slimme (zelflerende) thermostaat icm thermostaatknoppen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonSlayer666
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 08:42
Goedemorgen allen!

Ik heb allereerst gezocht op het forum, maar kom enkel een topique uit 2017 tegen en het Tado verzameltopic, waar ik mijn vraag niet in kan vinden.

Op dit moment heb ik een domme honeywell thermostaat icm modulaire Ferolli ketel (begin maar niet over de ketel, ik weet het. Helaas huurhuis |:( )

Nu wil ik graag over naar een slimme thermostaat, het liefst zelflerend. Echter zou ik dit ook graag willen combineren met slimme thermostaatknoppen, zodat elke ruimte onafhankelijk slim verwarmd kan worden. Mijn huis heeft grote raampartijen aan de voorzijde, welke op het zuidoosten staan. De voorkant warmt dus vrij snel op met zonlicht.

Qua thermostaat zie ik overal dat de Google Nest de mooiste en beste is (met uitbreidingsmogelijkheden naar alarmsystemen en deurbellen etc). Qua thermostaatknoppen zie ik Tado heel veel voorbijkomen. Is het mogelijk dat deze 2 met elkaar communiceren? Of mis ik ergens een hele goede combi?

Ik zie door de bomen het bos niet echt meer... 8)7 :+.

Hoor het graag!

Never ride faster than your guardian angel can fly.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:45

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Eigenlijk precies wat ik ook graag zou willen weten. Kunnen de slimme verwarmingsknoppen van Tado gebruikt worden in combinatie met de slimme thermostaat V3 van Google/Nest?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:49
Zover ik weet zijn de knoppen van Tado alleen te gebruiken in combinatie met hun thermostaat. Het idee is namelijk dat die knoppen met het basisstation de vraag per ruimte doorgeven en dat die vervolgens de ketel inzet waar nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megablokske
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-04 13:14
Ongeveer wat ik ook zoek @DragonSlayer666 maar ik wil eerder van zowel Tado als Google wegblijven.
Bij Tado moet je niet alleen de spullen kopen maar ook nog eens maandelijks betalen voor de volledige functionaliteit van de app.
Ik kijk momenteel heel hard naar die knoppen van Fritz maar daar zit dan weer geen centrale thermostaat bij die de ketel aanstuurt.