Mijn vraag
Mijn oma gebruikt al jaren een computer en heeft in de tijd van windows XP ook een aantal cursussen gevolgd. Toen de ondersteuning voor windows XP afliep hebben we haar in overleg met de familie laten overstappen naar Windows 7 waarbij ik af en toe ondersteuning gaf via Teamviewer.
Begin volgend jaar loopt de ondersteuning van Windows 7 af en moet ze dus weer overstappen naar een ander besturingssysteem. De ervaring leert echter dat ze al die veranderingen helaas niet goed meer kan bijhouden. Daarom is er besloten om een Chromebook aan te schaffen omdat het merendeel waar ze de computer voor gebruikt via de browser gaat. Wederom kwam de vraag of ik odersteuning wil bieden.
Nu bestaat Teamviewer wel voor de Chromebook maar daar kun je alleen andere computers mee bedienen. Het is niet mogelijk om vanaf een andere computer via Teamviewer de Chromebook te bedienen. Google bied onderstaande oplossing:
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik Windows, mijn oma gaat een Chromebook gebruiken
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Teamviewer werkt helaas niet, voor VNC geldt hetzelfde. De oplossing die Google suggereert lijkt helaas niet werkbaar in onze situatie.
Mijn oma gebruikt al jaren een computer en heeft in de tijd van windows XP ook een aantal cursussen gevolgd. Toen de ondersteuning voor windows XP afliep hebben we haar in overleg met de familie laten overstappen naar Windows 7 waarbij ik af en toe ondersteuning gaf via Teamviewer.
Begin volgend jaar loopt de ondersteuning van Windows 7 af en moet ze dus weer overstappen naar een ander besturingssysteem. De ervaring leert echter dat ze al die veranderingen helaas niet goed meer kan bijhouden. Daarom is er besloten om een Chromebook aan te schaffen omdat het merendeel waar ze de computer voor gebruikt via de browser gaat. Wederom kwam de vraag of ik odersteuning wil bieden.
Nu bestaat Teamviewer wel voor de Chromebook maar daar kun je alleen andere computers mee bedienen. Het is niet mogelijk om vanaf een andere computer via Teamviewer de Chromebook te bedienen. Google bied onderstaande oplossing:
Dit lijkt helaas te ingewikkeld voor mijn oma. Ze zou dan telkens een procedure moeten doorlopen om een nieuwe toegangscode te genereren. Dat zijn gewoon teveel handelingen voor haar. Ik zoek iets wat ik eenmalig kan installeren/instellen waarmee ik haar computer kan bedienen als ze ergens tegenaan loopt. Wie heeft en een tip? Dat ze een keer op OK moet klikken of een app moet starten is geen probleem, maar het moeten niet allerlei verschillende handelingen zijn.Je computer delen met iemand anderstoon volledige bericht
Je kunt anderen externe toegang tot je computer geven. Ze hebben dan volledige toegang tot je apps, bestanden, e-mails, documenten en geschiedenis.
Open Chrome op je computer.
Typ remotedesktop.google.com/support in de adresbalk bovenaan en druk op Enter.
Klik onder 'Ondersteuning krijgen' op Downloaden Downloaden.
Volg de instructies op het scherm om Chrome Remote Desktop te downloaden en te installeren.
Ga naar 'Ondersteuning krijgen' en selecteer Code genereren.
Kopieer de code en verzend deze naar de persoon die je toegang wilt geven tot je computer.
Wanneer deze persoon je toegangscode invoert op de site, zie je een dialoogvenster met zijn of haar e-mailadres. Selecteer Delen om volledige toegang tot je computer te geven.
Klik op Delen stoppen om een deelsessie te beëindigen.
De toegangscode werkt maar één keer. Als je je computer deelt, word je elke dertig minuten gevraagd te bevestigen dat je je computer wilt blijven delen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik Windows, mijn oma gaat een Chromebook gebruiken
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Teamviewer werkt helaas niet, voor VNC geldt hetzelfde. De oplossing die Google suggereert lijkt helaas niet werkbaar in onze situatie.
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn