foute categorieën bij pricewatch

Pagina: 1
Acties:

• hacky
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-11 21:35
Beste webdevelopers van Tweakers. Op de pagina van prijsdalingen heb ik een flink aantal categorieen aangevinkt en ik merk dat deze niet overeenkomen met de categorieen van de getoonde producten. Bijvoorbeeld: (ik hoop dat het werkt, want deze lijst is nogal aan verandering onderhevig)
https://tweakers.net/pric...69aVf8koPbdNt-Vd_4wWn9-AQ
Als ik de categorie VR-brillen uitvink verdwijnt de HP 6G SAS SLC SFF 400GB (pricewatch: HP 6G SAS SLC SFF 400GB) [edit: ik zie nu dat er een ander item verdwijnt bij uitvinken van VR brillen. ]
Dit is natuurlijk geen VR-bril.
Dus, dan weten jullie dat.

Oh, en nu we het er toch over hebben zou ik hier wel, net zoals bij de pricewatch een wel/niet keuze willen hebben zodat ik juist categorieen kan uitsluiten in plaats van insluiten. Een blacklist i.p.v. een whitelist dus.

Goed, ik hoor het wel. Succes er mee jongens!

[ Voor 3% gewijzigd door hacky op 01-11-2019 08:26 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

hacky schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 08:20:
Beste webdevelopers van Tweakers. Op de pagina van prijsdalingen heb ik een flink aantal categorieen aangevinkt en ik merk dat deze niet overeenkomen met de categorieen van de getoonde producten.
Wat bedoel je met 'niet overeenkomen'?
Bijvoorbeeld: (ik hoop dat het werkt, want deze lijst is nogal aan verandering onderhevig)
Helaas is nu VR al weg uit de lijst.

Mede door je ietwat cryptische uitleg kan ik het nu in ieder geval niet reproduceren. Maar dat komt wellicht ook omdat ik niet zo goed begrijp welk effect je ziet.

• hacky
in het kort:
Ik vink VR-brillen uit, een SAS schijf verdwijnt uit de lijst.

generiek uitgelegd i.p.v. specifiek:
Als ik links in de lijst categorieën een categorie aan/uit vink zie ik in de resultaten producten verschijnen of verdwijnen. Dit zijn niet altijd producten uit de categorie die ik aan- of uitgevinkt heb.

Het werkt ook bij sommige andere categorieën, zoals op dit moment bijvoorbeeld cameratassen. (er verdwijnt weer een SSD-schijf)

Dat is lastig en wellicht niet zo bedoeld.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik kan het nog steeds niet reproduceren. Wordt de betreffende categorie die je uitzet ook daadwerkelijk groen/niet groen?

Als ik cameratassen aanzet bovenop jouw link gaat het van 63 naar 64 producten. En er komt 1 cameratas bij. Vink ik het uit, dan gebeurt het omgekeerd.

Wat ik wel zie is dat twee SSD's (HP 6G SAS SLC SFF 400GB en HP 653962-001 400GB) van plek verwisselen ongeveer in je blikveld bij het aan/uitvinken van de cameratassen. Die hebben zo te zien exact dezelfde vorige en nieuwe prijs, waardoor de sortering van die twee ten op zichtte van elkaar effectief 'ongedefinieerd' is geworden (wat willekeurig kan ogen) ;)

Is dat je wat je ziet, maar denk je daardoor dat er een verdwijnt?

• hacky
Als ik een categorie aanvink, wordt deze ook groen. Dat klopt dus wel netjes.
Bij mij komt er ook een artikel bij, maar de fout is dus dat dit soms een artikel is dat niet van de zojuist aangevinkte categorie is.
Je hebt wel een punt v.w.b. die sortering: ik zie een fout artikel verschijnen ergens midden in de lijst, maar of dat zelfde artikel ergens anders verdwijnt dat weet ik eigenlijk niet. Goeie. Dat klinkt ook wel als een logische verklaring. Beschouw het probleem maar als opgelost. Zo niet, dan kom ik hier terug met een screencap.