Universele AB met airmouse en IR

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:47
Ik zoek een?
Ik zoek een afstandsbediening waarmee ik mijn TV, soundbar en Intel NUC mee kan bedienen

Wat is je budget?
30 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De Televisie staat via HDMI aangesloten op mijn Yamaha YSP-3300 soundbar. Hierop zit de Intel NUC met win 10 op aangesloten.
Ik gebruik nu een oud logitech harmony ab die de tv en soundbar met één knop kan inschakelen. Om de NUC te bedienen gebruik ik een multimedia keyboard. Ik zou het bijzonder fijn vinden als er een a.b is die inderdaad de tv en en soundbar kan inschakelen en dat het volume van de soundbar (en de inputs) kan aanpassen. Graag zou ik dan ook willen zien dat de afstandsbediening via een airmouse (en evt. toetsenbordje op de achterkant) de NUC kan bedienen waar Ziggo GO o.a. op draait. Ik gebruik geen tv box.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb een china a.b. gevonden met een leerfunctie:

https://nl.aliexpress.com...AsEZEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Maar ik weet dus niet of dit kan voldoen aan mijn vraag

Welke vragen heb je hier nog over?
AB die het volgende kan:
- Tv inschakelen
- Soundbar inschakelen (en evt inputs kan wijzigen wanneer nodig)
- Volume soundbar kan aanpassen
- Muis waarmee de NUC bedient kan worden
- een toetsenbordje op de achterkant zou mooi zijn maar geen keiharde eis aangezien het met multimedia toetsenbord als backup gebruikt kan worden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Een airmouse functie is hetgeen dat ik nog het meest mis op de Logitech Harmony afstandsbedieningen. Airmouses werken gewoon fijn. Ik heb er 1 bij mijn LG tv en 1 bij mijn mediaspeler. Beide werken ze alleen maar op dat betreffende apparaat. Ik ben er dan ook nog geen een tegen gekomen die op andere apparaten werkt. Wellicht dat er via CEC toch de juiste signalen naar de andere apparaten gecommuniceerd kunnen worden. De airmouse-remote-keyboards van Minix worden veel geprezen. Bijv. de Minix Neo A2 Lite of de Minix Neo A3. De A2 Lite kan je voor < 25 euro vinden. De A3 voor circa € 35. Wellicht kan je er 1 bestellen en proberen. Via internet 14 dagen op zicht/uit te testen en eventueel te retourneren. Zie: https://minitoetsenbord.n...-mini-i7-remote-touchpad/ en pricewatch: Minix NEO A3

[ Voor 15% gewijzigd door Jorgen op 02-11-2019 01:10 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Thanks @Jorgen maar volgens mij heeft mijn nuc geen cec en die a2 lite geen ir. wellicht toch die van ali eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:48
Er is veel keus qua airmouses, alleen de combinatie met een universele AB maakt het lastig. Logitech zou er goed aan doen om een airmouse te ontwikkelen voor de harmony reeks. Welke NUC heb je? Veel NUC's beschikken over een CEC controller, zie https://www.intel.com/con...i-pcs/intel-nuc-kits.html

Met CEC zou je, zoals @Jorgen aangeeft, toch nog al je apparaten kunnen bedienen. In de CEC opties van de NUC kun je aardig wat opties instellen wat CEC moet doen. TV aan/uit, welke input.

Je zou ook eens kunnen kijken naar kleine toetsenbordjes / AB's van Rii. Ik heb een Rii i28 gehad voor een minix mediaspeler. usb ontvanger er in en gaan. De i25 is een AB variant met toetsenbord en de i7 is een wat kleinere geliktere AB zonder toetsenbord. Ben wel benieuwd of je met deze apparaten ook het volume van je soundbar kan bedienen. Wellicht dat je NUC dat via CEC kan. Zo duur zijn die dingen niet, dus je kunt het eens proberen of het werkt. Zo niet, stuur je het weer terug.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Hulleman schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:43:
Er is veel keus qua airmouses, alleen de combinatie met een universele AB maakt het lastig. Logitech zou er goed aan doen om een airmouse te ontwikkelen voor de harmony reeks. Welke NUC heb je? Veel NUC's beschikken over een CEC controller, zie https://www.intel.com/con...i-pcs/intel-nuc-kits.html

Met CEC zou je, zoals @Jorgen aangeeft, toch nog al je apparaten kunnen bedienen. In de CEC opties van de NUC kun je aardig wat opties instellen wat CEC moet doen. TV aan/uit, welke input.

Je zou ook eens kunnen kijken naar kleine toetsenbordjes / AB's van Rii. Ik heb een Rii i28 gehad voor een minix mediaspeler. usb ontvanger er in en gaan. De i25 is een AB variant met toetsenbord en de i7 is een wat kleinere geliktere AB zonder toetsenbord. Ben wel benieuwd of je met deze apparaten ook het volume van je soundbar kan bedienen. Wellicht dat je NUC dat via CEC kan. Zo duur zijn die dingen niet, dus je kunt het eens proberen of het werkt. Zo niet, stuur je het weer terug.
De NUC die ik heb nuc5cpyh heeft helaas geen CEC. Er is wel een CEC controller in te bouwen, maar die moeite wil ik liever niet nemen.

Ik denk dat ik toch ga kijken naar een Airmouse met IR, toetsenbord en leerfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Misschien dat dit nog helpen jan:

https://flirc.tv/more/flirc-usb

Your Friendly Neighborhood Moderator

Pagina: 1