Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop school +/- €1000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• DanielWillems
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Hallo allemaal,
Mijn huidige laptop is inmiddels zo'n 5 jaar oud en de Core M kan niet meer veel hebben. Daarom wil ik een nieuwe laptop gaan kopen. Deze zal ik sowieso nodig gaan hebben omdat ik volgend jaar begin met een vervolgopleiding, maar ivm zaken rondom school wil ik deze eigenlijk eerder gaan kopen. Het heeft nog niet enorme haast, dus als jullie aanraden om bijvoorbeeld mijn slag te slaan bij black friday deals kan dat ook.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik wil Windows 10 gaan gebruiken. Het voornaamste gebruik zal bestaan uit werkstukken en aantekeningen maken. Online browsen en video's kijken zal ook een groot onderdeel zijn. Een goed toetsenbord en een beetje een mooi scherm zijn dus een must. Ook zou ik graag een touchscreen hebben, maar dit is geen necessity. Misschien zou ik af en toe heel licht wat minecraft ofzo er op willen spelen, maar hier heb ik thuis een desktop voor staan.

Wat is je budget?
Het budget zal zo rond de €1000 euro liggen. Bij veel verkopers zal ik wel zo'n 10% studentenkorting kunnen krijgen dus hier kan ook rekening mee worden gehouden als ik de laptop direct via de manufacturer bestel.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben van plan de laptop bijna iedere dag mee te nemen naar school. Ik zoek dus wel een redelijk lichte laptop met een scherm van maximaal 15 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nu zit ik erg te twijfelen aan de surface laptop 3. Deze is erg duur voor de specs die je krijgt, maar hij heeft wel een enorm goed toetsenbord, een 3:2 aspect ratio wat fijn is bij word etc. en een redelijk mooi scherm dat ook nog eens touchscreen is. Echter loop ik wel er tegen aan dat de 256gb variant al tegen de €1400 euro aan zit. Ook zag ik de Lenovo Yoga S740 langs komen. Deze heeft een 10e gen I5 met een 512gb ssd voor €900 euro wat een redelijk goede deal is.

Als jullie wat advies weten te geven zou ik het erg waarderen.

Mvg,

Daniël

[ Voor 3% gewijzigd door DanielWillems op 31-10-2019 23:41 ]

Alle reacties

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:51
Hoi, mijn ervaring met diverse laptops tot nu toe (3 kids op middelbaar en voortgezet onderwijs)
Jongste heeft een IPad van school gehad, waardeloos, kon niet printen, wilde niet werken met wifi thuis, maar dat ligt aan mij, sinds de apple IIe kan ik niet meer met Apple overweg.
Dochter heeft een Dell 14" laptop met touchscreen, top dingetje, maar na 3 jaar scharnieren lam (kon in tabletmodus, doet laptop nu standaard) en toetsenbord is overleden (diverse toetsen reageren niet meer, dus thuis alleen te gebruiken met extern toetsenbord)
Oudste heeft een Asus 14" van inmiddels 6 jaar oud (windows 8 ) maar deze werkt nog steeds prima, ook touch, maar geen tablet modus. Alleen te vervoeren in een ringbandmap waar de ringen uit gehaald zijn in de sleeve, want als het toetsenbord tegen het scherm aangedrukt wordt in de rugtas (met schoolboeken) dan gaat het scherm stuk (3 keer vervangende laptop gehad in 1e 5 weken school, toen gefixt nooit meer een issue)
Waarom reageer ik? Ik ben op zoek naar stevige 14"laptops voor vrouw en kids als vervanging voor alles wat ze nu hebben, stevig is belangrijk voor mij, een goed toetsenbord dus ook, en het liefst met ssd. Dus vanaf nu lees ik ff mee..... ik koop het liefst in een keer 4 van die apparaten, is makkelijker onderhouden voor mij, want alles hetzelfde..... maar mijn budget ligt op max 800 per stuk....
Zelf heb ik nu een aantal jaren een Lenovo Thinkpad, maar dat is een CAD laptop van 3k, nog geen enkel probleem gevonden tot nu toe (behalve het gewicht, de lader weegt al net zo veel als de surface waar jij naar kijkt :p )

[ Voor 7% gewijzigd door HvdBent op 01-11-2019 11:03 ]

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:30
wat is er mis met de BBG thin & light laptop?
https://tweakers.net/revi...n-en-light-1000-euro.html

al denk ik dat je voor werkstukken etc echt maar i3 nodig hebt, en ook met de mainstream laptop uit de voeten kan.

