 1440p 100 hz beeldscherm heeft alleen maar één DVI-D port.

Ik lees overal dat een DP naar DVI-D dual link adapter niet genoeg is om 1440p 100hz te halen op dit beeldscherm. (maximaal 1440p 70hz)

Zonder diep in de buidel te tasten en naast een nieuwe videokaart te kopen ook een nieuwe monitor te moeten kopen, vroeg ik mij af of het mogelijk is om mijn oude r9 280x te gebruiken om signaal te sturen en mijn 5700 XT om het beeld te renderen.

Ik begrijp dat het een far fetched idee is, maar heeft iemand ervaring met 2 non sli videokaarten in 1 systeem te gebruiken?

Alle reacties

• chaoscontrol
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 21:23
Nee dat kan niet. Je hebt een actieve dvi adapter nodig. Zijn er vanaf een euro of 75.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• TERW_DAN
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Er zijn in het verleden wat oplossingen geweest met een Lucid chip, die videokaarten kon combineren, maar echt heel lekker heeft dat volgens mij ook nooit gewerkt.
Je zult toch iets moeten pakken waarmee je je monitor aan kan sluiten op een displayport. Dus dat zal een active duallink adapter worden.

30" monitor te koop

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee