PC VR Ready maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeoung
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-09 05:22
Hello,

Mijn vraag is;

Als ik mijn GTX 970 vervang met een 2070 Super, en de rest onveranderd laat, kan ik dan bijv. Swords en Sorcery spelen op max in VR, terwijl ik het ook stream/capture?

Mijn specs:

Processor: Intel Core i7 4790K / 4 Ghz - 8 MB cache - LGA1150 Socket
GPU: MSI GTX 970 Gaming 4G - Grafische kaart - GeForce GTX 970 - 4 GB GDDR5 - PCI Express 3.0 x16 - 2 x DVI, HDMI, DisplayPort
RAM: Crucial Ballistix Tactical - Geheugen - 16 GB : 2 x 8 GB - DIMM 240-pins low profile - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL8 - 1.35
MOBO MSI H97 GUARD-PRO - Moederbord - ATX - LGA1150 Socket - H97 - USB 3.0 - Gigabit Ethernet - HD Audio
Cool: Gelid Tranquillo Rev.2 - Koeler voor processor - ( Socket 775, Socket 1155, Socket 1156, Socket 1366, Socket AM3, Socket FM1 )
POW: XFX TS Series 550W - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.2/ EPS12V 2.91 - 80 PLUS Bronze - 100-240 Volt - 550 Watt
Tower: Fractal Design Define R4 - Towermodel - ATX - geen voeding - Zwarte parel - USB/Audio

Ik heb zelf geen verstand van sockets, chipsets, en compatibility. Weet dat GTX 970 net de min specs aantikt voor VR, vandaar dat ik noodzaak zie voor upgrade. Maar gebrek aan verstand betekent ook dat ik niet weet of een Radeon kaart op mijn oudere mobo past. Denk wel dat het in mijn kast past.

Twijfel tussen: 2070 Super, de 2070, de 2060 Super (scheelt €150) of de Radeon RX 5700 XT.

Daarnaast ga ik ook een wireless VR + full body tracking set halen, met een maandje of 3 haal ik de beste op de markt op dat moment, of het nou de Cosmos of de Index/Oculus is maakt niet zoveel uit. Budget is ongespecificeerd/irrelevant.

Als iemand tips of opmerkingen heeft, heel graag.

Bedankt.

Beste antwoord (via Yeoung op 01-11-2019 03:55)

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

VR is heftige business.
Je hele systeem is... Eigenlijk te oud om àl die taken tegelijk aan te kunnen.
16 GB ram moet verdeeld worden over de game, je capture software, je streaming software en vast nog meer, je cpu trekt al die taken tegelijk waarschijnlijk ook niet en hoewel ik geen opslag zie in je systeem durf ik te wedden dat er misschien een sata ssd in zit, die misschien geen bottleneck vormt maar als je zo veel eist van je systeem heb je wel degelijk baat bij een nvme ssd.

In je beoogde gebruik ben je dan ook eigenlijk toe aan een nieuw systeem.

Geen idee wat daarin het budget zou zijn, maar dan vast een paar richtlijnen:
Voor systemen die veel moeten multitasken (game, capture, stream bijv.) Heb je veel aan multithreading.
Een ryzen 3700x in combinatie met een x470 moederbord is een goed beginpunt. Neem vervolgens 32 gb ram (liever te veel dan te weinig) op 3200-3600 mhz, een m.2 nvme ssdtje en je bent al een heel eind!

Wat betreft gpu ben je, als het primair om VR gaat, uiteraard het beste af met een 2070 Super of beter.
Ik neem tenminste aan dat je game soepel moet lopen en dat je het ook nog met een degelijke framerate wil steamen.

Ook hier geldt (in het geval van VR) dat more = more. Hoe dichter je in de buurt kan komen van een 2080 Ti of RTX Titan hoe beter, uiteraard zonder dan in exorbitant diepe zakken te hoeven graaien.

