Inbouwdozen verstopt onder stucwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-05 14:03
Afgelopen maand is de stukadoor geweest en heeft de muren gestuct. Alles mooi en wel gedroogd, maar nu komt het probleem dat de inbouwdozen zijn onder gestuct en je raad het al, we weten niet precies meer waar ze zitten. Verschil in geluid horen we niet/nauwelijks.

Twee vragen:
1: Hoe kan ik ze opsporen?
2: Hoe kan ik dit in de toekomst makkelijk voorkomen? Ervan uitgaande dat de stukadoor het gewoon onder stuct zonder te markeren.

Mogelijke oplossingen die ik heb bedacht om dit in de toekomst te voorkomen zijn de locaties opmeten of een tiewrap uit het afdekplaat laten steken, maar ik hoor graag jullie oplossingen.
Ik zag ook dat er inbouwdozen met RFID chip zijn. Deze moet je dan opsporen met een dure detector, maar tot welke diepte van het stucwerk werkt zoiets? En zijn hier niet meer tweaker waardige (lees goedkopere) alternatieven voor?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-04 15:36
Antwoord op vraag 2: Volgende keer vragen aan de stukadoor om ze te markeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online

Try SCE to Aux

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 15:35
Dit heb ik ook al een keer gehad, en uiteindelijk vrij snel alle dozen kunnen vinden met een leiding zoeker.
Ervan uitgaande dat er wel al electra in de dozen zit natuurlijk.

Stucadoors vragen om te markeren kan je doen, maar ik geef je weinig kans van slagen. Maar je kan het altijd proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-05 10:36

MrG

1. Met een leidingzoeker kom je een heel eind want je weet wellicht waar het ongeveer gezeten moet hebben.
2. Afspreken met de stukadoor dat ie het netjes achterlaat

Je kunt ook de schroeven heel ver uit de inbouwdozen laten steken, een zakje lange schroeven kost niet zo veel.

Punt 1. kun je vaak wel lenen van iemand die een beetje handig is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:31
Of inderdaad vragen te markeren, of als het opdroogt kan je kleurverschil zien tussen waar de inbouwdozen zitten en waar niet. Mijn stucadoor deed het ook niet, maar ik kon na 1 dag al verschil zien waar de inbouwdozen zaten (en vervolgens markeer je dat voordat de rest van de muur dezelfde kleur is)

[ Voor 42% gewijzigd door Nat-Water op 31-10-2019 14:21 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 08:52
HaNS1443 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:13:
Ik zag ook dat er inbouwdozen met RFID chip zijn. Deze moet je dan opsporen met een dure detector, maar tot welke diepte van het stucwerk werkt zoiets? En zijn hier niet meer tweaker waardige (lees goedkopere) alternatieven voor?
Tijdens het droogproces zie je ze nog makkelijk zitten doordat er geen droging vanaf de achterzijde is (de plekken blijven langer 'nat') en tik je ze er zo uit met een hamertje.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:46
Heb je ook geen foto's gemaakt van het leidingwerk tijdens de bouw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulkkonen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 28-09-2022

Hulkkonen

I wear them at night

2: Hoe kan ik dit in de toekomst makkelijk voorkomen? Ervan uitgaande dat de stukadoor het gewoon onder stuct zonder te markeren.
Inderdaad inmeten en/of vooraf foto's maken van de wanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 08:52
MrG schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:18:
1. Met een leidingzoeker kom je een heel eind want je weet wellicht waar het ongeveer gezeten moet hebben.
2. Afspreken met de stukadoor dat ie het netjes achterlaat

Je kunt ook de schroeven heel ver uit de inbouwdozen laten steken, een zakje lange schroeven kost niet zo veel.
Dan kan je ze beter open laten en leeghalen na de stukadoor, die kan er nooit knap omheen werken met uitstekende boutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:54

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hier ook de woonkamer aangepakt. We hebben extra elektra-leidingen ingefreesd en hebben van het pad van al die leidingen tekeningen gemaakt en foto's. Als ik nu een schroef ergens in draait, weet ik direct zonder ook maar een apparaat of er een leiding zit of niet. We hebben kabels weggewerkt in het stucwerk en ook genoteerd waar inbouwdozen onder het stucwerk zit. Mocht er iets met de kabel zijn, kan ik zo de doos openbikken, maar voor nu hebben we bijna nergens meer dozen zitten + geen enkele kabel meer op de muur/plafond.

