Amazon.de logitech garantie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.716 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 17:00
Afgelopen zondag op Amazon.de voor het eerst een bestelling gedaan.
Logitech Z333 speaker systeem.

Alles prima geregeld en dinsdag al in huis. Denk in de avond direct aansluiten en klaar, maar helaas.
DOA, systeem gaat niet aan.
Direct garantie claim ingedient bij logitech, maar die verwijzen me door naar Amazon.

Op site van amazon kan ik kiezen voor 3 opties bij garantieclaims:
  • Contact opnemen met fabrikant
  • Toevoegen aan het saldo op uw Amazon-account
  • Restitueren naar uw oorspronkelijke betaalmethode
Meest logische vind ik dus contact opnemen met logitech, maar ja die kunnen mij niet helpen.
Wie heeft ervaring met amazon / garantie afhandeling

[ Voor 6% gewijzigd door G.Scholtens op 31-10-2019 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Gewoon Amazon bellen (het was vorig jaar even zoeken, maar het is mogelijk om iemand te spreken). Vorig jaar was m'n Fitbit defect, telefonisch was het gewoon "Oh, ja, da' s vervelend, de nieuwe is al onderweg."
Binnen 2 dagen de nieuwe binnen, retourdoorsje erbij voor het terugsturen van de oude, geen klachten en erg coulant.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:42
Het meest logische is dat je het terugstuurt naar Amazon en een nieuwe krijgt. De webshop is sowieso altijd je eerste aanspreekpunt bij garantiekwesties. Dus even een mailtje sturen waarin je de situatie uitlegt. Waarschijnlijk krijg je dan een retourlabel en wordt er een nieuwe bestelling aangemaakt met snelle verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

G.Scholtens schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:59:
Direct garantie claim ingedient bij logitech, maar die verwijzen me door naar Amazon.

Meest logische vind ik dus contact opnemen met logitech, maar ja die kunnen mij niet helpen.
Wie heeft ervaring met amazon / garantie afhandeling
Het meest logische en juridisch juiste is, is contact opnemen met de verkoper.
En wie is dat? Juist ja, Amazon (mag aannemen dat het een artikel is "Verkauf und Versand durch Amazon"?

Onderaan de pagina, kies "Rückgabe & Ersatz" en dan wijst eigenlijk alles zich vanzelf.

En de garantieafhandeling van amazon.de is gewoon top d:)b (roept ehtweak na >8 jaar amazon klant).
Zelfs als niet-amazon wederverkopers verstek laten gaan, springt amazon in de bres (al 2x keer meegemaakt)

[ Voor 21% gewijzigd door ehtweak op 31-10-2019 09:10 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22:39
Restitueren naar je originele betaalmethode en dan een nieuwe bestellen lijkt me het makkelijkste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Inmiddels al mail richting amazon gestuurd, houd jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:10
Ik kon in mijn account aangeven dat iemand mij zou terug bellen. En werd binnen 1 minuut geld door een nederlands spekende mevrouw. En alles was binnen enkele minuten geregeld. Omdat het bij een externe verkoper was konden Amazon alleen het geld terug geven. Maar dat was na opsturen binnen 7 dagen geregelt. Dus dat was voor de rest ook prima.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G.Scholtens
Netjes retourlabel ontvangen en geld krijg ik terug. Omdat ik via ideal betaling had gedaan kon ik niet vervangend exemplaar krijgen.

Dus nu ff kijken of ik zelfde setje weer besteld of toch andere keuze maak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
G.Scholtens schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:59:
Logitech Z333 speaker systeem.

Alles prima geregeld en dinsdag al in huis. Denk in de avond direct aansluiten en klaar, maar helaas.
DOA, systeem gaat niet aan.
Dit lijkt me vrij apart en kan haast bijna niet. Heb je echt alle stekkers goed aangeklikt en de powerschakelaar wel op aan gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyDemon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-07 13:27
CyberMania schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 05:30:
[...]

Dit lijkt me vrij apart en kan haast bijna niet. Heb je echt alle stekkers goed aangeklikt en de powerschakelaar wel op aan gezet?
Is niks vreemds aan hoor, er is altijd een zeer klein percentage DOA van producties, er gaat simpelweg weleens wat fout en toch glipt het dan een enkele keer door de kwaliteitscontrole heen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G.Scholtens
Netjes aangemeld als doa en product inmiddels retour, geld zal ik vast deze week geld terug krijgen.
Nieuwe set ook inmiddels al onderweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:24

LankHoar

Langharig tuig

Toch wel gek dat ze tot ontbinding over willen gaan. Dat recht hebben ze in beginsel niet, alleen de consument. Heb je nou uiteindelijk dezelfde prijs betaald voor de set? Anders is het wel zuur lijkt me.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
Je zelfde prijs, artikel was nu wel duurder. Was destijds een dagaanbieding. maar netjes verschil terug gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik zit momenteel precies in hetzelfde dilemma:
  1. Z906 via Amazon.co.uk Warrehouse deals gekocht voor 120 euro
  2. De mute-button heeft een defect
  3. Logitech Nederland wil mij niet helpen, doordat de Z906 in Engeland is gekocht
  4. Amazon.co.uk wil tot ontbinding overgaan doordat het via een externe verkoper (Warehouse Deals) is gekocht
Nu denk je misschien... 'stuur dat ding terug en koop een nieuwe', maar dat is waar het probleem begint. Heeft iemand ooit een Z906 voor 120 euro gekocht? Neej. Dat tweedekansje kost nu minimaal 170 euro. Amazon.co.uk weigert mij het verschil terug te betalen, of het defecte component te vervangen.

Ik denk dat ik er maar mee leef dat de mute-knop defect is.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een topic kicken met als doel topickaping is niet de bedoeling op Tweakers. Zeker niet als je alleen met een shopreview aan komt zetten, die horen elders op Tweakers.

Gezien het initiële probleem van TS is opgelost, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.