Dit is een utopische situatie natuurlijk, geen idee wat je upgrade budget is, maar je zal altijd ergens concessies moeten doen. Of je houd je oude systeem en levert waarschijnlijk heel wat in op het hele gamen+streamen verhaal, of je gooit er een dik budget tegenaan maar alles loopt altijd vloeiend en je hebt nog wat overhead. De kunst is om daarin een balans te vinden, of gewoon een koel maandsalarisje richting een onderdelenboer te smijten :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

VR is heftige business.
Je hele systeem is... Eigenlijk te oud om àl die taken tegelijk aan te kunnen.
16 GB ram moet verdeeld worden over de game, je capture software, je streaming software en vast nog meer, je cpu trekt al die taken tegelijk waarschijnlijk ook niet en hoewel ik geen opslag zie in je systeem durf ik te wedden dat er misschien een sata ssd in zit, die misschien geen bottleneck vormt maar als je zo veel eist van je systeem heb je wel degelijk baat bij een nvme ssd.

In je beoogde gebruik ben je dan ook eigenlijk toe aan een nieuw systeem.

Geen idee wat daarin het budget zou zijn, maar dan vast een paar richtlijnen:
Voor systemen die veel moeten multitasken (game, capture, stream bijv.) Heb je veel aan multithreading.
Een ryzen 3700x in combinatie met een x470 moederbord is een goed beginpunt. Neem vervolgens 32 gb ram (liever te veel dan te weinig) op 3200-3600 mhz, een m.2 nvme ssdtje en je bent al een heel eind!

Wat betreft gpu ben je, als het primair om VR gaat, uiteraard het beste af met een 2070 Super of beter.
Ik neem tenminste aan dat je game soepel moet lopen en dat je het ook nog met een degelijke framerate wil steamen.

Ook hier geldt (in het geval van VR) dat more = more. Hoe dichter je in de buurt kan komen van een 2080 Ti of RTX Titan hoe beter, uiteraard zonder dan in exorbitant diepe zakken te hoeven graaien.

Dit is een utopische situatie natuurlijk, geen idee wat je upgrade budget is, maar je zal altijd ergens concessies moeten doen. Of je houd je oude systeem en levert waarschijnlijk heel wat in op het hele gamen+streamen verhaal, of je gooit er een dik budget tegenaan maar alles loopt altijd vloeiend en je hebt nog wat overhead. De kunst is om daarin een balans te vinden, of gewoon een koel maandsalarisje richting een onderdelenboer te smijten :p

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeoung
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-09 05:22
Bedankt voor je uitgebreide uitleg, was er stiekem al beetje bang voor.

Crucial MX100 - Solid state drive - 256 GB - intern - 2.5'' - SATA-600
en
Seagate SV35 Series ST2000VX000 - Vaste schijf - 2 TB - intern - 3.5" - SATA-600 - 7200 tpm -buffer: 64 MB

Dan inderdaad langzaam aan maar gaan kijken voor nieuw systeem, plus 1K voor VR. Ik ga alvast aan m'n huiswerk, zat al beetje te kijken naar de Ryzen 3900X en 2080, wordt nieuwe rig dus.

Had nog niet gehoord van een "nvme ssd", dus ik ga meteen zoeken, bedankt voor de tip :)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X Boxed€ 579,59€ 579,59
1MoederbordenMSI X470 Gaming Pro Max€ 151,-€ 151,-
1VideokaartenGigabyte GeForce RTX 2080 Super Gaming OC 8G (rev. 1.0)€ 791,05€ 791,05
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 RGB Black Edition€ 35,95€ 35,95
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 154,50€ 154,50
1VoedingenXilence Performance A+ 730 watt€ 59,70€ 59,70
1Solid state drivesGigabyte NVMe SSD 1TB€ 140,24€ 140,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.912,03

Hier kom ik voor nu op uit, mocht je eventueel nog ideeen hebben als toevoeging, graag :)

[ Voor 70% gewijzigd door Yeoung op 31-10-2019 01:07 . Reden: lijst ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TechnoNoob
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-01 23:08

TechnoNoob

I'm just a noob.

Ik zou de SSD vervangen door de pricewatch: Kingston A2000 1TB, dat scheelt €20 voor een betere schijf.
Verder zou ik bij zon budget zeker niet besparen op je psu en gewoon gaan voor bijvoorbeeld een pricewatch: Corsair RM650x (2018) Zwart.