...ik ben me de laatste tijd aan t orienteren op xiaomi telefoons maar snap niet hoe t zit met miui en android versies...zoals ik begrijp kan de android versie afwijken vd miui versie maar is bijvoorbeeld miui 11 gebaseerd op android 10 maar staat er android pie op een toestel of zelfs een lagere versie...hoe kan t? Want miui heeft wel de features van android 10...ik snap er niks van...kom van samsung af waar de schil van samsung samen hangt met je android versie....kan iemand me hier uitleg over geven?
Vraag
Alle reacties
Miui is een schil over Android heen. Samsung heeft daar ook een schil voor en de meeste grote fabrikanten hebben dat.
Op Samsung hangt de versie van de schil dus ook niet af van de Android-versie, het is niet gelijk of zo, wel hebben zij inderdaad met een nieuwe Android versie ook een nieuwe verschil van hun schil.
Op Samsung hangt de versie van de schil dus ook niet af van de Android-versie, het is niet gelijk of zo, wel hebben zij inderdaad met een nieuwe Android versie ook een nieuwe verschil van hun schil.
Ja maar bij samsung krijg je geen nieuwe features vd nieuwe android versie zonder dat ze hun schil updaten...dus als ik t goed begrijp kan een xiaomi op bijvoorbeeld android pie draaien maar wel miui 11 hebben dus met features van android 10? Dus een update naar android 10 is dan niet nodig want ze verwerken de features in hun schil?
Wat features betreft, een schil om Android heen kan functies toevoegen die stock Android niet heeft. Pas in A9 Oreo zijn bijvoorbeeld notification dots toegevoegd (stippen op apps die meldingen hebben), terwijl dat voor zover ik weet op Samsung telefoons al veel langer standaard is. Daarvoor hoeft Xiaomi dus inderdaad geen A10 te gebruiken.
Echter, het blijft een feit dat er onder de motorkap wel een versie van Android draait. Dat je de leuke features van A10 via Miui 11 ook op A9 kunt gebruiken, zorgt er niet voor dat de verbeteringen onder de motorkap van Android zélf er ook in zitten.
Echter, het blijft een feit dat er onder de motorkap wel een versie van Android draait. Dat je de leuke features van A10 via Miui 11 ook op A9 kunt gebruiken, zorgt er niet voor dat de verbeteringen onder de motorkap van Android zélf er ook in zitten.
@Verwijderd ik heb je titel even aangepast, zodat het wat duidelijker is.
Miui heeft sommige features eerder dan Android ze heeft. Miui is een heftig aangepaste versie van Android. Een versie van Miui zoals V10 is altijd gebasseerd op Android 9, en Miui V11 is altijd gebasseerd op Android 10. Nu heeft Miui v10 bijvoorbeeld al een donker interface en sommige andere custom Android versies ook. Wat bij Android 10 nieuw is is dat de donkere modus nu ook voor alle apps geldt.
Ik ben het er wel mee eens dat dit wat vreemd lijkt, de nieuwe MIUI 11 die op dit moment uitgerold word draait variërend van model tot model op android 8.1 tot android 10
overzicht van welk toestel wat gaat draaien:
https://www.getdroidtips....s-getting-miui-11-update/
zelf heb ik de mi mix 2s die nu dus op MIUI 11 draait met android 9. Ik vraag me wel af in hoever er dus verschil zit tussen wat ik draai en wat iemand met een model wat het op android 8.1 of 10 draait.
overzicht van welk toestel wat gaat draaien:
https://www.getdroidtips....s-getting-miui-11-update/
zelf heb ik de mi mix 2s die nu dus op MIUI 11 draait met android 9. Ik vraag me wel af in hoever er dus verschil zit tussen wat ik draai en wat iemand met een model wat het op android 8.1 of 10 draait.
Pagina: 1