Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-10 23:23
Hi
Ik heb momenteel 30 panelen a 195 Watt/Piek liggen uit 2012, totaal 5850 Watt/Piek. Deze zijn in 2012 geplaatst met een SMA SB 5000 TL21 omvormer. Destijds was de aankoop incl plaatsing 11.000 euro.

Het betreft trouwens een huurwoning en ik kan de panelen meenemen of verkopen aan de huiseigenaar, maar hoe bepaal ik nu een goede verkoopprijs?

En als ik verkoop, dan wil ik eigenlijk meteen ook een groot deel van eventuele nieuwe en efficientere panelen op de nieuwe woning hiermee betalen. Ideaal zou zijn als ik er nog 5000-6000 euro voor krijg en dat nieuwe panelen ook rond dat bedrag komen, maar dat zal wel te mooi gedacht zijn.

Graag jullie meningen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zitten we nieuw inmiddels op de 1 euro per watt piek?

Panelen zitten voor grof weg aan 1/4 van hun verwachte levens duur.
Omvormer heeft nog een paar jaar tot de 10jaar, en alles meer is beter.

Dus ik zou ergens tussen de 2500 en 3500 betalen voor de set op je dak. Puur natte vinger werk,. Maar de nu vervang waarde is lager dan de 11k die het je toen heeft gekost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:13

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

@TheGabeMan

Dus het ligt 7 jaar op dak en koste 11000,- ? Dan zou ik zeggen dat je 7 jaar 5850 kWh binnengeharkt hebt wat 41 MWh is, dus 41000 x €0,22 = 9000,- , dan blijft er 2000,- over om op 0 te komen zodat het je niets gekost heeft.

Los zijn deze panelen 40,- per stuk waard, omvormer met 40 MWh een 350,- dus totaal een 1500,- 1550,-
Bevestiging kan je niets mee, alleen op jouw dak.

De nieuwe eigenaar gaat natuurlijk nooit 5000,- ervoor geven, voor dat geld heeft hij makkelijk nieuw op dat dak en geen oude spullen van 2012. De 1500-2000 doen ze misschien nog wel, verkoop/marktplaats prijs.
Just my 2 cents

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Niet online
Vergeet de kosten niet om ze te (laten) verwijderen. Dat hakt er ook aardig in.
Beste is ze dan ook te verkopen tegen een vriendenprijsje en dus te laten liggen.

Panelen die al 7 jaar liggen te bakken in de zon, zou ik niet graag na verplaatsing terug op mijn dak hebben.
De kans dat de cellen beschadigen bij het verplaatsen, lijkt me vrij groot.

[ Voor 3% gewijzigd door AUijtdehaag op 31-10-2019 19:56 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
Bedankt voor jullie reacties.

(Moet ik dit topic nog sluiten of hoe werkt dat op dit forum?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Nee hoor het zakt vanzelf weg in de krochten van het forum...

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

TheGabeMan schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:13:

Nee, maar zou wel leuk zijn als je verteld hoe het af loopt ipv alleen een vraag en verder niets. :)

@Hahn
Moet je the gabeman wel taggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Rol-Co op 02-11-2019 10:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47
TheGabeMan schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 13:13:

Rol-Co schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:41:
[...]

Nee, maar zou wel leuk zijn als je verteld hoe het af loopt ipv alleen een vraag en verder niets. :)
Niet alleen hoe het afloopt, maar wat je überhaupt aan de reacties hebt gehad en wat je nu van plan bent om te doen. Ben je het eens met de reacties en heb je je verwachting naar beneden bijgesteld, of hoop je nog steeds €5000+ ervoor te kunnen krijgen?

@Rol-Co quoten ging even mis, nu gefixt ;) Daar zou @TheGabeMan ook een melding van moeten krijgen :P

[ Voor 20% gewijzigd door Hahn op 02-11-2019 10:46 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheGabeMan
Een bedrijf op bezoek gehad en krijg van hen drie offertes. Verhuizen, verkopen aan dat bedrijf (ze hadden nog wel interesse in vooral de omvormer) en nieuw laten leggen op de nieuwe woning.

Ik zal het eind resultaat posten.

En idd die 5000 euro zal het niet gaan worden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

TheGabeMan schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:49:
Een bedrijf op bezoek gehad en krijg van hen drie offertes. Verhuizen, verkopen aan dat bedrijf (ze hadden nog wel interesse in vooral de omvormer) en nieuw laten leggen op de nieuwe woning.

