2 vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:43
1: Zijn er PCI-videokaarten met tv-uitgang (ik dacht oa de TNT1 of niet?)
2: Kan ik met zo'n kaartje een divx op een tv afspelen? Het zit namelijk zo, ik heb een cel500 met 128mb RAM, sb Live! en een Viper V770 zonder tv-uitgang, nou wilde ik er dus een pci-kaartje bijhangen om dan toch op een tv divxjes af te kunnen spelen. Is dit mogelijk, of is een divx ook erg afhankelijk van de videokaart? Ik dacht dat het vooral om de proc en het geheugen ging, of klopt dit niet?

• aatos
  • Laatst online: 29-08 07:38
1: ja. voordat er agp kwam was alles pci (behalve daarvoor ;) ), en ook toen was er al tv-out.

alleen, lekker nieuwe videokaarten zal je meestal niet in pci versie vinden, en nog minder vaak ook nog met tv-out.

het hangt er van af wat je wil, het is misschien interessant om tweedehands een kaart te kopen.

2: ik denk het wel maar ik ben niet echt deskundig op dit gebied.

• Dr_Frickin_Evil
Ja, maar 2dehands was sowieso de bedoeling hoor. Weet iemand nog het antwoord op mn 2de vraag?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Thrust televieuwer, is ook een handig apparaatje voor dit soort dingen... kan je op iedere videokaart gebruiken. Niets geklooi met settings enz, gewoon meten en vooral goed werken. http://www.trust.nl/products/current/product.htm?artnr=11672
Groetsels Duke.

Verwijderd

Ze zijn zelfs nog nieuw te krijgen...

VIPER 550 TV-out 16Mb retail PCI 269,-

Bij het bekende www.infobusiness.nl

Verwijderd

Ik gebruik er een Ati rage pro Xpert@play 4MB PCI voor op een C333 (werkt niet dual onder w2k op m'n eigen pc :()

Draait vloeiend en beeldvullend DivX ;-) op m'n TV

• Dr_Frickin_Evil
Oke dan, dat wilde ik weten Tweakotine, wat kost zon ding +/-?

Verwijderd

in principe niet veel, maar ze zijn gewoonweg niet te krijgen. Ik heb er vorig jaar 1 nieuw gekocht (half NL afgebeld) bij een groothandel en die had er toevallig nog 1. Was met verz kosten iets van 125,-

2e hands zouden ze veel minder moeten kosten, maar je komt ze gewoon niet tegen. Jammer vind ik ook dat ATI besloten heeft om de Rage Pro niet meer onder W2K te ondersteunen als secondary kaart voor multi-monitor.

Als je 'm dus niet kan vinden dan zou ik voor een TNT PCI gaan.
Pagina: 1