Laptop start, na tijdje boot error tot bat. leeg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquinox
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 10-09 09:45
Hoi!
Sinds gisteren werkt mijn laptop niet meer goed. Hij start op en kan ermee werken tot ik op een gegeven moment deze error krijg.

https://drive.google.com/open?id=1SypZoaPcMLEu4vpiplgix89bl4PbtH9l
Ik kan ook niet op OK drukken.

Als ik daarna opnieuw start krijg ik zwart scherm tot ik de batterij laat leeglopen, een paar uur wacht en weer heropstart.

Wat is er hier gaande? In de tijd dat mn pc aanstaat ben ik naar logboeken gegaan maar kan niks anders vinden dan dat de stroom onverwacht eruit is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckei
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-09 14:39
Je boot device is je harde schijf of SSD en daar wordt gegeven dat er een probleem mee is.

Kan dus zijn dat er iets verkeerd is of aan het gaan is en daarom niet meer juist functioneert.
Aan te raden is met een prog zoals bv CrystalDisk de S.M.A.R.T. status van de betreffende drive uit te lezen en kijken of er problematische meldingen zijn.

Mocht je überhaupt je OS niet meer in komen is het mogelijk een Linux bootable USB te maken en het via die weg te doen.

Verdere aanvullende info werkt ook in topics zoals deze; welke laptop, leeftijd, specs, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquinox
Ja, mijn SSD inderdaad. Crystaldisk geeft 100% good weer. er is een vakje van temperatuur rood bij de andere HD in Smart, maar overall status good.. Ik heb windows memory diagnostic gedaan maar tijdens het uitvoeren bevriest hij en gaat ie uit. Gaat dit programma via de C schijf? het is een ouderwets doslike scherm. bij activiteiten die niet met de C schijf te maken hebben freezed hij nooit. Dus usbtje met windows erin en dan krijg ik dat lichtblauwe scherm met al die herstelopties en kan van alles proberen. Maar de optie die ik zou willen testen, windows herstellen met behoud van bestanden staat er niet tussen? met het windows usbtje heb ik ook alleen de optie om helemaal vers te installeren.

Edit: gelukt vanuit windows die optie te bereiken om zonder alles te verwijderen te reinstallen. maar liever wil ik nog andere opties langsgaan om het te fixen. Wat zou ik kunnen doen?

krijg ook vaak error
IRQL Not less or equal . De microsoft beschrijving gaat niet echt iets doen ... videokaart drivers downloaden zou kunnen, maar meestal stopt ie na 5-10 minuten

Het is een laptop van 4 jaar oud, zit een I7, 16gb ram en een SSD in.

Zou er iets met de GPU kunnen zijn? soms komen de strepen opeens en freezed hij en in de bios komen ze geleidelijk en kan ik hem blijven gebruiken.. probleem met ventilator van gpu?
https://drive.google.com/...5t6zcr_iF-CJrgnLJVj_Y5ffQ

[ Voor 38% gewijzigd door aquinox op 01-11-2019 18:26 . Reden: meer info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aquinox
probleem was ventilatie die helemaal volzat met stof en cpu oververhitte.