[ Voor 27% gewijzigd door 99ruud99 op 01-11-2019 11:04 ]

• itsbart
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 00:45
HvdBent schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 10:59:
Hoi, mijn ervaring met diverse laptops tot nu toe (3 kids op middelbaar en voortgezet onderwijs)
Jongste heeft een IPad van school gehad, waardeloos, kon niet printen, wilde niet werken met wifi thuis, maar dat ligt aan mij, sinds de apple IIe kan ik niet meer met Apple overweg.
Dochter heeft een Dell 14" laptop met touchscreen, top dingetje, maar na 3 jaar scharnieren lam (kon in tabletmodus, doet laptop nu standaard) en toetsenbord is overleden (diverse toetsen reageren niet meer, dus thuis alleen te gebruiken met extern toetsenbord)
Oudste heeft een Asus 14" van inmiddels 6 jaar oud (windows 8 ) maar deze werkt nog steeds prima, ook touch, maar geen tablet modus. Alleen te vervoeren in een ringbandmap waar de ringen uit gehaald zijn in de sleeve, want als het toetsenbord tegen het scherm aangedrukt wordt in de rugtas (met schoolboeken) dan gaat het scherm stuk (3 keer vervangende laptop gehad in 1e 5 weken school, toen gefixt nooit meer een issue)
Waarom reageer ik? Ik ben op zoek naar stevige 14"laptops voor vrouw en kids als vervanging voor alles wat ze nu hebben, stevig is belangrijk voor mij, een goed toetsenbord dus ook, en het liefst met ssd. Dus vanaf nu lees ik ff mee..... ik koop het liefst in een keer 4 van die apparaten, is makkelijker onderhouden voor mij, want alles hetzelfde..... maar mijn budget ligt op max 800 per stuk....
Zelf heb ik nu een aantal jaren een Lenovo Thinkpad, maar dat is een CAD laptop van 3k, nog geen enkel probleem gevonden tot nu toe (behalve het gewicht, de lader weegt al net zo veel als de surface waar jij naar kijkt :p )
Prima als je meekijkt met topics omdat je eenzelfde laptop zoekt, maar je zoekt nu iets heel anders, dus kan je daar beter een ander topic voor maken. Overigens is bovenstaande reactie misschien een leuke.

• HvdBent
zeker ben al druk aan het lezen, en aangezien ik erg tevreden ben over mijn Lenovo, en de geteste modellen in prijsrange liggen, en bij mijn lokale hardwareboer voor redelijke meerprijs te krijgen zijn (kunnen de kids voor garantie snel en goed geholpen worden)….. interessant.
Ik ga het dit weekend eens in de groep gooien thuis, wordt wel een dure sinterklaas dit jaar, maar goed :p

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:41
Heb je ook al naar de Surface Laptop 2 gekeken? Je kan de i5, 8gb, 256gb versie krijgen voor EUR 1089 met studentenkorting. Tenzij je naar per se een 15 inch scherm wilt hebben, is het verschil tussen de SL2 en SL3 niet werelds naar mijn weten. En zeker voor werkstukjes schrijven, powerpoint en wat excel moeten de meeste laptops prima voldoen.

• DanielWillems
99ruud99 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:02:
wat is er mis met de BBG thin & light laptop?
https://tweakers.net/revi...n-en-light-1000-euro.html

al denk ik dat je voor werkstukken etc echt maar i3 nodig hebt, en ook met de mainstream laptop uit de voeten kan.
Nog niet aan gedacht, zal inderdaad ook een goede laptop zijn. Ik ga er eens wat reviews van opzoeken.
greg-a schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:17:
Heb je ook al naar de Surface Laptop 2 gekeken? Je kan de i5, 8gb, 256gb versie krijgen voor EUR 1089 met studentenkorting. Tenzij je naar per se een 15 inch scherm wilt hebben, is het verschil tussen de SL2 en SL3 niet werelds naar mijn weten. En zeker voor werkstukjes schrijven, powerpoint en wat excel moeten de meeste laptops prima voldoen.
Dit is inderdaad ook een goede oplossing.

Ik ga binnenkort even naar de lokale mediamarkt ofzo en ga eens even testen

• 99ruud99
zolang je mar niet de fout maakt een laptop te kopen bij de mediamarkt ;)

• DanielWillems
99ruud99 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:22:
zolang je mar niet de fout maakt een laptop te kopen bij de mediamarkt ;)
Haha nee dat ben ik zeker niet van plan :P
Ik zat te denken aan coolblue of bij de fabrikant zelf. Waar raad jij aan om een laptop te kopen?

• 99ruud99
maakt weinig uit, alleen je moet zelf even denken:
wil ik graag service via winkel, of rechtstreeks? Beide opties hebben voor en nadelen.
Wil je graag een balie waar je kan zeggen "hij doe t niet. " zonder enige specificaties? (Heeft u al geprobeerd om op de aan-knop te duwen? is het antwoord dat je krijgt).