Ik zal het eind resultaat posten.

En idd die 5000 euro zal het niet gaan worden :-)
Heb je geen optie om te verkopen aan nieuwe huurder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGabeMan
Rol-Co schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 10:58:
[...]

Heb je geen optie om te verkopen aan nieuwe huurder?
Eigenaar gaat woning verkopen, maar adhv offerte bedrijf kan ik ook beter idee krijgen van de waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
Ik zou nog een update laten weten, dit is de beetje vreemde reactie van de eigenaar:

De makelaar adviseert mij: Laat de bewoners de zonnepanelen verwijderen zonder dak beschadiging of ze laten liggen zonder vergoeding. De Zonnepanelen werken alleen kostprijs verhogend en dat zou je niet moeten doen. Zelf wordt je daar niet beter van en is het alleen door schuiven. Als je pech hebt mis je zelfs kopers daar de woning hierdoor in een duurder segment valt.

Ik begrijp t niet helemaal, zeker omdat er dus voor kleine 1000 euro per jaar aan certificaten op zit, maar ok, ik ga ze dus verhuizen naar mijn nieuwe woning.

Heb een offerte voor 60 euro per plaat voor af- en opbouw.

[ Voor 4% gewijzigd door TheGabeMan op 24-11-2019 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlxRoelofs
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:31
TheGabeMan schreef op zondag 24 november 2019 @ 17:43:
Ik zou nog een update laten weten, dit is de beetje vreemde reactie van de eigenaar:

De makelaar adviseert mij: Laat de bewoners de zonnepanelen verwijderen zonder dak beschadiging of ze laten liggen zonder vergoeding. De Zonnepanelen werken alleen kostprijs verhogend en dat zou je niet moeten doen. Zelf wordt je daar niet beter van en is het alleen door schuiven. Als je pech hebt mis je zelfs kopers daar de woning hierdoor in een duurder segment valt.

Ik begrijp t niet helemaal, zeker omdat er dus voor kleine 1000 euro per jaar aan certificaten op zit, maar ok, ik ga ze dus verhuizen naar mijn nieuwe woning.

Heb een offerte voor 60 euro per plaat voor af- en opbouw.
Deze verkoper hoopt dat jij de kosten en het risico niet wilt dragen voor het verwijderen van de zonnepanelen. Vergeet niet dat als je schade aan het dak creëert je een groot probleem hebt. Zorg er dus voor dat je een professioneel bedrijf inschakelt.

Wat de makelaar verder roept over 'duurder segment' is onzin. Kopers mislopen doordat je €3000 bovenop de prijs doet aangezien er panelen op je dak liggen? In de huidige markt? Wat een grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

AlxRoelofs schreef op zondag 24 november 2019 @ 17:50:
[...]

Deze verkoper hoopt dat jij de kosten en het risico niet wilt dragen voor het verwijderen van de zonnepanelen. Vergeet niet dat als je schade aan het dak creëert je een groot probleem hebt. Zorg er dus voor dat je een professioneel bedrijf inschakelt.

Wat de makelaar verder roept over 'duurder segment' is onzin. Kopers mislopen doordat je €3000 bovenop de prijs doet aangezien er panelen op je dak liggen? In de huidige markt? Wat een grap.
Nú €1800,- uitgeven om 30 stuks (bijna) 8 jaar oude 195WP panelen over te laten huizen is naar mijn mening zo'n zelfde 'grap'. Al het rendement wat er tot noch toe (misschien) was is ineens als sneeuw voor de ZON verdwenen en krijg je bijna niet meer terug verdiend in de resterende levensduur :o

Ik zou persoonlijk proberen om die €1800,- éxtra te krijgen en vervolgens de héle installatie te laten zitten waar 'ie zit. Je haalt jezelf daarmee geen ellende van een ander op je dak, ook al is die ander in dit geval dezelfde persoon als de nieuwe eigenaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 24-11-2019 18:11 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:13
Klinkt eerder als een verkoper van het huis, die graag gratis panelen er bij wil.... Zou ik uit principe de boel er ook af halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
wimmel_1 schreef op zondag 24 november 2019 @ 17:56:
[...]

