Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
gamen op 1440p met de beste settings, inclusief AAA games als modern warfare, en het benutten van mijn nieuwe scherm (Dell S2417DG).
Wat mag het systeem gaan kosten?
geen maximum budget. prijs/kwaliteit verhouding wel relevant maar geen probleem om wat extra uit te geven voor net iets beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
scherm toetsenbord muis speakers, scherm als hierboven, rest niets bijzonders.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik heb de BBG gevolgd en daar een betere videokaart aan toegevoegd, maar moet ik dan ook andere dingen gaan wijzigen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gsync dus Nvidia
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
geen verdere bijzonderheden. liefst geen RGB.
Ga je overklokken?
misschien heel basis, maar waarschijnlijk niet of amper.
Wat verwacht je van ons?[i]
- de BBG guide geeft me al een goed idee. als ik hier een upgrade bij doe van de videokaart, ben ik dan klaar, of zijn de andere componenten dan underpowered t.o.v. de videokaart?
- hoe belangrijk is 2666 ram vs 4000 ram? geen idee hiervan.
- is de 3700x nog goed genoeg?
- en dan een bijzondere situatie: ik kan mijn pc in Zuid-Afrika of in Nederland kopen. Ik heb in ZA al een offerte gehad en volgens mij is die goed geprijsd:
Normaliter is Zuid-Afrika altijd duurder. De Ryzen los kost bijvoorbeeld R6500 ofwel EUR 390. Echter, een in elkaar gezet systeem lijkt goedkoper. of zie ik iets over het hoofd?
R35.000 oftewel +-EUR 2050, inclusief wat freebies (COD MW, the outer worls, mcafee pro en mousepad oid)
- Ryzen 7 3700X (3.6GHz, 36MB GameCache, 8x Cores, 4.4GHz+ Turbo)
- ASUS TUF B450-PRO GAMING DDR4 AMD RYZEN MB
- MSI RTX 2080 Ti OVERCLOCKED Ed. 11GB GDDR6 Card
- [RGB] EVETECH TRIO Tempered Glass RGB Gaming Case
- Antec VP700 80+ High Performance Power Supply
- 32GB DDR4 2666Mhz High Performance Gaming RAM
- Standard Heatsink & CPU Fan
- 960GB Ultra-Fast SSD Upto 500MB/s+ Speed Solid State Drive
- Integrated High Quality HD Sound Card
Als ik ongeveer hetzelfde hier selecteer via wenslijst kom ik op:
M'n belangrijkste vragen:
- Het enige verschil tussen de 2 setups vanuit za en de wenslijst hier, dat ik zie is de cooler die een upgrade nodig zou kunnen hebben. Mis ik iets?
- is dit systeem afdoende of is de videokaart upgrade t.o.v. de best buy guide te groot wat betekent dat andere onderdelen ook een upgrade nodig hebben?
- is 4000 ram vele malen beter en het waard t.o.v. 2666?
- is dit systeem sterk genoeg voor mijn wensen van hoge fps hoogste settings op 1440p gamen? en zo niet waar schort het nog?
gamen op 1440p met de beste settings, inclusief AAA games als modern warfare, en het benutten van mijn nieuwe scherm (Dell S2417DG).
Wat mag het systeem gaan kosten?
geen maximum budget. prijs/kwaliteit verhouding wel relevant maar geen probleem om wat extra uit te geven voor net iets beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
scherm toetsenbord muis speakers, scherm als hierboven, rest niets bijzonders.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
ik heb de BBG gevolgd en daar een betere videokaart aan toegevoegd, maar moet ik dan ook andere dingen gaan wijzigen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Gsync dus Nvidia
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
geen verdere bijzonderheden. liefst geen RGB.
Ga je overklokken?
misschien heel basis, maar waarschijnlijk niet of amper.
Wat verwacht je van ons?[i]
- de BBG guide geeft me al een goed idee. als ik hier een upgrade bij doe van de videokaart, ben ik dan klaar, of zijn de andere componenten dan underpowered t.o.v. de videokaart?
- hoe belangrijk is 2666 ram vs 4000 ram? geen idee hiervan.
- is de 3700x nog goed genoeg?
- en dan een bijzondere situatie: ik kan mijn pc in Zuid-Afrika of in Nederland kopen. Ik heb in ZA al een offerte gehad en volgens mij is die goed geprijsd:
Normaliter is Zuid-Afrika altijd duurder. De Ryzen los kost bijvoorbeeld R6500 ofwel EUR 390. Echter, een in elkaar gezet systeem lijkt goedkoper. of zie ik iets over het hoofd?
R35.000 oftewel +-EUR 2050, inclusief wat freebies (COD MW, the outer worls, mcafee pro en mousepad oid)
- Ryzen 7 3700X (3.6GHz, 36MB GameCache, 8x Cores, 4.4GHz+ Turbo)
- ASUS TUF B450-PRO GAMING DDR4 AMD RYZEN MB
- MSI RTX 2080 Ti OVERCLOCKED Ed. 11GB GDDR6 Card
- [RGB] EVETECH TRIO Tempered Glass RGB Gaming Case
- Antec VP700 80+ High Performance Power Supply
- 32GB DDR4 2666Mhz High Performance Gaming RAM
- Standard Heatsink & CPU Fan
- 960GB Ultra-Fast SSD Upto 500MB/s+ Speed Solid State Drive
- Integrated High Quality HD Sound Card
Als ik ongeveer hetzelfde hier selecteer via wenslijst kom ik op:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 340,- | € 340,- |
| 1 | Moederborden | Asus TUF B450M-Pro Gaming | € 108,- | € 108,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Ti Duke 11G OC | € 1.284,64 | € 1.284,64 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C - Dark TG | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock 4 | € 60,87 | € 60,87 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston 32GB DDR4 2666MHz Kit | € 142,66 | € 142,66 |
| 1 | Voedingen | Antec VP700P | € 66,50 | € 66,50 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 118,50 | € 118,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.210,17 | ||
M'n belangrijkste vragen:
- Het enige verschil tussen de 2 setups vanuit za en de wenslijst hier, dat ik zie is de cooler die een upgrade nodig zou kunnen hebben. Mis ik iets?
- is dit systeem afdoende of is de videokaart upgrade t.o.v. de best buy guide te groot wat betekent dat andere onderdelen ook een upgrade nodig hebben?
- is 4000 ram vele malen beter en het waard t.o.v. 2666?
- is dit systeem sterk genoeg voor mijn wensen van hoge fps hoogste settings op 1440p gamen? en zo niet waar schort het nog?
[ Voor 27% gewijzigd door AFCArt op 31-10-2019 13:07 ]