Toon posts:

Upgraden naar een GTS voor CS zinvol?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
specs:
Duron650@950(9,5x100), 256mb PC133, ASUS MX 190/200, bla bla. ooh ja en Win98.

Ik heb nu een MX kaart. Mijn verlangens gaan uit naar een vloeiend spelletje CS. Met mijn config heb ik wel een hoge FPS, maar bij de wat grotere gevechten lijkt alles best wel schokkerig te gaan. Ik speel met OpenGL, 1024x786 en in 32-bits kleuren. Of is het misschien beter om een ATHLON 1GH+ te nemen, omdat het een redelijk oude engine is?

Dus is een upgrade van een MX naar een GTS of een GF2 Pro zinvol? Of is het beter om mijn CPU te upgraden?

Het gaat dus om de grotere gevechten. Hierbij wil ik ook een hoge FPS hebben.

Verwijderd

voor CS heeft het niet veel zin, gforce 2mx is genoeg, misschien dat een wat zwaardere proccesor helpt

Verwijderd

gf2 mx zou idd genoeg moeten zijn, dus ik snap niet waarom hij niet vloeiend loopt op je systeem. Maar ik denk dat je videokaart eerder de bottleneck is dan je cpu

Verwijderd

Topicstarter
Lees goed.
Ik heb wel 100FPS als er niks gebeurt. Mijn FPS opzich is wel goed, maar als er veel gebeurt gaat het ineens heel schokkerig. Of heeft dit misschien met mijn modem te maken?
Chello kabel BTW.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:13
Probeer het eens met Bots, dan weet je het.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op dinsdag 31 juli 2001 18:48 schreef Aico het volgende:
Lees goed.
Ik heb wel 100FPS als er niks gebeurt. Mijn FPS opzich is wel goed, maar als er veel gebeurt gaat het ineens heel schokkerig. Of heeft dit misschien met mijn modem te maken?
Chello kabel BTW.
Nee. Heeft niks met je chello te maken :)
Maar als er rook is daalt je FPS al snel heel erg hard en met veel mensen zullen er ook wat FPS afgaan..
Dit gaat misschien eerst ff raar klinken, maar: clock je processor eens terug.
Kijk dan hoeveel FPS je heb. Zet je processor terug op 950 en clock je videokaart terug en kan dan weer je FPS.
Zo kan je er achter komen wat je grootste bottleneck is.

(zelf zou ik trouwens proberen te leven met die paar schokjes en niks nieuwa kopen gezien je config)

edit:
Zet 'm anders eens op 16 bit. dan zal ie heel waarschijnlijk niet meer schokken en ik dacht ook dat de HL engine ook niet meer ondersteund dan 16bit (Weet ik niet zeker) en dan zal je dus geen beeldkwaliteit verliezen.

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 18:19 schreef piepemuiz het volgende:
voor CS heeft het niet veel zin, gforce 2mx is genoeg, misschien dat een wat zwaardere proccesor helpt
Hij heeft een duron 900 is dat niet genoeg :?
Probeer eens de HL tweaking guide en btw halflife draait op 16 bits
Als je het op 32 wil laten draaien -32bpp bij de snelkoppeling voegen...

• Verwijderd
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Die FPS meter in CS klopt niet.
Ik heb eens wat testen gedaan in het test systeem.

Gigabyte GA-7IXE
AMD Athlon TB 750@825 Slot-A
Elsa ERAZER III Pro ViVo @175/195
512MB 133Mhz Cas222

CS alles MAX. blijft tussen de 40 en 70 FPS

Zelfde systeem maar dan met een

Leathek Geforce 3 TD @235/250

CS alles MAX. blijft tussen de 50 en 70 FPS

( Vind zowie zo dat die resolutie wel wat hoger mag. 1600x1280 ofzo :0 )

Gebruik ik nou een FPS meter,

Config1. 40~60 FPS
Config2. 90~140 FPS

Snappie wat ik bedoel :?