Nú €1800,- uitgeven om 30 stuks (bijna) 8 jaar oude 195WP panelen over te laten huizen is naar mijn mening zo'n zelfde 'grap'. Al het rendement wat er tot noch toe (misschien) was is ineens als sneeuw voor de ZON verdwenen en krijg je bijna niet meer terug verdiend in de resterende levensduur :o

Ik zou persoonlijk proberen om die €1800,- éxtra te krijgen en vervolgens de héle installatie te laten zitten waar 'ie zit. Je haalt jezelf daarmee geen ellende van een ander op je dak, ook al is die ander in dit geval dezelfde persoon als de nieuwe eigenaar.
Nou vanwege belgische subsidies heb ik echt nog meer dan genoeg rendement over. Maar aan de andere kant, ze gewoon laten zitten en voor 4500 euro (ongeveer) nieuwe panelen kopen is nog meer verlies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

TheGabeMan schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:21:
[...]

Nou vanwege belgische subsidies heb ik echt nog meer dan genoeg rendement over. Maar aan de andere kant, ze gewoon laten zitten en voor 4500 euro (ongeveer) nieuwe panelen kopen is nog meer verlies.
2700, de 1800 ben je sowieso kwijt. Ik ging nog steeds voor nieuw. Dus oude er af en verkopen of laten liggen, het is 7 jaar oud!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
Rol-Co schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:52:
[...]

2700, de 1800 ben je sowieso kwijt. Ik ging nog steeds voor nieuw. Dus oude er af en verkopen of laten liggen, het is 7 jaar oud!
Firma die de verhuizing doet en eventueel ook compleet nieuwe kan plaatsen, gaf aan dat ze ze niet kunnen gebruiken, dus ook niet opkopen. En als ik nu nog moet gaan leuren met deze platen om te zien of iemand ze wil hebben en die ze dan ook nog netjes moet verwijderen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

TheGabeMan schreef op zondag 24 november 2019 @ 18:57:
[...]

Firma die de verhuizing doet en eventueel ook compleet nieuwe kan plaatsen, gaf aan dat ze ze niet kunnen gebruiken, dus ook niet opkopen. En als ik nu nog moet gaan leuren met deze platen om te zien of iemand ze wil hebben en die ze dan ook nog netjes moet verwijderen.....
Ik zou onderhandelen over de oude verwijderen en nieuwe plaatsen, de oude 30 stuks met omvormer als 1 set aanbieden op marktplaats, er is echt wel iemand die het op een schuur wilt leggen of zo. Marktplaats heeft een prima handel in zonnepanelen de laaste jaren.

Oude 1m65 x 80 cm panelen weer op je dak leggen is zonde van de ruimte en wat oudewerts, beter mooie nieuwe zwarte half cel plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traders
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 22:03
Gewoon panelen mee verkopen. (Oude) panelen laten verhuizen is een dure grap. Dit kost al gauw 1 dag voor afbreken en 1 dag voor opbouwen dus dat is zeker 2000 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

traders schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:17:
Gewoon panelen mee verkopen. (Oude) panelen laten verhuizen is een dure grap. Dit kost al gauw 1 dag voor afbreken en 1 dag voor opbouwen dus dat is zeker 2000 euro
60,- per plaat zegt ie toch? En ze willen niets kopen, het is een huurhuis. Heb je zijn post wel gelezen? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
Rol-Co schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:12:
[...]

Ik zou onderhandelen over de oude verwijderen en nieuwe plaatsen, de oude 30 stuks met omvormer als 1 set aanbieden op marktplaats, er is echt wel iemand die het op een schuur wilt leggen of zo. Marktplaats heeft een prima handel in zonnepanelen de laaste jaren.

Oude 1m65 x 80 cm panelen weer op je dak leggen is zonde van de ruimte en wat oudewerts, beter mooie nieuwe zwarte half cel plaatsen.
Ben druk aan het rekenen met jouw idee....

Aanschaf was 10850 euro, in totaal nu al 37.6MWh opgevangen en hiervoor 8648 Euro aan Belgische subsidie ontvangen. Dus verschil nog van 2203 euro. Als ik die deel over 7jr dan zou dat 314 euro per jaar zijn en dat heb ik denk ik echt wel dik bespaard al op mijn electriciteits rekening. Dus beschouw ik ze in ieder geval als helemaal terugbetaald.

Dan heb ik een offerte voor nieuwe panelen voor 4750 euro (12 stuks DMEGC zonnepaneel 320Wp). Laten we verder niet discussieren of deze prijs wel of niet een goede prijs is, maar dat even als uitgangspunt nemen.

Als ik mijn bestaande panelen laat afhalen (30 euro per stuk = 900 euro) en dan verkoop voor op marktplaats voor 2000 euro, dan heb ik daaruit 1100 euro opbrengst, maar moet ik wel nog nieuwe panelen kopen en kom ik dus nog 3650 euro "te kort".

