Whatsapp- chatgeschiedenis herstellen mislukt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een vervelend probleem voor.
Gezien mijn whatsapp op mijn iPhone geregeld blokkeerde besloot ik deze app te verwijderen en opnieuw te installeren.
Daar er heel wat belangrijke info in mijn berichten staat voor mijn job, nam ik nog snel een backup van mijn chatgeschiedenis naar mijn iCloud.
Na het terug installeren van de applicatie slaag ik er nu niet in mijn chatgeschiedenis te herstellen en krijg ik telkens de melding “chatgeschiedenis herstellen mislukt”.
Kan iemand mij hiermee verder helpen zodoende mijn berichten te kunnen recupereren?
Alvast eeuwig dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ik neem even aan dat je zelf zo slim bent geweest om te controleren of het niet aan je verbinding ligt, of je correct ingelogd bent bij iCloud en natuurlijk de essentiële first step hebt uitgevoerd: het toestel geforceerd herstarten. Dat allemaal gedaan hebbende: Hoeveel ruimte heb je vrij op je telefoon? Als die bijna vol zit zul je eerst flink voldoende ruimte vrij moeten maken als de backup riant is, anders kan ie simpelweg niet herstellen. Ga voor ‘t gemak uit van *tenminste* 3x zoveel vrije ruimte vereist dan de grootte van de reservekopie.

Verder niet echt eigenlijk. Neem contact op met WhatsApp, via de app (instellingen -> help) zodat logs meegestuurd worden, en succes! :) Al zijn die helaas erg traag met antwoorden.

En wat je anders kan doen... Maak je reservekopietjes van ‘t gehele toestel? Daar zit WhatsApp ook bij tenzij je dat uitgezet hebt. Als die nog niet overschreven is (zie laatste datum & tijd iCloud reservekopie) kan je ervoor kiezen je gehele toestel terug te draaien naar die back-up of die back-up herstellen op een ander toestel om te kijken of dat werkt (en dan evt nieuwe iCloud backup van WhatsApp maken en proberen te herstellen op je andere toestel.). Zou dan wel just in case eerst ff met iTunes een lokale backup draaien. :P Let op dat als die iCloud back-up eenmaal overschreven is het sowieso einde verhaal is als blijkt dat de WhatsApp-backup in iCloud simpelweg corrupt is geraakt dus het zou zomaar kunnen dat de tijd dringt - al kan je automatische backups ook ff uitzetten natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door WhatsappHack op 31-10-2019 02:33 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag, ben ten einde raad.

heb gister door een vreemde software fout mijn iPhone xs moeten re-setten.
ik had de avond ervoor een volledige back-up gemaakt, dus verwachtte geen problemen.
ook de laatste whatsapp backup was slechts nog maar een week oud.

na de re-set werdt alles netjes terug gezet op de iPhone, maar de chatgeschiedenis terugzetten vanaf de icloud op mijn telefoon lukt niet op whatsapp.
hij herkent wel een reservekopie ter groote van 11,3gb, maar zodra ik op "zet chatgeschiedenis terug" drukt krijg ik een foutmelding "Chatgeschiedenis herstellen mislukt"
ik kan niet zonder die oude berichten, maar weet niet wat ik nu moet doen. ik vrees dat als ik op overslaan drukt, ik het nooit meer terug kan krijgen.

Ik heb Apple Support ook al gebeld, maar die sturen me weg want hun doen niets voor Whatsapp problemen.

Heb alle andere truckjes die ik online heb gevonden al geprobeerd, van opnieuw opstarten, Whatsapp verwijderen en op nieuw installeren, en uitloggen op je AppleID. maar niets werkt.

Kan iemand mij een tip geven?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ondertussen de herstel functie overgeslagen, en whatsapp gewoon geïnstalleerd. En de backup functie uitgezet zodat het oude bestand niet wordt overschreven. De app weer verwijderd en hij herkend het oude backup bestand gelukkig nog wel maar wil deze niet uploaden.

Iemand tips? Ben je heel erg dankbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ondine
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 21-12-2020
Verwijderd schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 23:37:
Heb ondertussen de herstel functie overgeslagen, en whatsapp gewoon geïnstalleerd. En de backup functie uitgezet zodat het oude bestand niet wordt overschreven. De app weer verwijderd en hij herkend het oude backup bestand gelukkig nog wel maar wil deze niet uploaden.

Iemand tips? Ben je heel erg dankbaar.
@Verwijderd
Heb je hier inmiddels een oplossing voor gevonden? Ik heb nu namelijk het zelfde probleem! Ook heb ik veel belangrijke dingen in mijn chat geschiedenis staan en zou het heel erg vinden als dit allemaal weg is... :(

Alvast bedankt:)