Groet

Linda

• InterCC
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op dinsdag 31 juli 2001 19:20 schreef LindaVanKessel het volgende:
*te veel om te quoten*
Ehm... Dan is er toch iets mis, want ik zit met een TNT2 M64 32mb ook tussen de 40 en 70fps :) (wel beetje overgeclocked natuurlijk)

Doe anders eens "timedemo" in de console. dan krijg je misschien wel betere FPS

Als je dood ben. ga dan eens "in" in de grond en dan timedemo doen :) Ik heb op z'n hoogst 750FPS gehad :)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:32

Epsilon

mijn vanta doet ook 90fps en 50 als het erg druk is (1024x768) (en dan bedoel ik heeeel erg druk)

als je 1280x960x32 bit speelt (dit kan je wel doen maar die 32bit moet je voor je snelkoppeling zetten --> 32bpp)
dan zou je het wel merken denk ik
maar je scherm gaat toch maar tot 85Hz (tenzij je hoger speelt maar dat denk ik nie)

maar CS zal niet zo heel erg lang blijven leven denk ik. Ik heb ook een GF2 pro bestelt, alleen niet voor CS.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
Op dinsdag 31 juli 2001 19:52 schreef epsilon het volgende:
mijn vanta doet ook 90fps en 50 als het erg druk is (1024x768) (en dan bedoel ik heeeel erg druk)

als je 1280x960x32 bit speelt (dit kan je wel doen maar die 32bit moet je voor je snelkoppeling zetten --> 32bpp)
dan zou je het wel merken denk ik
maar je scherm gaat toch maar tot 85Hz (tenzij je hoger speelt maar dat denk ik nie)

maar CS zal niet zo heel erg lang blijven leven denk ik. Ik heb ook een GF2 pro bestelt, alleen niet voor CS.
volgens mij heb je helemaal geen 32 bit met dat commando. alle grafische data word zo in 32 bits gerenderd, maar de kwaliteit gaat niet vooruit.

een vriend van me beweerde deze truck al bij quake 1, op zijn matrox 200, te hebben werken. eerlijk gezegd was er geen verschil te zien met mijn voodoo2.

de cs engine ondersteunt als het goed is geen 32 bit, en bij mijn weten zijn alle textures ook in 16 bit of lager.

dat die fps meter meer dan 100 fps aangeeft kan geloof ik niet, omdat de HL/cs engine niet meer dan 100 fps kan weergeven.

dat je bij eerdere tests maar max. 70fps haalde komt dnek ik omdat de standaard fps limiet in cs op 72 is ingesteld.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Verwijderd

maar CS zal niet zo heel erg lang blijven leven denk ik.
LMAO !!! Grapjas ! :)

de CS-engine ondersteunt idd geen 32bit,upgraden naar een betere videokaart moet je gewoon doen als je vind dat het niet lekker loopt.
Die fps in CS klopt geen hol van,je moet gewoon uitgaan van je eigen gamesituatie.
Ik speel nu in 1280x960 en 4xFSAA,en da's gewoon geil ! :P
Ook met een GTS kun je iig op de hoogste resolutie spelen,dus als ik jou was gewoon upgraden naar GTS of Pro ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ff gekeken.
Als ik alleen in een server zit is mijn FPS bijna altijd 100FPS.
Met bots gaat mijn FPS wel erg omlaag, maar is dat niet door je CPU power? Die bots vreten toch veel CPU power?

Verwijderd

ja idd

Verwijderd

wie doet nou ook cs :? :Z

Verwijderd

Wat een domme opmerking/sig...
Als je niks beter te melden hebt,kun je beter je mond houden.

