Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgraden naar 't heden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• peterurk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-12-2022
Goedemorgen,

Inmiddels staat mijn PC al weer een aantal jaren en ik ben er opzich nog best tevreden mee. Tevreden genoeg om hem niet helemaal te willen vervangen. Mijn videokaart heeft het echter begeven en deze is dus in ieder geval aan vervanging toe.

Ik heb me de laatste jaren weinig met hardware en ontwikkelingen beziggehouden en ben dus niet erg meer op de hoogte.

Mijn huidige setup:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-4790 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenMSI H97 GAMING 3€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI Radeon R9 290 Gaming 4G€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenSeagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 106,99€ 106,99
1BehuizingenFractal Design Define R4 Pearl Black€ 0,-€ 0,-
1NetwerkadaptersGigabyte WB867D-I€ 0,-€ 0,-
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 0,-€ 0,-
1ProcessorkoelingGelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 0,-€ 0,-
1ToetsenbordenSharkoon Skiller MECH SGK1 (Kalih Blue) Qwerty US€ 0,-€ 0,-
1MuizenLogitech Corded Mouse M500€ 23,66€ 23,66
1Geheugen internKingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/16€ 69,80€ 69,80
1Optische drivesAsus BW-16D1HT Zwart€ 69,95€ 69,95
1VoedingenSeasonic M12II Evo 620W€ 71,-€ 71,-
1Solid state drivesSamsung 840 EVO 500GB€ 209,-€ 209,-
1Solid state drivesSamsung 860 PRO 512GB€ 132,64€ 132,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 683,04

Tegenwoordig doe ik niet veel meer met games en gebruik ik mijn PC voor het grootste deel om te ontwikkelen. Verder bewerk ik af en toe een video maar is dit slechts als hobby.

Zou iemand me wat advies kunnen geven over hoe mijn PC nog te upgraden is en wat hiervoor goede keuzes zijn.

Alvast bedankt.

Beste antwoord (via peterurk op 01-11-2019 08:25)

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-11 13:34
Er zo naar kijkende haal je gewoon de meeste winst door er alleen nieuwe GPU in te stoppen. Dit kan allemaal nog wel mee. Zeker met wat jij wilt.
Omdat je niet intensief zegt te gamen, ga ik er vanuit dat jij ook niet op de allerhoogste instellingen hoeft te gamen. Ik gaan voor een Geforce 1060 of een AMD RX580, doet wat het moet doen voor niet al te veel geld.
En windows 10 ff installeren. ;)

Alle reacties

• itsbart
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-11 20:51
Zou je de standaard vragen nog even in willen vullen? Anders kunnen we jou geen gepast advies geven :)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Nieuwe gpu van 100 euro er in en je kan weer verder. Als je de pc verder niet intensief gebruikt dan is het niet nodig om verder te upgraden imo.

[ Voor 7% gewijzigd door Ernemmer op 31-10-2019 09:41 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• Prosac
Er zo naar kijkende haal je gewoon de meeste winst door er alleen nieuwe GPU in te stoppen. Dit kan allemaal nog wel mee. Zeker met wat jij wilt.
Omdat je niet intensief zegt te gamen, ga ik er vanuit dat jij ook niet op de allerhoogste instellingen hoeft te gamen. Ik gaan voor een Geforce 1060 of een AMD RX580, doet wat het moet doen voor niet al te veel geld.

• peterurk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-12-2022
Prosac schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:45:
Windows 10 gebruik ik al een tijdje :D Heb deze in mijn inventaris nog niet aangepast. Maar bedankt voor het advies.

Als ik kijk naar de Radeon RX 580 zijn er verschillende edities. Enig advies over welke ik moet kiezen?

• itsbart
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-11 20:51

• Prosac
peterurk schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:04:
[...]

Windows 10 gebruik ik al een tijdje :D Heb deze in mijn inventaris nog niet aangepast. Maar bedankt voor het advies.

Als ik kijk naar de Radeon RX 580 zijn er verschillende edities. Enig advies over welke ik moet kiezen?
Ik ben zelf altijd wel fan van de Nitro+ versies van Sapphire. Is ook al genoemd zie ik.
Heb ik zelf ook, prima kaart om de meeste games op de (bijna) hoogste instellingen te kunnen spelen..

Al ga ik upgraden naar een 5700XT omdat ik wel graag op hoog instellingenniveau Quad-HD/4K wil gamen. ;)

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Heb deze net in mijn nieuwe workstation gezet, en hij bevalt prima, volgens zoonlief nog prima om mee te gamen ook ;)
pricewatch: MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Pagina: 1