Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Hoi Allen ik ga binnenkort vanaf onze PS4 SLIM naar youtube streamen.
Ik geloof dat de max resolutie 720p is op de Slim naar youtube, als ik dit goed begrepen hebt.

Ik heb een Blue yeti maar heb liever een headset met microphone, dat is gewoon makkelijker in de huiskamer vanaf de bank etc. Welke binnen een range van 30 tot 80 euro heeft een goede microphone.

ik zie veel "shilling"/ "reclame" reviews van biased youtubers die zo`n ding gratis gekregen hebben voor een review.. Websites vol met best headsets of 2019 etc, maar ik geloof niet dat dit allemaal onafhankelijke aanraders zijn.

Dus ik vind het best lastig om een goede headset te vinden gebaseerd op de microphone en niet zozeer het geluid. Ik kan natuurlijk 140 euro neerleggen of meer maar dat is dan wel weer buiten mijn budget.

Dus heb ik liever wat feedback van mede tweakers over hun ervaringen over het streamen via de PS4 met een headset microphone, welke jullie goede ervaringen mee hebben.

Afgesplitst uit PS4 topic, het was daar offtopic.

[ Voor 9% gewijzigd door Geronimous op 30-10-2019 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-09 20:28
Wowhead schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:24:
Hoi Allen ik ga binnenkort vanaf onze PS4 SLIM naar youtube streamen.
Ik geloof dat de max resolutie 720p is op de Slim naar youtube, als ik dit goed begrepen hebt.

Ik heb een Blue yeti maar heb liever een headset met microphone, dat is gewoon makkelijker in de huiskamer vanaf de bank etc. Welke binnen een range van 30 tot 80 euro heeft een goede microphone.

ik zie veel "shilling"/ "reclame" reviews van biased youtubers die zo`n ding gratis gekregen hebben voor een review.. Websites vol met best headsets of 2019 etc, maar ik geloof niet dat dit allemaal onafhankelijke aanraders zijn.

Dus ik vind het best lastig om een goede headset te vinden gebaseerd op de microphone en niet zozeer het geluid. Ik kan natuurlijk 140 euro neerleggen of meer maar dat is dan wel weer buiten mijn budget.

Dus heb ik liever wat feedback van mede tweakers over hun ervaringen over het streamen via de PS4 met een headset microphone, welke jullie goede ervaringen mee hebben.
pricewatch: HyperX Cloud II Gun metal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
------Wireless optie valt af in mijn budget-------------------

[ Voor 79% gewijzigd door Wowhead op 30-10-2019 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Ik zie redelijk wat feedback dat de microphoon niet goed is
pricewatch: HyperX Cloud II Red

Dat is precies waar ik op zoek ben in een headset voor mijn livestreams. Ik denk dat deze dus dan af valt.

Iemand nog andere tips?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
Wowhead schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:42:
[...]

Ik zie redelijk wat feedback dat de microphoon niet goed is
pricewatch: HyperX Cloud II Red

Dat is precies waar ik op zoek ben in een headset voor mijn livestreams. Ik denk dat deze dus dan af valt.

Iemand nog andere tips?
Ik heb echt nog nooit iemand horen klagen over die kwaliteit van mijn mic. En ik vind de mensen die ik ken die hem ook hebben ook bovengemiddeld klinken.
Maargoed, als je serieus wilt streamen moet je natuurlijk sowieso al geen headset mic gebruiken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
DigitalError schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:44:
[...]

Ik heb echt nog nooit iemand horen klagen over die kwaliteit van mijn mic. En ik vind de mensen die ik ken die hem ook hebben ook bovengemiddeld klinken.
Maargoed, als je serieus wilt streamen moet je natuurlijk sowieso al geen headset mic gebruiken :+
Dankje voor je feedback!
In dat geval zal ik dan maar mijn Blue Yeti gebruiken, had liever een all-in one setje gebruikt ivm gemak.
De blue Yeti is op zicht geen super microphone maar wel iets boven gemiddeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:09

OzzieMann

PSN: OzzieMann

DigitalError schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:44:
[...]

Ik heb echt nog nooit iemand horen klagen over die kwaliteit van mijn mic.
Ik hoor je nooit, maar daar hoor je mij dan weer niet over klagen. :+

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
OzzieMann schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 14:58:
[...]