• Epsilon

Epsilon

Op dinsdag 31 juli 2001 20:15 schreef qrazi het volgende:

[..]

volgens mij heb je helemaal geen 32 bit met dat commando. alle grafische data word zo in 32 bits gerenderd, maar de kwaliteit gaat niet vooruit.

een vriend van me beweerde deze truck al bij quake 1, op zijn matrox 200, te hebben werken. eerlijk gezegd was er geen verschil te zien met mijn voodoo2.

de cs engine ondersteunt als het goed is geen 32 bit, en bij mijn weten zijn alle textures ook in 16 bit of lager.

dat die fps meter meer dan 100 fps aangeeft kan geloof ik niet, omdat de HL/cs engine niet meer dan 100 fps kan weergeven.

dat je bij eerdere tests maar max. 70fps haalde komt dnek ik omdat de standaard fps limiet in cs op 72 is ingesteld.
fps_max 100 :P dan heb je het max fps haalbaar. Of je het merkt is een 2e vraag.
Maar dat ie 32bit had draaien op een g200 is bullshit want die kan maar 16bit aan :)
maar die 32bit kan wel.

en NOG een keer: er bestaat geen HL of CS engine. Dit is de oude quake 2 engine met een paar vernieuwingen. Maar geen grote veranderingen.

• Epsilon

Epsilon

Op dinsdag 31 juli 2001 21:11 schreef iefje het volgende:
wie doet nou ook cs :? :Z
sukkel (om maar te beginnen als jou, dan zie je hou zielig het is)
CS heeft gameplay en dat ontbreekt volkomen aan die andere spellen (op UT na dan).
CS heeft een teamspirit en is niet NEP zoals HL.

maar hier gaan we het niet over hebben, en jij onthoudt je van commentaar.

Ik probeer hier iemand te helpen

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 22:33 schreef epsilon het volgende:

[..]

sukkel (om maar te beginnen als jou, dan zie je hou zielig het is)
CS heeft gameplay en dat ontbreekt volkomen aan die andere spellen (op UT na dan).
CS heeft een teamspirit en is niet NEP zoals HL.

maar hier gaan we het niet over hebben, en jij onthoudt je van commentaar.

Ik probeer hier iemand te helpen
CS TEAMSPIRIT?!?! LAAT ME NIET LACHEN MAN!!! :D

(CS is op zich wel een goed spel, maar de spelers verneuken het gewoon totaal)

(ok, ik zeg niks meer, moest er ff uit)

Verwijderd

:Z ^
:Z |
:Z |

Aico,als ik jou was zou ik die Duron gewoon houden (950Mhz = genoeg),en upgraden naar een snellere kaart.
Ik had nml.dezelfde "problemen" enkele configuraties geleden,en het upgraden van de videokaart (GF2mx > Radeon 64Mb) deed wonderen.Ik had toen ook een Duron (800@1000).
Maar ik zou iig geen Radeon nemen als je een hardcore CS-er bent,maar een GTS/Pro ofzo.(ligt aan je budget natuurlijk)

• Knakker
  • Laatst online: 31-07 17:39
Op dinsdag 31 juli 2001 22:37 schreef iefje het volgende:

[hoop nodeloos geblaat]
Ja, CS heeft team spirit. Maar ja, jij bent zeker nooit verder gekomen dan demon ofzo.

Geef mij maar een Warsteiner.

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier draait ie goed hoor...

Verwijderd

Rond de 12fps... :( :'(

• H3AdTr1P
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-02-2020

H3AdTr1P

Slot-A Crew

dat die fps in CS niet kloppen had ik al langer door ja...crap

Maar bestaat er een progje of mod ofzo waarmee het wel juist gaat ?

A pretty girl has a 99,99999% chance of being a bitch

Verwijderd

Half lice cs is gebaseerd op quake2 engine. Deze heeft alle textures in 16 bit staan. Dus je geforce mx (in jouw geval) op 32 bit zetten is onverstandig. Zet alles op max, maar zet rendering op 16 bit en anti-aliasing uit.
Als het goed is heb je nu net zo goed beeld en geen last meer van drops in frame rate.

Reden dat 32 bits op een mx kaart niet goed gaat, is dat de geheugen bandbreedte nogal beperkt is.

Als je toch wil upgraden koop eeen nieuwe videokaart, een geforce2 64mb (dus geen mx versie)) of een geforce3 64mb. Je processor is snel zat voor cs. Een duron 600 kan het al makkelijk aan.

