Geen internet meer, windows doet raar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 30-04-2023
Mijn vraag: waarom plots geen internet meer, waarom kan ik ook niet meer inloggen?

Na het opnieuw aansluiten van de modem en router (verhuizing) had mijn desktop plots geen internet meer, De andere apparaten wel. Na het opnieuw installeren van windows 8.1 had ik wel weer internet. Vervolgens opnieuw een upgrade naar windows 10 (via media creation tool van MS), nog steeds internet. Vervolgens bijwerken en afsuiten en geen internet... Ik zag de lichtjes bij de lan kabel ook niet meer aan staan.

Nog erger is dat ik nu niet eens meer kan inloggen. Ik moet mijn wachtwoord intypen zoals altijd maar dat wordt niet herkend en de computer zegt dat ik ook geen internet heb. Nu vraagt Windows hello hierom, heel raar allemaal.

Opnieuw installeren lukt ook niet want ondanks dat de boot op usb staat gaat hij telkens weer gewoon windows opstarten....

Wat is hier aan de hand en hoe kan ik dit oplossen?

Relevante software en hardware die ik gebruik: Windows 10
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: opnieuw installeren en een LAN adapter. Ik heb niets anders gedaan dan wat ik al jarenlang doe...
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Wat voor hardware gaat het om?

Sommige netwerkkaarten kunnen niet goed overweg met Windows10 Fastboot.
Probeer dat eens uit te zetten. https://help.uaudio.com/h...ast-Startup-in-Windows-10

Verder, UEFI bootvolgorde wordt ge-override door Windows10. Afsluiten met Shift ingedrukt zou je een bootmenu moeten geven.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
hardware: euhm: ip 5 4200 processor. 4 gb geheugen, onboard videokaart en een SSD, ik weet het verder niet goed, het was vijf jaar geleden een gemiddelde basisscomputer, Ik heb altijd windows 10 gedraaid. Ik zal zo de opties is proberen. dankje

afsluiten met shift doet niets. Maar als ik op del druk tijdens het opstarten kom ik in het msi bootmenu. daar kan ik een volgorde selecteren. Normalieter werkt dit ook wel, maar nu lijkt hij deze te negeren.

de computer geeft aan dat ik wel verbonden ben, dat kan ik rechtsonder zien. Maar ik ben offline en moet mij daarom aanmelden met mijn laatst gebruikte wachtwoord, en dat herkend hij niet of dat doet het niet en zo kan ik niet inloggen.

Fastboot uitzetten lukt niet omdat ik daarvoor in Windows moet komen, maar dat lukt dus niet.

[ Voor 56% gewijzigd door paper towel op 31-10-2019 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 21:20

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit lijkt een probleem met je OS te zijn (denk in de richting van drivers voor je NIC). Dat heeft dus niets met client software te maken. CSA -> WOS.

Enne, opstarten van USB: shift ingedrukt houden als je op het login scherm kiest voor opnieuw opstarten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
Okay ik wil best proberen een driver te installeren, maar ik moet dan wel in windows kunnen komen. Vreemd is wel dat ik op deze computer nog nooit drivers heb moeten installeren.

Ik zal gaan zoeken naar een driver, is daar een universele of standaard driver voor?

Aanvulling: Ik ben in dat menu gekomen (mooi)

Ik heb de onderdelenupdate en de kwaliteitsupdate verwijderd, 15 minuten later zat ik weer in windows 8.1.

Het heeft dus wel iets te maken met de update naar windows 10 of windows 10 zelf. vreemd opzich want ik had geen internet meer na onze verhuizing, daarvoor wel. En het opnieuw installeren van windows 10 is daarna dus problematisch gebleken.

En heeft windows Hello er iets mee te maken? Kan ik in windows 8.1 controleren of mijn LAN poort 100% werkt?

[ Voor 49% gewijzigd door paper towel op 31-10-2019 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paper towel
Op andere forums lees ik exact hetzelfde verhaal.

Ik ben benieuwd of iemand weet of ik nog steeds kan upgraden van 8.1 (met licentie) naar windows 10 en dat alles dan gewoon gaat werken. Zo heb ik het tal van keren gedaan maar de laatste keer ging dit dus mis.

Ik lees elders dat ik ook een schone installatie van windows 10 kan doen en dan mijn licentie van 8.1 kan intoetsen. Zo heb ik het niet eerder gedaan, werkt deze aanpak nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
paper towel schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 06:54:
Op andere forums lees ik exact hetzelfde verhaal.

Ik ben benieuwd of iemand weet of ik nog steeds kan upgraden van 8.1 (met licentie) naar windows 10 en dat alles dan gewoon gaat werken. Zo heb ik het tal van keren gedaan maar de laatste keer ging dit dus mis.

Ik lees elders dat ik ook een schone installatie van windows 10 kan doen en dan mijn licentie van 8.1 kan intoetsen. Zo heb ik het niet eerder gedaan, werkt deze aanpak nog steeds?
Sterker nog, je hoeft helemaal niks te doen. Als Windows een windows 8 licentie detecteert, dan wordt Windows 10 automatisch geactiveerd.

Je spreekt ergens over MSI? Dan zou je je nic-driver bij MSI vandaan moeten halen. Gewoon op merk + type + driver googlen. Drivers trouwens wel alleen bij MSI downloaden en niet via andere vage sites. Je kunt ook een driver vinden op de site van de fabrikant van de nic.
Pagina: 1