Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keversloper
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:08
Ik zit met een probleem.

Ik heb een nieuwe pc gebouwd voor mijn moeder. Hieronder de specs.

AMD Ryzen 3 2200G processor
Asus PRIME B450M-A moederbord
Cooler Master MWE Bronze 450 PSU / PC voeding
Kingston DDR4 Valueram 1x8GB 2400 KVR24N17S8/8 Geheugenmodule
En een crucial ssd

Alles loopt goed tot en met de installatie. Geen problemen, Uefi installatie en windows start goed op.

Alle nieuwste drivers geïnstalleerd, ik heb de bios geflashed naar de nieuwste versie etc..

Maar nu komt het probleem als ik de pc herstart, dat ik niks anders dan sneeuw/ruis te zien krijg bij het laden van windows. Ik heb nu 2 keer de installatie opnieuw gedaan, maar het probleem blijft.

In het bios heb ik alles op default staan.

Ik dacht een driver issue, maar ik kan bar weinig vinden met mensen die hetzelfde probleem hebben.

Het lijkt me iets met de videodriver te maken te hebben. Ik heb de eerste keer windows update het laten doen en bij de tweede installatie heb ik de drivers van de amd site afgehaald.

Iemand ideeën wat het nog meer zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Misschien installeert Windows automatisch de driver op de achtergrond, ook als je zelf een driver aan het installeren bent. Om dat te voorkomen, zorg dat je offline bent, verwijder alle Nvidia programma's, verwijder ook de display driver, herstart (nu met generic VGA driver) en installeer de driver van AMD vanaf USB stick.

[ Voor 6% gewijzigd door mrmrmr op 31-10-2019 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keversloper
mrmrmr schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 18:32:
Misschien installeert Windows automatisch de driver op de achtergrond, ook als je zelf een driver aan het installeren bent. Om dat te voorkomen, zorg dat je offline bent, verwijder alle Nvidia programma's, verwijder ook de display driver, herstart (nu met generic VGA driver) en installeer de driver van AMD vanaf USB stick.
Dit heb ik gedaan na jou advies.

Helaas nog steeds hetzelfde resultaat.

Zodra ik de videodriver heb geïnstalleerd, is het enige wat ik te zien krijg sneeuw met opstarten. Om daarna weer in windows te komen, moet ik de pc opnieuw installeren.

Nog andere suggesties of processor terug sturen en een andere bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-09 20:36
Werkt veilige modus wel goed?

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 15:40
Het ene reepje 8GB geheugen wordt gedeeld met de videoprocessor.

1. Heb je uitgezocht of jouw geheugen voorkomt in de lijst met geteste/goedgekeurde/aanbevolen setjes voor moederbord/processor?
2. Test of er iets met het geheugenslot is door het reepje in het tweede slot te steken.
3. Er kan iets mis zijn met een geheugenblok ergens in het midden van het reepje, wat je pas merkt als dat er genoeg geheugen nodig is om ook van dat deel gebruik te maken, zoals bij starten van Windows. Doe daarvoor een memory check.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keversloper
Ik heb een ander geheugenslot geprobeerd en ook ander geheugen, maar nog steeds hetzelfde resultaat. Als ik wanneer ik sneeuw zie ds uitknop indruk, zie ik vlak voor het uitgaan een blauwscherm met afsluiten. Dat is max 0.1 seconden. Echt een flits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keversloper
Probleem opgelost! Blijkt dat de tv de modus niet ondersteund en de monitor wel. Thx allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murrays
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:38
Keversloper schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 14:26:
Probleem opgelost! Blijkt dat de tv de modus niet ondersteund en de monitor wel. Thx allemaal!
Wie heeft je geholpen? :+
Pagina: 1