Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitter10
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23-11-2024
Beste Tweakers,
Ik heb sinds een paar maanden een samengestelde pc in gebruik en ervaar sinds een paar weken een bijzonder probleem. Wanneer ik de voeding van de pc niet uitdruk, start deze na een periode niet meer op. Haal ik de voeding er voor een +- 30 minuten eraf dan start hij weer. Dit probleem heb ik ontlopen doormiddel van een stekkerdoos met aan/uit schakelaar en deze uit de drukken na afsluiten PC. Nu heb ik echter voor de 2e keer ervaren dat de pc zonder enige aanleiding uit gaat. Het is mij opgevallen dat dit gebeurt wanneer ik vergeten ben de voeding uit te schakelen en voor gebruik dus de voeding er een minuut of 30 vanaf heb gehaald. Hieronder de specs van de pc:

Coolermaster PSU MWE 750 Full Modular
Corsair DDR4 Vengeance LPX 2x8GB 3000 C15
Corsair Hydro Series H100i
Crucial SSD MX500 1TB
Nvidia Geforce RTX2070
Intel Core i5 9600K
Intel Gigabyte Z390 Aotus Pro

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Mvg,
Bitter10

Beste antwoord (via bitter10 op 11-11-2019 12:57)

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 20:29
Waarom een lapmiddel toepassen om de boel "werkend" te krijgen (fixen d.m.v. een stekkerdoos) i.p.v. gewoon garantie claimen? Lijkt mij een voeding die niet werkt zoals het hoort, en voedingen die niet werken zoals ze horen zijn ook niet altijd even veilig voor de rest van de hardware.
Ik zou het zekere voor het onzekere nemen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Heb je hem wel geaard aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitter10
Ja dat heb ik.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-09 20:29
Waarom een lapmiddel toepassen om de boel "werkend" te krijgen (fixen d.m.v. een stekkerdoos) i.p.v. gewoon garantie claimen? Lijkt mij een voeding die niet werkt zoals het hoort, en voedingen die niet werken zoals ze horen zijn ook niet altijd even veilig voor de rest van de hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitter10
Merethil schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:43:
Bedankt voor je reactie! Het is inderdaad een lapmiddel maar dit was om tijdens de "diagnose" toch door te kunnen werken. Verschillende mensen om advies gevraagd maar nu ik vanuit meerdere hoeken het advies krijg om de voeding te vervangen heb ik stappen ondernomen. Ik heb een mail gestuurd naar megekko i.v.m. garantie van de voeding en wacht dit dus even af. Ik weet ook niet in hoeverre garantie van toepassing is wanneer het om een samengestelde pc gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitter10
Bedankt allemaal voor de hulp. Na het vervangen van de voeding is het probleem verholpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:12
Nu een goede 550w voeding ipv een matige met nutteloze 750w gevraagd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Uszka schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:32:
Nu een goede 550w voeding ipv een matige met nutteloze 750w gevraagd?
De MWE Gold is een prima voeding. 750 watt is een beetje overkill voor deze build maar de voeding an sich is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
never mind... zelf te weinig onderzocht -_-

:D

[ Voor 94% gewijzigd door Knee-Buckler op 11-11-2019 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 17:45
Knee-Buckler schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:27:
never mind... zelf te weinig onderzocht -_-

:D
Ik wou net commenten over dat de Fully modular versie Gold is en de standaard silver of alleen 80plus is zelfs.

Maar ik sluit mij aan bij @EnigmaNL, het is gewoon een prima voeding alleen misschien toevallig een defecte versie toegestuurd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
EnigmaNL schreef op maandag 11 november 2019 @ 09:38:
[...]

De MWE Gold is een prima voeding. 750 watt is een beetje overkill voor deze build maar de voeding an sich is prima.
Waarop baseer je dat het een prima voeding is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Uszka schreef op maandag 11 november 2019 @ 11:10:
[...]

Waarop baseer je dat het een prima voeding is?
Dit bijvoorbeeld: https://nl.hardware.info/...lus-gold-te-goedkoop-zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Een review van HWI zou ik niet al teveel conclusies aan verbinden. De meest essentiële zaken worden niet getest cq beoordeeld.
Pagina: 1