Note: Voor cs maakt het geen moer uit of je 32 mb of 64 hebt op je videokaart. Als je enige proriteit cs is koop dan 32 mb versies:)

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 11:59

Bene

list incomprehension

Op dinsdag 31 juli 2001 22:37 schreef iefje het volgende:

* BLAAT *
Doe mij alsjeblieft een plezier en pas die flame-verwekkende sig ff aan man! Je hoort mij TFC spelers toch ook niet uitschelden voor kinderachtige ik-ben-hip-want-ik-speel-retro cult wannabe's?

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 augustus 2001 12:59 schreef Basb het volgende:
Half lice cs is gebaseerd op quake2 engine. Deze heeft alle textures in 16 bit staan. Dus je geforce mx (in jouw geval) op 32 bit zetten is onverstandig. Zet alles op max, maar zet rendering op 16 bit en anti-aliasing uit.
32 bit kleuren en 32 bit textures zijn toch iets anders?

Verwijderd

Je zou de videokaart alvast kunnen upgraden naar een gts.. veel zal je er nu niet aan hebben tot je er een sterkere processor achterhangt.

Verwijderd

De enige teamspirit in CS is:
-Samen whinen over campers
-Samen schelden op een zgn "Cheater"
-Wachten tot iemand anders dood is zodat je zn geweer kunt pakken

Dat is alles wat ik ooit in cs servers heb gezien, en nee NIET alleen demon.

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

met cs ging de fps ooit naar beneden met mijn gf2 mx agp 32 mb

maar nu met een gf2 gts Pro blijft ie bij de 100 :D

ookal zie ik mijn hele team in beeld :)

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 16:19
na het uitzetten van mijn vsync haal ik ook 100 fps *D. soms dropt hij idd wel even maar dan naar minimaal 60.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:49
gek he, een voodoo 2 kan helemaal geen 32bits draaien :Z

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 09:00 schreef Slamdance het volgende:
na het uitzetten van mijn vsync haal ik ook 100 fps *D. soms dropt hij idd wel even maar dan naar minimaal 60.
Krijg je dus wel banding waardoor het juist weer een beetje schokkerig kan lijken...
/me vindt 85 fps constant wel genoeg, met ieder spel dus ja...
Vloeiender dan 170 fps zonder vsync vind ik.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 augustus 2001 23:15 schreef frenkpie het volgende:
met cs ging de fps ooit naar beneden met mijn gf2 mx agp 32 mb

maar nu met een gf2 gts Pro blijft ie bij de 100 :D

ookal zie ik mijn hele team in beeld :)
Wat is je CPU dan?

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Op donderdag 02 augustus 2001 12:43 schreef Aico het volgende:

[..]

Wat is je CPU dan?
toen: athlon 800@1000
nu: athlon 1200@1380

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat getest:
Met realbot.
dust map en met 5 bots(3vs3).
Ik knal mijn 2 teammates met een colt.
Duron 650 en gewone MX(175/166)->FPS=30
Duron 650 en MX 185/200->FPS=45-50
Duron 950 en gewone MX->FPS=65-70
Duron 950 en MX 185/200->FPS=rond de 70

Ik ga nu ff voor de 2de keer testen.

Mijn FPS is opzich dus wel ok, maar als ik naar de beelden kijk ect is het wel erg schokkerig.
Ik heb 't gemeten met cl_showfps 1.
Of klopt er niks van die meter?

Verwijderd

32 bit kleuren en 32 textures zijn inderdaad wat anders.
32 bit kleuren: Het aantal kleuren waarin he beeld gerendeerd wordt.
32 bit textures staat voor in dit geval voor textures die true color zijn duh:)

Bij quake heb je dus textures die 16 bits zijn, oftewel maximaal 65000 kleuren hebben(ongeveer) Je rendering op 32 bits zetten heeft dus maar heel klein effect, immers de source(de 16 bit textures) is maar 16 bits en die wordt echt niet mooier.

Wat zijn textures: In een 3d engine worden objecten gemaakt (bijv. een auto), om die vervolgens kleur te geven wordt er een bmp opgeplakt. Heel simpel gezegd.

Verwijderd

maar CS zal niet zo heel erg lang blijven leven denk ik.
CS bestaat al meer dan 2 jaar... welcome to the world :)
Pagina: 1