NAS Aankoopadvies MKB (~7-bay)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsacrawler
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-09 00:08
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voor een Videobedrijf wil ik een NAS gaan aanschaffen/bouwen. Het is dus belangrijk dat hier genoeg opslag is. Ook zou SSD caching wenselijk zijn. Qua opslag zat ik zelf te denken aan minimaal 5 3.5" bays, waar ik voor nu 8TB drives in wil (40TB ruwe opslag dus, dat zou voor jaren voldoende moeten zijn).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Wat nodig is, zonder drives iniedergeval

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ofwel een kant en klare NAS, ofwel een zelfbouw. Iniedergeval zou het wenselijk zijn om een niet-rack variant te hebben.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ben ook van plan dit in te zetten om bestanden te delen met klanten. 10gb NIC zou fijn zijn, anders meerdere ethernetaansluitingen met trunking, naar de switch bij de PC's ligt een 2gbit trunk, zou deze graag willen benutten. Eventueel de mogelijkheid voor docker/kleine vm zou fijn zijn met het oog op de toekomst.

Wat verwacht je van ons?
Ik ben vooral op zoek naar een toekomstbestendige oplossing, waarbij ik jaren vooruit kan en er nog wat "rek" in zit. Ik hoor graag meningen over bepaalde merken of oplossingen.

Zelf al iets gevonden?
Ja, kwam zelf na vergelijken uit bij de https://tweakers.net/pric.../qnap-tvs-951x-(8gb).html. Past op zich vrij goed in het plaatje, al lijken 4 SSD bays me wel wat veel, 2 zouden genoeg moeten zijn.

P.S. Staat dit in de juiste categorie? Zie bij opslagtechnologie staan dat er geen aankoopadvies mag, dus vandaar.

[ Voor 4% gewijzigd door nsacrawler op 31-10-2019 14:53 . Reden: P.S. toegevoegd ]