Inspiron 15 7000 Series 7570 - SSD & RAM-geheugen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dellcore
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-01-2021
Hoi Tweakers ;) ,

Vanaf gisteren gaf mijn 2 jaar oude Dell laptop ineens wat Bluescreens. Sindsdien heb ik een hele hoop stappen geprobeerd; driver (herinstallatie)/update, systeemherstel, fabrieksinstellingen, alle data gewist van de hardeschijven met DBAN. Helaas allemaal zonder enig resultaat. DBAN sloeg uiteindelijk af met een melding: "Panic Kernal Syncing" welke naar even gegoogled te hebben erop wijst dat er hardware problematiek kan zijn.

Afijn, lang verhaal kort; lijkt me verstandig om te kijken of het probleem verholpen is bij het vernieuwen van mijn SSD en het RAM-geheugen. In de laptop bevinden zich nu de volgende componenten:
  • 8GB, DDR4, 2400MHz (additional memory sold separately)
  • Dual drives with 128GB Solid State Drive+ 1TB 5400 rpm Hard Drive; echter hoe dom ook, ik zie maar één hardeschijf zitten als ik de laptop open schroef - jullie enig idee waar ik die andere vind?
Nu ben ik al een tijdje uit de ICT wereld en ben ik niet echt meer op de hoogte van de beste kwaliteit/prijs verhouding, merken, etc.

Kunnen jullie mij uit de brand helpen? Ik ben op zoek naar een passend RAM geheugen (mag 16GB zijn, 8GB meer dan nu) en een SSD schijf van c.a. 200GB.

Prijskaartje uiteraard zo laag mogelijk; ik betaal wel graag een 10tje extra voor een beter merk indien nodig _/-\o_.

Thanks!

Beste antwoord (via Dellcore op 31-10-2019 22:34)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:25
Volgens google is de SK Hynix SC311 80mm lang, dus de zoektocht zal niet moeilijk zijn (of juist wel door de vele keuzes).
Denk er wel aan dat je een SSD met SATA bus koopt, dus geen NVME.
Ik zou persoonlijk gelijk voor 500GB gaan, aantal voorbeelden: https://tweakers.net/pric...7;932979;1114975;1126247/

Je laptop ondersteunt maximaal 2400MHz geheugen, dus sneller kopen heeft geen nut (en kan alleen maar compatibility problemen geven).
Op een handvol applicaties na ga je er ook weinig tot niks van merken als het wel zou kunnen.
Opties: categorie: Geheugen intern
Kijk nog even goed of je 1 of 2 reepjes wilt en of dat dan reepjes van 4 of 8GB moeten zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door mitsumark op 31-10-2019 00:52 ]

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08-2025

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Zijn de schijven er achteraf in geplaatst? Enige model in de pricewatch heeft alleen een enkele ssd.
En zijn het toevallig m.2 drives? Die zien er heel anders uit dan 'traditionele' 2.5 inch ssds/hdds.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Dellcore
Wintervacht schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 23:14:
Zijn de schijven er achteraf in geplaatst? Enige model in de pricewatch heeft alleen een enkele ssd.
En zijn het toevallig m.2 drives? Die zien er heel anders uit dan 'traditionele' 2.5 inch ssds/hdds.
De schijven zijn niet achteraf geplaatst. Dit is hoe die uit de fabriek is komen rollen. De boot options geven inderdaad de volgende opties:
  • Internal HDD
  • M.2 SATA SSD

[ Voor 9% gewijzigd door Dellcore op 30-10-2019 23:17 ]

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08-2025

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Dellcore schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 23:17:
[...]

De schijven zijn niet achteraf geplaatst. Dit is hoe die uit de fabriek is komen rollen. De boot options geven inderdaad de volgende opties:
  • Internal HDD
  • M.2 SATA SSD
Ah ik zou zeggen zoek eens een plaatje van een m.2 drive en de aansluiting, dan heb je ze waarschijnlijk zo gevonden ;)

Het zou eventueel kunnen dat ze achter iets anders verstopt zitten, maar als het goed is zijn ze vrij direct bereikbaar.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Dellcore
Ajah, gevonden! Er zit een: SK Hynix SC311 in. Ik kan alleen zo snel het formaat niet zien van de hardeschijf? De pricewatch kent verschillende formaten in mm als het om de M.2 gaat.

Maakt het verschil (en kun je meer Mhz zonder problemen draaien) als je van 2400Mhz naar 3200Mhz gaat?

[ Voor 22% gewijzigd door Dellcore op 30-10-2019 23:43 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:21
Dellcore schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 23:40:
Ajah, gevonden! Er zit een: SK Hynix SC311 in. Ik kan alleen zo snel het formaat niet zien van de hardeschijf? De pricewatch kent verschillende formaten in mm als het om de M.2 gaat.
Geen liniaaltje bij de hand? De breedte zal 22mm zijn, de lengte 42, 60 of 80mm. De laatste (2280) is de meest voorkomende.

Acties:
  • Beste antwoord

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:25
Volgens google is de SK Hynix SC311 80mm lang, dus de zoektocht zal niet moeilijk zijn (of juist wel door de vele keuzes).
Denk er wel aan dat je een SSD met SATA bus koopt, dus geen NVME.
Ik zou persoonlijk gelijk voor 500GB gaan, aantal voorbeelden: https://tweakers.net/pric...7;932979;1114975;1126247/

Je laptop ondersteunt maximaal 2400MHz geheugen, dus sneller kopen heeft geen nut (en kan alleen maar compatibility problemen geven).
Op een handvol applicaties na ga je er ook weinig tot niks van merken als het wel zou kunnen.
Opties: categorie: Geheugen intern
Kijk nog even goed of je 1 of 2 reepjes wilt en of dat dan reepjes van 4 of 8GB moeten zijn.

[ Voor 40% gewijzigd door mitsumark op 31-10-2019 00:52 ]

Pagina: 1