Afvoer wastafel, vloerput in garage zonder riool aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:48
Beste,

Mijn komende Garage komt een beetje ver van het huis vandaan te staan en ligt behoorlijk lager dan de weg waar een riool aansluiting aanwezig is.

In de wasbak in de garage worden handen gewassen, met of zonder vette, olie, aarde, zeep e.t.c op de handen. Ook laarzen worden er in afgespoeld, water waarmee de vloer is geboend, dus ja wat zit daar op.

Wat zijn de alternatieven om het afvoer water fatsoenlijk op te vangen? Bestaat er zoiets als chemisch toilet maar dan voor een wastafel?

Zat als eerste te denken aan een IBC bak de grond in en die regelmatig leegpompen, maar zoek liever iets dat het dan ook nog eens zuivert en het dan in de tuin gebruikt kan worden.
Zoiets als 2 IBC bakken een met zand en de volgende met riet en planten. ( hoe bepaal je de benodigde inhoud, hoeveel riet en opp. voor b.v gem. 50l/dag vies water )
Enige suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:26
Zodra je ook zeepresten en vettigheid mee gaat spoelen zal er ook nog een olie/vetafscheider tussen moeten, een helofytenfilter doet daar niks mee.

https://terraxy.weebly.com/rietfilter.html

Deze site gaat uit van een compleet woonhuis dus als ik naar de berekening van 1kub per dag op 4 vierkante meter riet kijk dan heb je niet veel nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door D.deJong op 30-10-2019 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
Dank je, Ik ga hier mee verder. Enige is natuurlijk dat het geen toilet e.t.c resten zijn.Vetafscheider is ook duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:28
Kun je geen vuilwaterpomp of sanibroyeur gebruiken om het afvalwater naar het riool te pompen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Anubis
Daar dacht ik aan als eerste optie, zie tekst, maar om zoveel te moeten doen om alsnog de leiding in te graven e.t.c. zocht ik een alternatief waarbij ik het water kan hergebruiken. En naar mijn gevoel zit er wat verschil tussen vetten.... en ontlasting.