Maar daar heb jij weinig aan. Heb je wellicht nog foto's van Funda bijv? En anders met een leidingzoeker inderdaad. Lastig, maar het is niet anders :(

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jee-weetje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 24-04 15:25
Zijn de dozen gevuld? Anders zou je vanaf de 'bron' met een trekveer kunnen 'kloppen' van binnenuit?

Jan-Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:54

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Heb je geen buren waarbij je kan kijken waar de huidige dozen zitten?

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:19

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Twee vragen:
er zijn van die stukdekseltjes, rood en met een soort van pluim van 5 cm, die altijd uit de stuc blijft steken...

Afbeeldingslocatie: https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/222786557861_/5-St%C3%BCck-Putzdeckel-Signaldeckel-Deckel-Ger%C3%A4tedose-Putzdose-%C3%98.jpg

verder heb ik ooit de tip gekregen bij het verbouwen in iedere fase gewoon een heleboel foto's met je telefoon te maken van de voortgang...
om de zoveel dagen gewoon alle wanden fotograferen
en doordat ik dat gedaan heb, heb ik ooit een stopcontact kunnen terugvinden dat zelf mét zo'n dekseltje dusdanig diep in de stuc zat, dat het pluimpje niet meer te vinden was (heb een erg oud huis met veel wanden die niet recht waren, waardoor er soms zeer veel stuc op de wandden kwam )

sowieso kunnen zulke foto's altijd om wat voor reden dan ook van pas komen

[ Voor 33% gewijzigd door RM-rf op 31-10-2019 14:37 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05 08:07
-knip-
beter lezen

[ Voor 92% gewijzigd door Meester_J op 31-10-2019 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 15:37
op de plek waar ze ongeveer zitten gewoon met je vinger kloppen, dan hoor je van zelf een holle plek.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-05 13:37
Mosterd/maaltijd, maar de meeste centraaldozen komen met een kapje die een RFID sticker heeft om ze terug te vinden. Zie Dirtbiter in "Electriciteit: inbouwdoosje (tijdelijk) achter pleisterwerk"

Afbeeldingslocatie: https://www.sandervunderink.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/a/b/abb_inbouwdoos_multidoos_md4050.jpg

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Met de achterkant van een schroevendraaier lichtjes over de muur gaan, dan hoor je meteen waar ze zitten.

@Señor Sjon Om de tag uit te lezen heb je een meter nodig van abb á €150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-05 13:37
Het is metaal, die moet een leidingzoeker ook wel op kunnen pikken.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Blueone schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:06:
Met de achterkant van een schroevendraaier lichtjes over de muur gaan, dan hoor je meteen waar ze zitten.

@Señor Sjon Om de tag uit te lezen heb je een meter nodig van abb á €150.
Of je kijkt even op alibaba of iets dergelijks. Daar zijn er al voor minder dan EUR10,- Of die gaan doen wat je wilt en of er uberhaupt een rfid tag op de dozen zit is afwachten...,

Een leiding detector lijkt me meer kans op succes geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
Bedankt voor de snelle reacties

Een aantal dragen aan om de stukadoor het te laten markeren, maar zoals Maarce ook aangeeft is dit helaas niet iets waarop ik blind op kan vertrouwen. Vandaar dat ik ook in de TS “Ervan uitgaande dat de stukadoor het gewoon onder stuct zonder te markeren.” heb opgenomen. Vanzelfsprekend vraag ik het de volgende keer wel.

Inbouwdozen met RFID noem ik ook in de TS, maar zoals ook al aangeven heb je een dure detector nodig en duurdere inbouwdozen die er niet inzitten.

Iets uit laten steken was ook bij me opgekomen maar lees hier ook dat dat de stukadoor in de weg kan zitten, hier was ik zelf ook bang voor. Uiteindelijk geen slecht idee, nu zit ik ermee anders is het het probleem van de stukadoor.

Foto’s maken en locaties noteren lijkt mij tot nu toe nog de beste methode samen met het markeren tijdens het drogen wanneer de inbouwdozen zichtbaar worden.

