Gebruik artikel over waterstof productie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrij
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06-2022
Voor een zo snel mogelijke reactie: vermeld de url van het artikel waar het om gaat en mention de auteur met eerst een @ en dan de username. Je vindt deze door op zijn/haar naam bovenaan het artikel te klikken. Op de profielpagina zie je vervolgens een link 'Gebruikersprofiel van username', waar 'username' de nickname van de auteur is.

Kan ik uw artikel gebruiken op mijn website over de energietransitie met haar plussen en minnen?
nieuws: Wetenschappers ontwikkelen veel efficiëntere waterstofwinningsmethode

@Verwijderd

De website waar ik het wil plaatsen luidt: https://warmtevisiealbrandswaard.nl

dank is groot...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:28

Cyphax

Moderator LNX
@Koekiemonsterr moet je dan even taggen zo te zien. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cyphax op 31-10-2019 13:55 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Harrij schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 13:42:
Kan ik uw artikel gebruiken op mijn website over de energietransitie met haar plussen en minnen?
nieuws: Wetenschappers ontwikkelen veel efficiëntere waterstofwinningsmethode

De website waar ik het wil plaatsen luidt: https://warmtevisiealbrandswaard.nl

dank is groot...
Integraal het artikel overnemen daar geven we in principe nooit toestemming voor, en nu dus ook niet. Maar als kleine delen van de tekst worden overgenomen inclusief verwijzing(en) naar het Tweakers-bericht met een link, dat kan wel.

Overigens is dit onderwerp van een wetenschappelijke ontwikkeling op het vlak van de waterstofproductie m.i. niet direct te relateren aan 'de energietransitie', want voorlopig zal waterstof nog nauwelijks een bijdrage leveren aan die transitie. Daarvoor is bijvoorbeeld de productie van groene waterstof nog te problematisch en ook het rendement van de elektrolyse is nog niet je van het. Mede daardoor is waterstof vooralsnog geen grote factor in de energie- en transportsector, al kan dat natuurlijk op de langere termijn wel gaan veranderen. Maar goed, inhoudelijk wil ik me uiteraard verder nergens mee bemoeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrij
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06-2022
Zeker waar. Maar er is een toekomst voor waterstof als je ziet dat er nu reeds auto's op de markt zijn maar een brandstofcel als energiebron.
-
De brandstofcel van de auto genereert elektrische energie uit een chemische reactie tussen waterstof en zuurstof.

De tank van de auto wordt gevuld met waterstof, op dezelfde manier waarop u bij het tankstation ook benzine of diesel tankt. De brandstof wordt onder hoge druk opgeslagen in tanks en naar de brandstofcel geleid. Daar reageert het waterstof met zuurstof uit de lucht, waarna er door middel van een chemische reactie elektriciteit ontstaat.

Net als in een hybride met benzine- en elektromotor wordt het voltage van de elektriciteit verhoogd om de elektromotor aan te drijven. Tegelijkertijd wordt er ook energie in de accu opgeslagen tijdens het remmen, wat de brandstofefficiency extra ten goede komt.