Toon posts:

Excel loonadministratie verschillende waardes 1 cel optellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Voor school moet ik samen met een projectgenoot een "loonadministratie" maken. Zo moet er een loonstrookje in voor komen, jaaropgave etc. Nou hebben wij niet heel veel verstand van Excel maar met wat Google en Youtube zijn we een heel eind gekomen. Echter lopen wij nu vast.

Zo hebben wij 2 lijst functies gebruikt en een hele hoop VERT.ZOEKEN om gegevens van tabblad 1 in tabblad 2 (het loonstrookje) te krijgen. Bij de ene lijstfunctie kan de gebruiker haar werknemer selecteren en bij de tweede lijstfunctie kan de gebruiker een periode selecteren.

VOORBEELD
In tabblad 1 staan de gegevens over de werknemers
in tabblad 2 staat een "template" voor een loonstrookje

Tabblad 2
In A1 staat de lijst functie waar de gebruiker voor persoon A kiest
In B1 staat de lijst functie waar de gebruiker voor periode 1 kiest
In B2 komt een uitkomst van een salaris van €100 door middel van VERT.ZOEKEN uit tabblad 1

In A1 staat de lijst functie waar de gebruiker voor persoon A kiest
In B1 staat de lijst functie waar de gebruiker voor periode 2 kiest
In B2 komt een uitkomst van een salaris van €150 door middel van VERT.ZOEKEN uit tabblad 1

Hoe kunnen wij door middel van een formule alle waardes van B2 bij elkaar optellen? Dus dat de waardes van elke periode opgeteld wordt in cel B3. Bij loonstrookje 1 komt er dan eerst 100 te staan, bij loonstrookje 2 350 en loonstrookje 3 weer het bedrag er bij wat het salaris was van die periode.

Als het mogelijk is om het excelbestand er bij up te loaden hoor ik dat graag.

Met vriendelijke groet,

Pieter-Jan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHH
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-09-2024

DHH

Je bent nu op zoek naar alle mogelijke uitkomsten uit B2. Voor zover me bekend is dat niet mogelijk in Excel.

Wat wél mogelijk is, is dat je gaat kijken naar waar de data voor B2 vandaan komt (zoals je al aangaf: VERT.ZOEKEN uit tabblad 1).

Wat je kan doen is d.m.v. 'sommen.als' het bereik te selecteren van alle salarissen voor alle medewerkers voor alle perioden en als criterium voor de periode cel B1 te selecteren. Ik denk dat als je met sommen.als gaat spelen, je al een heel eind komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Ik zal even kijken wat ik met sommen.als kan doen, nu je het zo uitlegt klinkt dat inderdaad als een oplossing.