Voor nu dan nog een keer goed luisteren en anders iemand vinden met een kabel/leidingzoeker of wellicht er zelf een aanschaffen, die kunnen ook later nog van pas komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Vanuit de centraaldoos de perslucht er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Die leidingzoeker hier boven is wel heel duur. Ik heb er eentje van 50 euro en die kan dit prima aan:
https://www.gamma.nl/asso...AvGOEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Je kan 40 euro besparen door via ali te bestellen, maar 't lijkt me sterk dat je nog 2 weken daar op gaat zitten wachten :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:19
Señor Sjon schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:03:
Mosterd/maaltijd, maar de meeste centraaldozen komen met een kapje die een RFID sticker heeft om ze terug te vinden. Zie Dirtbiter in "Electriciteit: inbouwdoosje (tijdelijk) achter pleisterwerk"

[Afbeelding]
hee dat wilde ik inderdaad net opperen voor het vervolg. De stuccer is net weg bij mij en de aannemer heeft idd dit soort doosjes gebruikt om ze zo weer terug te vinden. Was niet op de hoogte dat het bestond.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-05 07:44
kabeltjekabel schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:26:
Vanuit de centraaldoos de perslucht er op zetten.
Wel een snelsluitventiel gebruiken voor het opensturen van de luchtstroom dan en een barretje of 25 is wel voldoende. Zorg dat je een veiligheidsbril op zet, je weet nooit of er veel stof in je leidingen zit :+

Serieus: Met de achterkant van een schroevendraaier op de muur kloppen is meestal voldoende om te horen of je een doos te pakken hebt ja of nee.

Edit: Naast de RFID tag zijn er ook inbouwdozen die standaard een metalen plaatje ingegoten hebben.

[ Voor 8% gewijzigd door Bastie-88 op 31-10-2019 15:38 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Frogy schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:57:
op de plek waar ze ongeveer zitten gewoon met je vinger kloppen, dan hoor je van zelf een holle plek.
TS had dat geprobeerd en kon toen niets horen. Dat komt omdat jullie verkeerd kloppen O-) De truuk is om je ene hand vlak op de muur te leggen met je vingers een paar millimeter uit elkaar en dan met de wijsvinger van je andere hand op het tweede kootje (geteld vanaf het uiteinde) van je middelvinger te tikken. Werkt veel beter dan tikken met een schroevendraaier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:52
Voor volgende keer op het plafond of vloer iets merken (met een tapeje). De hoogte van de WCD's weet je als het goed is wel. Alleen hopen dat het tapeje blijft zitten. (en als de vloer nog niet gedaan is, wellicht met een watervaste stift op de vloer markeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10:33

Tjark

DON'T PANIC

Als 't nog niet geschilderd is: zou opnieuw nat maken ook geen tekening geven? Evt na een paar uur?

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik strijk meestal met een paar vingers over de muur. Zodra er een holle ruimte achter zit hoor je dat vaak wel. En als de stucadoor geweest is even tijdens het drogen alles in de gaten houden. Dozen en leidingen tekenen zich dan af op de muur omdat ze anders opdrogen. Dan even snel een kruis met stift of potlood op de muur zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-04 16:34
Die oplossingen met kloppen e.d. werken wel alleen als er uberhaupt plastic dekseltjes op de dozen zaten.. Ik heb ook wel eens gezien dat alle dozen compleet volgesmeerd zaten..

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Bastie-88 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:37:
[...]

Wel een snelsluitventiel gebruiken voor het opensturen van de luchtstroom dan en een barretje of 25 is wel voldoende. Zorg dat je een veiligheidsbril op zet, je weet nooit of er veel stof in je leidingen zit :+
[...]
Het deksel van de doos is relatief een enorm oppervlak. Zoveel druk hoef je niet te hebben om wat stucwerk eraf te blazen.

[ Voor 58% gewijzigd door kabeltjekabel op 31-10-2019 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Als je met fotos ongeveer weet waar ze zitten kom je er daarna wel met kloppen.

je WCDs zitten allemaal op dezelfde hoogte, het klinkt echt heel hol waar de doos zit. Even tikken met de achterkant van de schroevendraaier en je komt er wel.

