"apparaat" om browser op 3 TV's te laten zien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:48

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
Op m'n werk hebben we 3 nieuwe TV's hangen ( pricewatch: LG 43UM7100PLB Zwart ), deze wilde we aan een oudere PC hangen om daar 3 webpagina's met dashboards op te laten zien ( chrome browser) . De PC die we hebben staan heeft 2 displayport en 1 x VGA, en het VGA beeld ziet er niet uit vergeleken met de andere 2. Het is een oudere HP Elitedesk ( product: HP EliteDesk 800 G1 SFF) met nog windows 7, een andere videokaart zou het probleem kunnen oplossen maar ik ben benieuwd of er geen handigere oplossing is voor dit probleem.

Ik heb al gekeken naar een Google chromecast ( en getest met de 1e gen chromecast) maar dat werkt niet handig op 3 TV's.

Raspberry Pi 4 heeft slechts 2 mini HDMI aansluitingen, dus dan kom ik er nog 1 te kort ( en mini HDMI, dus dan moet er met adapters worden gewerkt, heeft niet de voorkeur.)

Een andere ( mini?) pc / laptop is uiteraard ook nog een optie, maar het is voor m'n gevoel een overkill voor deze toepassing.

De browser op de tv zelf geeft ook prima beeld, maar ververst niet dus dan krijg je een statisch beeld te zien van de dashboards die we willen zien.

Zie ik nog een eenvoudige / goedkope oplossing over het hoofd of is een andere PC met 3x HDMI de meest logische oplossing?

Wat is je budget?
€0 - € 350

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:05

Detmer

Professioneel prutser

USB 3.0 naar HDMI / displayport een idee?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 10:54
Een losse videokaart plaatsen met 3 digitale aansluitingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:38
DisplayPort MST hub? Hoeft niet veel te kosten, maar je gaat er geen 4K 60Hz overheen krijgen. 4K 30Hz zou wel moeten lukken, en voor een dashboard lijkt 60Hz me niet direct een noodzaak.

Alternatief kijken naar een GPU met 3 digitale uitgangen zoals iamzero456 ook voorstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostface9000
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:39
Je zou eens moeten testen of je met windows 10 2 tv's fysiek kan aansluiten en het 3de scherm via wireless display dlna/miracast.

De juiste oplossing is natuurlijk een andere gpu.

[ Voor 17% gewijzigd door Ghostface9000 op 31-10-2019 11:46 ]