Omdat ik mijn Moederbord en CPU heb moeten vervangen ivm waterschade ben ik ook gelijk maar eens gaan nadenken over een upgrade van mijn GPU.
Mijn huidige systeem incl nieuw Mobo en CPU:
- Ryzen 5 3600
- B450 TOMAHAWK MAX
- 1x8GB DDR4 Corsair 2400mhz
- ZOTAC GTX 1060 6gb
- Kingston SSD 240GB
- Kingston HDD 2TB
Wat wil je doen met je nieuwe GPU?
Alleen maar gamen. Liefst op 1440p met 60+ FPS. Heb nu nog een 60hz monitor maar daarvoor heb ik ook nog een upgrade in de planning
Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer € 400
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op zijn minst dus een nieuwe GPU. Maar misschien is een upgrade van mijn RAM ook een goed idee? Of nog een stripje van 8gb erbij pluggen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zit te denken aan Radeon, met name omdat de Free-Sync monitoren (voor de latere update) ook een stuk goedkoper zijn dan de G-sync. Maar ik laat me graag anders overtuigen
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag een advies hebben over welke videokaart het best binnen mijn systeem en budget past en of een upgrade van mijn RAM aan te bevelen is om gameprestaties van de pc te verhogen. Daarnaast vraag ik me af of mijn 2e hands kaart (3 jaar oud gok ik) nog wat oplevert?
Mijn huidige systeem incl nieuw Mobo en CPU:
- Ryzen 5 3600
- B450 TOMAHAWK MAX
- 1x8GB DDR4 Corsair 2400mhz
- ZOTAC GTX 1060 6gb
- Kingston SSD 240GB
- Kingston HDD 2TB
Wat wil je doen met je nieuwe GPU?
Alleen maar gamen. Liefst op 1440p met 60+ FPS. Heb nu nog een 60hz monitor maar daarvoor heb ik ook nog een upgrade in de planning
Wat mag het systeem gaan kosten?
ongeveer € 400
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op zijn minst dus een nieuwe GPU. Maar misschien is een upgrade van mijn RAM ook een goed idee? Of nog een stripje van 8gb erbij pluggen?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik zit te denken aan Radeon, met name omdat de Free-Sync monitoren (voor de latere update) ook een stuk goedkoper zijn dan de G-sync. Maar ik laat me graag anders overtuigen
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag een advies hebben over welke videokaart het best binnen mijn systeem en budget past en of een upgrade van mijn RAM aan te bevelen is om gameprestaties van de pc te verhogen. Daarnaast vraag ik me af of mijn 2e hands kaart (3 jaar oud gok ik) nog wat oplevert?