[ Voor 17% gewijzigd door Hann1BaL op 31-10-2019 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-01 14:30
Heel voorzichtig met de achterkant van een schroevendraaier over de wand gaan. Dan kun je horen waar de dozen zitten.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Bij ons had de stukadoor alle dozen vooraf gemarkeerd. Eentje was hij vergeten en die heb ik onze aannemer mooi zelf laten opsporen en vrijmaken. Dat opsporen deed hij heel snel en eenvoudig door met de achterkant van een schroevendraaier op de muur te tikken, holle ruimtes klinken anders. Had het ook zelf kunnen doen, maar had liever dat de aannemer iets beschadigt/teveel stuc wegbreekt (en dus moet herstellen) dan ik zelf. De aannemer (of stukadoor, geen idee wie precies) heeft ook alle andere dozen weer vrijgemaakt.

Ik ging er overigens van uit dat de stukadoor de dozen zou markeren, maar kennelijk is het niet heel gek dat ze de boel gewoon blind dichtsmeren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SalexSun
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19:59
Mits het nog kaal stucwerk is: maak een roller nat. Bevochtig daarmee de muren, zodra het water begint te drogen wordt alles zichtbaar.

Zo heb ik nog alle ingefreesde leidingen terug kunnen vinden bij het plaatsen van de keuken (nieuwbouw).

LG monobloc s 5kW U44

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Maarce schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:17:

Stucadoors vragen om te markeren kan je doen, maar ik geef je weinig kans van slagen. Maar je kan het altijd proberen...
Wel een beetje "notmyjob" mentaliteit dan.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zolderopruiming
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-05 19:36
vreemde stuckers zijn dat..., die er voor zorgen dat het jou probleem is, die van mijn vroeg me zelf om een pakje tandenstokers, (voordat ik er over begon)

Misschien mag je zo'n vent gewoon de deur wijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 05-05 16:15
Met de achterkant van een goedkope (hardplastic handvat) schroevendraaier over de wand gaan, je hoort gelijk verschil. Pak hem bij het uiteinde van het staal en wrijf losjes over de wand
Met een leidingzoeker over de wand gaan is ook een optie, zodra je bij 1 de hoogte hebt (standaard) hoef je alleen langs de wand te gaan op zoek naar de zakeinden vanuit het plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Of met iets met NCV detectie, aangenomen dat de prik er wel op staat.

[ Voor 40% gewijzigd door kabeltjekabel op 31-10-2019 18:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:22
Dit moet je gewoon kunnen horen met erop kloppen. Vind het overigens wel een raar verhaal. Heb nog nooit gehad dat alles dicht zat. Vorige week zelfs nog laten stucen boven. Als dat wel zo was dan had ik die doos ook gemarkeerd als 'dichtsmeren'. Beetje gek van de stukadoor als je het mij vraagt..

[ Voor 7% gewijzigd door ID-College op 31-10-2019 18:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:06
Een goede stukadoor geeft uit zichzelf al aan waar de Elektra dozen zitten.

Je huurt een stukadoor in om uiteindelijk een mooie strakke muur te hebben. Als je dan na het stucen op goed geluk je inbouwdozen terug moet zoeken, dan wordt de kans op het gewenste eindresultaat ernstig verkleind. Een vakman die zijn werk met trots aan de klant oplevert wil ook dat het er twee weken later nog strak uitziet. En geeft dus op één of andere manier de dozen aan.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 15:35
evilution schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 17:14:
[...]

Wel een beetje "notmyjob" mentaliteit dan.
Behoorlijk ja, en er zijn absoluut vakmannen die er wel rekening mee houden en mooi werk afleveren, maar doordat er zoveel werk voor ze is, komen er genoeg bij die het er tegenaan smijten en weg rennen helaas.
Een pluim voor de vakmannen hoor, want die zijn echt van onschatbare waarde....

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-05 22:01
nog even een belangrijke tip voor wanneer je hem gevonden hebt, Tik het oranje(of andere kleur) plastic kapot i.p.v. het eruit te trekken. De kans dat je een stuk muur mee trekt is vrij groot :)

PS. dit geldt dus ook voor het perslucht idee, ik zou dat niet doen.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Maarce schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:17:
Dit heb ik ook al een keer gehad, en uiteindelijk vrij snel alle dozen kunnen vinden met een leiding zoeker.
Ervan uitgaande dat er wel al electra in de dozen zit natuurlijk.