Dus de nieuwe investering moet dan in zeg... 10 jaar (????) 365 euro per jaar MEER redement brengen dan wanneer ik de oude panelen zou verhuizen.

Terwijl als ik de oude panelen laat verhuizen voor 1800 euro, dan hoef ik alleen die 1800 over 10jr terug te verdienen. Ook al zijn de panelen ouder, het lijkt mij wel een betere "business case" dan nieuwe kopen.

@Rol-Co vind je dat mijn berekening enigszins hout snijdt? Of zie ik iets compleet over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

TheGabeMan schreef op zondag 24 november 2019 @ 19:47:
[...]

Ben druk aan het rekenen met jouw idee....

Aanschaf was 10850 euro, in totaal nu al 37.6MWh opgevangen en hiervoor 8648 Euro aan Belgische subsidie ontvangen. Dus verschil nog van 2203 euro. Als ik die deel over 7jr dan zou dat 314 euro per jaar zijn en dat heb ik denk ik echt wel dik bespaard al op mijn electriciteits rekening. Dus beschouw ik ze in ieder geval als helemaal terugbetaald.
Ik weet niet precies hoe dat steekt met de belgische subsidie en energiekosten maar goed, ze zijn betaald. :)
Dan heb ik een offerte voor nieuwe panelen voor 4750 euro (12 stuks DMEGC zonnepaneel 320Wp). Laten we verder niet discussieren of deze prijs wel of niet een goede prijs is, maar dat even als uitgangspunt nemen.
Maar dat uitgangspunt is 750,- te duur dus kom je ook 750,- meer tekort toch?
Als ik mijn bestaande panelen laat afhalen (30 euro per stuk = 900 euro) en dan verkoop voor op marktplaats voor 2000 euro, dan heb ik daaruit 1100 euro opbrengst, maar moet ik wel nog nieuwe panelen kopen en kom ik dus nog 3650 euro "te kort".
Tja, zo kan je het noemen maar je hebt nog geen nieuw dus ik zeg even 1100 "over" "extra winst van de oude set"
Dus de nieuwe investering moet dan in zeg... 10 jaar (????) 365 euro per jaar MEER redement brengen dan wanneer ik de oude panelen zou verhuizen.
De nieuwe investering is gewoon opnieuw beginnen, net als andere mensen die nu pas een set leggen, in nederland zou dat 12x320Wp= 3840kWh/j x €0,23= 883,- zijn dus 4,5 jaar als de set 4000,- kost.
Enige is dat je daar 1100,- van de oude set voor kan gebruiken. Misschien kan je een mooie deal maken met de persoon die ze wil verhuizen, 1800 is ook geen weggeef prijs he maar komt door de tijd van oude panelen en zo monteren, er alleen af gaat vele malen makkelijker en sneller dus zou goedkoop moeten kunnen, geen 900,- iedergeval.
Terwijl als ik de oude panelen laat verhuizen voor 1800 euro, dan hoef ik alleen die 1800 over 10jr terug te verdienen. Ook al zijn de panelen ouder, het lijkt mij wel een betere "business case" dan nieuwe kopen.
Met een kans op storing
Kan de montage materialen hergebruikt worden? Of moet je dat nieuw kopen.
Blijven materialen van 2012
Nemen meer ruimte in dan nieuw
@Rol-Co vind je dat mijn berekening enigszins hout snijdt? Of zie ik iets compleet over het hoofd?
Tja met verplaatsen ben je weer een 2 jaar bezig om die kosten terug te verdienen, maar het blijft oud spul, uithuilen en overnieuw beginnen riep mijn vader altijd. Op de lange duur is het wel beter.
1100,- plus die 2 jaar kan je allemaal van die 4000,- van de nieuwe set af halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Je nieuwe hut, is dat koop? Of heb je in potentie de zelfde discussie over een jaar of 5?

Zo ja dan zou ik ze wel op je nieuwe toko knallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
GoldenSample schreef op zondag 24 november 2019 @ 21:03:
Je nieuwe hut, is dat koop? Of heb je in potentie de zelfde discussie over een jaar of 5?