Ik hoor je nooit, maar daar hoor je mij dan weer niet over klagen. :+
Oh daar heb je hem ook weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Net een Logitech G PRO gekocht, dank alle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-10 13:34
Wowhead schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:38:
Net een Logitech G PRO gekocht, dank alle.
Als je uiteindelijk alsnog 120 euro voor een headset uitgeeft had je net zo goed deze kunnen halen

pricewatch: Steelseries Arctis 7 Zwart (2019 edition)

Heeft een goede mic en is ook nog eens draadloos. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Ambition88 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:46:
[...]

Als je uiteindelijk alsnog 120 euro voor een headset uitgeeft had je net zo goed deze kunnen halen

pricewatch: Steelseries Arctis 7 Zwart (2019 edition)

Heeft een goede mic en is ook nog eens draadloos. ;-)
Nee was 80 euro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
je hebt het model van vorig jaar gehaald? waar bij 3 van de 4 reviews hier op tweakers staat dat die microfoon erg gevoelig is? (tenminste, dat model kost 80 euro dus dit is een gokje)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wowhead
Excuses het is de nieuwe Logitech G Pro X - op coolblue voor 100 euro maar had nog 20 euro korting.
Van de meeste headsets vond ik deze nog de best klinkende microphone hebben, het is wel een comprimise hoor, want het is toch echt nog wel headset microphone kwaliteit (Hol, klinkt alsof een piloot aan het praten is door zn mic)

Ik kijk het wel een paar dagen aan, mocht ik er niet te vreden mee zijn gaat ie weer retour.
Want die Blue software optie werkt niet onder de playstation en dan klinken de default presets waarschijnlijk niet zo mooi met de microphone....

Maar jeetje erg lastig om de juiste headset te vinden, ze zijn zoeizo allemaal heel erg duur waar van in de midden segment de meeste of een belabberde microphone hebben of het geluid is niet erg denderend of ze zijn erg goedkoop gebouwd. En dit schijnt dus ook gewoon met veel duurdere modellen te zijn.

We gaan het wel gewoon allemaal uitproberen, uiteindelijk vind ik er wel een die bij me past.

Maar ik zit wel hard te twijfelen of ik nu niet gewoon in de segment van gebakken lucht zit, en ik eigenlijk de kwaliteit krijg van microphone van 10 euro die je 15 jaar geleden al had alleen nu met een mooi kleurig gamer jasje eromheen.

Ik wil de convenience van een microphone op mijn hoofd in plaats van een vaste microphone setup ivm gamen vanuit de huiskamer vanaf de bank/stoel, mischien wil ik wel teveel :P :+ :+

[ Voor 119% gewijzigd door Wowhead op 30-10-2019 16:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:49
Feit is dat die headsets met vaste microfoon gemaakt zijn gewoon om met elkaar te kunnen communiceren waarbij de andere partij ook jou beluistert via hun headset. Dat is toch een andere use case dan streamen, waarbij je een groter publiek wil aanspreken waarvan de meesten gewoon achter hun PC naar je stream kijken.
Volgens mij gebruiken de meeste streamers daarom toch ook echt een losse microfoon waarbij het budget al hoger is dan jouw budget voor de gehele headset.
Vraag is ook wat je publiek is. Gewoon vriendenkring, of hoop je toch op een groeiende aanhang ? In dat laatste geval is goede kwaliteit wel onontbeerlijk, denk ik. Maar misschien overschat ik het streaming publiek :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wowhead
Twixie schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 17:05:
Feit is dat die headsets met vaste microfoon gemaakt zijn gewoon om met elkaar te kunnen communiceren waarbij de andere partij ook jou beluistert via hun headset. Dat is toch een andere use case dan streamen, waarbij je een groter publiek wil aanspreken waarvan de meesten gewoon achter hun PC naar je stream kijken.
Volgens mij gebruiken de meeste streamers daarom toch ook echt een losse microfoon waarbij het budget al hoger is dan jouw budget voor de gehele headset.
Vraag is ook wat je publiek is. Gewoon vriendenkring, of hoop je toch op een groeiende aanhang ? In dat laatste geval is goede kwaliteit wel onontbeerlijk, denk ik. Maar misschien overschat ik het streaming publiek :).
Ja ik snap het ook wel hoor, ik kan wel me blue Yeti gebruiken, maar vind het zo omslachtig in de huiskamer.
Pagina: 1