Ik heb zelf ooit pc gekocht bij 4launch, erg positief over , maar die bestaan volgens mij niet meer in Eindhoven. (website bestaat nog wel, maar toen ik winkel bezocht stonden er failliet stickers op de ramen).

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:07
Ik vind zelf altijd dat een 14 inch net wat makkelijker is. Gelukkig zijn de laptops op het moment erg scherp geprijst. Zo ook deze HP Pavilion 14-ce3645nd voor 806€ i.c.m. studentenkorting.

Ook de Lenovo YOGA S740 14 - Iron Grey (81RS003DMH) is een goede optie, en kost maar 791€

[ Voor 4% gewijzigd door I_IBlackI_I op 01-11-2019 14:55 ]

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:56

bert pit

asdasd

Ik had een Dell met touch screen: daar zou ik geen stuiver extra meer voor over hebben. Ga maar na: een beweging van 1cm met je muis, of elke keer 20cm naar je scherm. Het scherm was ook slecht leesbaar.

Daarna kreeg ik een goedkope HP Pavilion. Lekker licht, maar ook een slecht scherm. Nu heb ik een HP Pavilion 15-dw0957nd, lekker licht met een uitstekend IPS scherm, 256G SSD, goed geluid. Ik ben tevreden. Alleen weer geen losse batterij.

Let op het IPS scherm.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

• Lothiriel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-11 21:29
Kleine noot: neem geen 15 inch als je hem elke dag mee naar school wilt sleuren. Ik heb die fout (kort) gemaakt en had er meteen spijt van. 15 inch is groot en absoluut niet nodig voor het maken van aantekeningen. Pareltjes zoals de XPS 15 zijn wellicht een uitzondering maar die vind je überhaupt niet voor 1000 euro of minder.

Ik zal eens kijken of ik wat interessants kan vinden. Probeer in ieder geval iets in de 13 inch categorie te vinden (of 14 met dunne schermrandjes) & max 1,5 kg, liefst 1-1,2 kg.

MacBook Air 13' M1 |  iPad mini 2022 |  iPhone 14 Pro | Watch S7

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 22:04
lothiriels advies wel met een korrel zout nemen, grootte en gewicht is heel persoonlijk wat je vind kunnen. Ikzelf zou sowieso voor een 15 inch gaan, leest veel fijner en met dubbel scherm.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

• HvdBent
Bij mij is de kogel door de kerk, drie 13 inch laptops uit de best buy guide, en voor de werkstukken een scherm muis en toetsenbord thuis op het bureau.

Verwijderd

Jampot007 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 20:01:
lothiriels advies wel met een korrel zout nemen, grootte en gewicht is heel persoonlijk wat je vind kunnen. Ikzelf zou sowieso voor een 15 inch gaan, leest veel fijner en met dubbel scherm.
Ik zou zeker gaan voor een 14 inch laptop. Als je 'm echt vaak meeneemt is het nog weleens lastig om je laptop in je tas te doen wanneer je snel de bus uit moet o.i.d. bij een 15 inch imo. Hangt natuurlijk ook af van de grootte van je tas. O-) Verder kun je nu beter wachten tot Black Friday met het kopen van een nieuwe laptop. Denk dat er wel veel aanbiedingen gaan komen. :9 Lenovo is zeker nice!

• Mellers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-11 23:27
pricewatch: Lenovo ideapad S540-15IWL GTX (81SW0020MH)

Intel Core i7-8565U
GeForce GTX 1650 Max-Q
8GB Werkgeheugen
512GB SSD

Deze laptop is nu bij Lenovo zelf te krijgen voor €850 met een studentenaccount en is een hele goede deal die voldoet aan je eisen voor minder geld.

Verwijderd

Ik zou voor een zeer degelijke HP gaan. Moet deze perse nieuw zijn? Er worden genoeg zakelijke laptops aangeboden die nog minimaal drie jaar in zich hebben. Op die manier kun je meer waar voor je geld krijgen lijkt mij. Een Intel i5 met 4 logische processoren, met 8GB geheugen moet meer dan voldoende zijn voor wat jij er mee lijkt te gaan doen

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-11 16:14
Heb je al nagedacht over een chromebook? Die hebben ook vaak touchscreen en zijn lekker licht en batterij gaat lang mee. Een goede kost en stuk minder dan je nu voor ogen hebt.

pricewatch: Asus Chromebook Flip C434TA-E10013 bijvoorbeeld

ps ik heb zelf de voorganger hiervan en vind het een erg prettig ding. Solide, relatief goedkoop, mooi afgewerkt en is gewoon lekker snel. Kan ook makkelijk alle android store apps draaien.

[ Voor 22% gewijzigd door Basekid op 22-11-2019 14:17 ]

Pagina: 1