Zo ja dan zou ik ze wel op je nieuwe toko knallen
Koop, vorige woning was huur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGabeMan
@Rol-Co Dank weer voor je reply !!! Veel stof tot nadenken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
TheGabeMan schreef op zondag 24 november 2019 @ 17:43:

Ik begrijp t niet helemaal
De eigenaar geeft het advies van de makelaar door, dus de eigenaar zelf is niet helemaal overtuigd van dit advies. (Anders was het ook zijn menig geweest)
Zelf ben ik ook niet overtuigd, want zonnepanelen kunnen net zo goed de woning beter verkoopbaar maken. En een duurder segment? Van €2k gaat een woning echt niet ineens onverkoopbaar worden.

Ik zou gewoon een voorstel doen om ze te laten liggen tegen een eerlijke prijs.
En daarbij ook gewoon aangeven dat het mooi zou zijn als jullie op deze manier 7+ jaar huur kunnen afsluiten.
En dan kun je ook zeggen dat de makelaar gelijk heeft, maar ook gewoon een zak hooi is. Je oude huurder €1800 'aannaaien' of een set zonnepanelen 'aftroggelen' is weinig galant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

TheGhostInc schreef op zondag 24 november 2019 @ 23:08:
[...]

De eigenaar geeft het advies van de makelaar door, dus de eigenaar zelf is niet helemaal overtuigd van dit advies. (Anders was het ook zijn menig geweest)
Zelf ben ik ook niet overtuigd, want zonnepanelen kunnen net zo goed de woning beter verkoopbaar maken. En een duurder segment? Van €2k gaat een woning echt niet ineens onverkoopbaar worden.

Ik zou gewoon een voorstel doen om ze te laten liggen tegen een eerlijke prijs.
En daarbij ook gewoon aangeven dat het mooi zou zijn als jullie op deze manier 7+ jaar huur kunnen afsluiten.
En dan kun je ook zeggen dat de makelaar gelijk heeft, maar ook gewoon een zak hooi is. Je oude huurder €1800 'aannaaien' of een set zonnepanelen 'aftroggelen' is weinig galant.
Eens! Al heeft die makelaar wel iets een punt, door verkoop van het huis wordt de eigenaar er niet beter van, betaald 2k voor de panelen van de oude huurder en vraagt 2k meer voor het huis.

Het duurdere segment snap ik ook niet helemaal, kan 2 dingen zijn, 1. Doordat hij denkt dat het misschien 10000,- kost, 2. Door de energie certificaten of hoe dat dan werkt in belgië.

Maar wat je zegt, je kan hem vragen of ie wilt dat het blijft liggen voor 1800-2000,- maar ik denk niet dat de verkoper er happig op is, betalen vind niemand leuk, ook belgen niet. ;)

Edit:
Misschien afspreken dat hij pas betaald als het huis verkocht is. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
Energie certificaten zijn een afspraak met de overheid dat jij per 1000 KWh die je opvangt, een certificaat krijgt, 20 jaar lang. De prijs van die certificaten liep steeds verder terug en toen ik het contract afsloot, kreeg ik een prijs van 230 euro per 1000 KWh. Dus ik heb nu nog 13 jaar lang het recht op certificaten van 230 euro. En die zijn gekoppeld aan de installatie en overdraagbaar aan de nieuwe eigenaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGabeMan
Last minute, echt een uur voordat de firma de zonnepanelen van het dak zou komen halen, een aanbod gekregen van de eigenaar van de woning om ze voor 2500 euro over te nemen. Daar ben ik op in gegaan en dan kan ik na verhuizing, nieuwe panelen kopen voor de nieuwe woning (met bijbetaling natuurlijk).

Eind goed al goed voor mij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:47
TheGabeMan schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:05:
Last minute, echt een uur voordat de firma de zonnepanelen van het dak zou komen halen, een aanbod gekregen van de eigenaar van de woning om ze voor 2500 euro over te nemen. Daar ben ik op in gegaan en dan kan ik na verhuizing, nieuwe panelen kopen voor de nieuwe woning (met bijbetaling natuurlijk).

Eind goed al goed voor mij :-)
Fijn dat het toch nog goed is gekomen ;) Kon je de firma die ze eraf kwam halen gewoon afzeggen zonder kosten te maken?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGabeMan
Hahn schreef op woensdag 27 november 2019 @ 12:06:
[...]

Fijn dat het toch nog goed is gekomen ;) Kon je de firma die ze eraf kwam halen gewoon afzeggen zonder kosten te maken?
Ja daar was ik wel blij mee, ze waren heel relaxed. Maar komen volgende week in nieuwe woning langs voor plaatsing van nieuwe panelen. Dat zal ook wel meegespeeld hebben.
Pagina: 1