Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schermer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06-09 20:53
Ik ben een beetje aan het inventariseren wat ik in mn nieuwe PC wil hebben, maar ik kan geen goede behuizing vinden die aan mijn wensen voldoet. Heeft iemand nog suggesties?
  • De kast hangt onder mijn bureau (heel dicht daarop), dus knoppen voor aan/reset kunnen niet bovenop zitten (dat is heel hip tegenwoordig :9 ) of dicht tegen de bovenkant. Liefste in het midden of aan de linker zijkant midden.
  • ATX moederbord moet er in passen
  • Prijs < 150 euro had ik in gedachte
  • Totale hoogte minder dan 50cm bij voorkeur
  • Paar USB3.X aansluitingen, zelfde positie als de knoppen
  • Niet veel wensen qua 5,25 bays, komt een m2 schijf in en daar heb ik genoeg aan
Ik kwam zelf al op de Masterbox Q500L uit, maar niet alle reviews zijn heel positief over deze kast (voelt goedkoop aan, slechte koeling...).

Een andere optie is natuurlijk om de power/reset knop de verplaatsen en een usb hub te nemen, maar stiekem hoop ik toch dat er een kast is die wel aan mijn wensen voldoet O-)

[ Voor 4% gewijzigd door schermer op 30-10-2019 16:30 ]

Beste antwoord (via schermer op 31-10-2019 17:59)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Een 3700X is geen energieslurpend monster, dus een degelijk B450 bord is meer dan zat: pricewatch: MSI B450M Mortar Max

PS: de meeste (andere) populaire bordjes liggen al lang op voorraad met nieuwe bios, dus je moet pech hebben om een (te) oud exemplaar te krijgen.
Los daarvan kun je de bios natuurlijk updaten met een geleende processor (van AMD of iemand anders) of het voor 15 euro door de winkel laten doen, maar ik kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt.

Niet dat je dan heel veel behuizing opties erbij krijgt, maar bijvoorbeeld: https://tweakers.net/pricewatch/compare/346374;395407/

[ Voor 12% gewijzigd door mitsumark op 30-10-2019 21:59 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-08 21:50
Knopjes aan de voorkant gaat em tegenwoordig niet worden, dat wordt goed zoeken.

Denk dat je voor een "desk pc" moet zoeken of HTPC in Pricewatch, beneden is wel een redelijke.

pricewatch: Cooler Master HAF XB EVO (mesh version)

Met koeling, ja dat hangt ook van je plek af. Als die al dicht bij de onderkant van je bureau is dan gaat de lucht moeilijker weg via de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ik wil ze eigenlijk nooit aanraden maar een aantal Sharkoon kasten hebben de front IO en knoppen ook echt aan de voorkant.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
Hoe veel ruimte heb je in de breedte, en diepte?

Ga er van uit dat je deze niet kwijt kan?
pricewatch: Lian Li PC-O11 Dynamic (Zwart)

Waarom geen matx, of itx systeem? Als de kast ineens een stuk lager is, zijn knoppen bovenop natuurlijk ook niet zo'n probleem.
Ik weet natuurlijk niet waarvoor je hem gaat gebruiken, maar als je genoeg hebt aan een M.2, denk ik niet dat je heel veel bijzonders met dit systeem wil doen?
En als je wel iets bijzonders wil, heb je met matx meestal ook zat opties voor uitbreiding.

Ik heb een keer een systeem gebouwd met een Sharkoon kast, (beetje vergelijkbaar met de VG6-W) het viel best mee. Het is budget, en dat merk je natuurlijk, maar echt rotzooi is het niet. Was een stevig kastje, met redelijke ventilatoren, en redelijke koeling.
Met een paar betere ventilatoren was het denk ik niet eens zo'n slecht kastje geweest. Kabelmanagement was ook niet geweldig, maar ja wat verwacht je voor die prijzen.

[ Voor 125% gewijzigd door WEBGAMING op 30-10-2019 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schermer
Erazher schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:44:
Knopjes aan de voorkant gaat em tegenwoordig niet worden, dat wordt goed zoeken.

