Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk2015
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-09 09:03

Luuk2015

Vires in numeris

Topicstarter
Goeiedag allemaal,

Sinds een tijdje zit ik te denken om een drone te kopen.
Deze wil ik gaan gebruiken voor het maken van video's op vakantie.

Zojuist las ik dat de Mavic Mini is uitgekomen.
Nu twijfel ik alleen of ik voor deze moet gaan of voor een 2e hands Mavic pro gen1 Fly More Combo (ongv 600 euro). Zou dit een betere keuze zijn dan de Mavic Mini? ik zou namelijk anders toch gaan voor de FMC versie van Mavic Mini.

Alvast bedankt,

Luuk

[ Voor 78% gewijzigd door Luuk2015 op 30-10-2019 16:40 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:29
De mini is nog niet uit en er zijn dus ook geen reviews te vinden. Er zijn maar weinig mensen die kunnen vertellen hoe de drone in de praktijk presteerd. Het is denk ik verstandig om eerst even de review af te wachten.

Maar, zelf ben ik geen van fan 2e hands drones. Je weet namelijk nooit of iemand een flinke klapper heeft gemaakt. De drone kan er van buiten goed uit zien terwijl van binnen alles mis is.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortum
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 01-10 19:25

Mortum

Moderator Discord / TFV & AWM

Prutser!

De mavic pro gen 1 heb ik zelf ook, dit is een zeer capabele drone en zeker voor 600euro lijkt mij dit geen miskoop!

Voordelen tov de mavic mini

4K video ipv 2K
7km bereik ipv 2km (niet dat je het echt gebruikt, maar je zal ook minder snel last van storingen hebben)
Front collision sensoren ipv geen.
genoeg reserve onderdelen te vinden op verschillende sites :)
Software is nu al flink doorontwikkeld.

Meer π•„π”Όπ•Œπ•‚, Meer beter! Foto-, Laser- en Livestreamnerd Strava Hevy Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Heb zelf een Pro en ben er extreem tevreden over. Ben ooit begonnen met het zelf bouwen van drones (dus frames kopen/maken/aanpassen en elektronica uitzoeken en gebruiken). Uit die tijd weet ik hoe lastig het is om een drone te maken die zo ontzettend fijn vliegt als deze. Ik raad hem je zeker aan,

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 13:21

qless

...vraag maar...

Nog een belangrijk voordeel:
Pro heeft raw foto's, mini alleen jpg.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:24
De Pro is een stukje groter, heeft een stuk meer bereik, en de controller is een stuk uitgebreider.

De Mini is een leuke drone voor een beginner die het af en toe gebruikt en niet als professionele camera gebruikt, de Pro heeft wat meer mogelijkheden en is een stuk beter, maar dus ook wat groter.

Ik zou zelf voor de Pro gaan. Tweedehands is prima te doen, check alleen goed alle batterijen die erbij geleverd worden op capaciteit en vlieguren, dit is belangrijk aangezien nieuwe batterijen nog steeds aardig prijzig zijn. Laat de oude eigenaar even een test rondje doen zodat je kan zien of alles goed werkt.

Zucht...

Pagina: 1