Pff, die ik heb gehad stopte vaak gewoon een stukje tywrap in een van de schroefgaatjes. Geeft geen hinder bij het stuccen (buigt mee) maar laat je zo zien waar een doos zit.

@Anoniem: 37297 tikken zoals aangegeven of een leidingzoeker is waarschijnlijk het snelste. Nat rolleren kan ook maar is wat lastiger/meer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nutty
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Bij inbouwdozen zit een plastic kap,die doet een goede elektricien er weer op nadat hij draad heeft getrokken of op het moment dat hij er niet meer mee bezig is.
Wanneer de stukadoor klaar is ,kun je door op de muur te kloppen met bv het handvat van een schrioevendraaier er achter komen waar de doos zit.
Het getuigt echt van prutswerk als deksels niet op dozen worden gedaan,echt 99 van de 100 electriciens zal dat namelijk doen.
Vraag me dan ook af of degene die het heeft gemaakt ook echt electricien is....

[ Voor 8% gewijzigd door nutty op 03-11-2019 07:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:39
@Bee-nUTcase ik denk dat je de OP niet helemaal begrijpt. De dozen zijn gewoon dichtgemaakt met een dekseltje maar er is daarna overheen gestuct door de stucadoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 20:06
Bee-nUTcase schreef op zondag 3 november 2019 @ 07:04:
Bij inbouwdozen zit een plastic kap,die doet een goede elektricien er weer op nadat hij draad heeft getrokken of op het moment dat hij er niet meer mee bezig is.
Wanneer de stukadoor klaar is ,kun je door op de muur te kloppen met bv het handvat van een schrioevendraaier er achter komen waar de doos zit.
Het getuigt echt van prutswerk als deksels niet op dozen worden gedaan,echt 99 van de 100 electriciens zal dat namelijk doen.
Vraag me dan ook af of degene die het heeft gemaakt ook echt electricien is....
Wie zegt dat het hier om nieuwe elektra gaat?

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jAnO!
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 13:12

jAnO!

lalalavanillevla

GlowMouse schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 15:39:
[...]

met de wijsvinger van je andere hand op het tweede kootje (geteld vanaf het uiteinde) van je middelvinger te tikken.
Ik denk dat als je telt vanaf de andere kant je ook wel goed zit... ;)

When some people work at a place for ten years they get ten years of experience, other people work at a place for ten years and get one year of experience ten times.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Ivow85 schreef op zondag 3 november 2019 @ 10:10:
[...]

Wie zegt dat het hier om nieuwe elektra gaat?
Deksels kun je ook los kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Afgelopen maand is de stukadoor geweest en heeft de muren gestuct. Alles mooi en wel gedroogd, maar nu komt het probleem dat de inbouwdozen zijn onder gestuct en je raad het al, we weten niet precies meer waar ze zitten. Verschil in geluid horen we niet/nauwelijks.

Twee vragen:

Mogelijke oplossingen die ik heb bedacht om dit in de toekomst te voorkomen zijn de locaties opmeten of een tiewrap uit het afdekplaat laten steken, maar ik hoor graag jullie oplossingen.
Heb je geen bouwtekening of is het geen nieuwbouw ?
(je vergeet de situatie aan te geven in OP)
In de toekomst ?
(indien je nog meer ruimtes hebt die gestuct moeten worden, zou ik deze markeren of vooraf meten waar ze zitten, of via bouw tekening afplakken etc. etc.)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaNS1443
Bedankt voor alle reacties. Uiteindelijk was het simpeler dan ik had gedacht. Nog een keer geklopt en je kon precies horen waar de inbouwdozen zitten. Ik denk dat het de vorige keer toch te remoerig was.
Voor de volgende keer ga ik gewoon de afmetingen noteren, bij het drogen opletten en gewoon kloppen. Vooralsnog lijkt me dure detectie apparatuur niet nodig voor niet-professioneel gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12:48
Mosterd na de maaltijd maar ik gebruik een stel via AliExpress gekochte Bluetooth tags met een fluit signaaltje, in een boterhamzakje en van te voren ff testen of die “fluit”, werkt perfect en koste me destijds een €10 per 5 als ik me niet vergis...
Pagina: 1