Denk dat je voor een "desk pc" moet zoeken of HTPC in Pricewatch, beneden is wel een redelijke.

pricewatch: Cooler Master HAF XB EVO (mesh version)

Met koeling, ja dat hangt ook van je plek af. Als die al dicht bij de onderkant van je bureau is dan gaat de lucht moeilijker weg via de bovenkant.
Cooler master is de groot, kan ik niet netjes kwijt.

Ik kan wel wat ruimte houden aan de bovenzijde (voor als er geperforeerde plaat zit of zo, maar realistisch gezien is een 120mm fan die de warmte er aan de achterkant uit trekt beter.
Wintervacht schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:54:
Ik wil ze eigenlijk nooit aanraden maar een aantal Sharkoon kasten hebben de front IO en knoppen ook echt aan de voorkant.
Die VS4-S heeft ze op zicht wel op de goede plaats zitten. Die andere dat trekt mn netvlies niet hoor 8)
Die heeft ook de power button bovenop zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Losse knoppen buiten de kast monteren een idee? Of WOL gebruiken?

Edit: knoppen extern had je al benoemd, excuus.

[ Voor 44% gewijzigd door MikeyMan op 30-10-2019 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schermer
MikeyMan schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:41:
Losse knoppen buiten de kast monteren een idee? Of WOL gebruiken?

Edit: knoppen extern had je al benoemd, excuus.
Had ik zelf ook al aangegeven. Je hebt zelfs van deze fantastische dingen, wat en laten we eerlijk zijn alleen voor de kabel als basis voor een DIY al goedkoop is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schermer
WEBGAMING schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:25:
Waarom geen matx, of itx systeem? Als de kast ineens een stuk lager is, zijn knoppen bovenop natuurlijk ook niet zo'n probleem.
Ik weet natuurlijk niet waarvoor je hem gaat gebruiken, maar als je genoeg hebt aan een M.2, denk ik niet dat je heel veel bijzonders met dit systeem wil doen?
En als je wel iets bijzonders wil, heb je met matx meestal ook zat opties voor uitbreiding.
Ik zou graag een uATX willen, maar gezien ik graag een AMD Ryzen 7 3700X wil gebruiken is de keuze zonder bios update klein. Ik kan alleen van de MSI Max borden vinden dat ze het uit de doos gelijk doen. Daarnaast hebben de uATX bordjes toch vaak wat mindere VRM koeling naar mijn idee.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:58
Een 3700X is geen energieslurpend monster, dus een degelijk B450 bord is meer dan zat: pricewatch: MSI B450M Mortar Max

PS: de meeste (andere) populaire bordjes liggen al lang op voorraad met nieuwe bios, dus je moet pech hebben om een (te) oud exemplaar te krijgen.
Los daarvan kun je de bios natuurlijk updaten met een geleende processor (van AMD of iemand anders) of het voor 15 euro door de winkel laten doen, maar ik kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt.

Niet dat je dan heel veel behuizing opties erbij krijgt, maar bijvoorbeeld: https://tweakers.net/pricewatch/compare/346374;395407/

[ Voor 12% gewijzigd door mitsumark op 30-10-2019 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schermer
Ja dat is waar, TDP van de 3700X zou prima moeten gaan. Ik ga het zeker overwegen en de Cooler Master Silencio 352 ziet er netjes uit en voldoet in principe aan al mijn eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
De thermaltake core p5 heeft de knopjes vanvoor zitten. Denk ook niet dat ventilatie een probleem gaat opleveren ;)

Die externe knop van aliexpress vund ik wel wat overdreven. Kzou dan eerder gaan voor deze

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lappieboy
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-08 16:42

Lappieboy

voltijd nerd

schermer schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:57:
[...]

Had ik zelf ook al aangegeven. Je hebt zelfs van deze fantastische dingen, wat en laten we eerlijk zijn alleen voor de kabel als basis voor een DIY al goedkoop is :+
pricewatch: Silverstone SST-ES02-USB afstandsbediening :+

ps:
De Silencio 352 is voor het geld een top kastje!
Enige kleine minpuntjes zijn;
Niet veel ruimte voor kabel management en niet werelds beste airflow. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Lappieboy op 31-10-2019 20:43 ]

Truth is, the game was rigged from the start.

Pagina: 1