Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:06
Beste,

Ik zit met een issue. Ik heb sinds vorige week een Synology DS218 NAS. Ik ben bezig met het draaien van een timemachine back-up vanuit mijn Macbook Pro.
Ik draai Mac OSX 15.1 beta (Catalina) Overigens ook zonder de beta.

Ik haal een maximale overdracht snelheid van 1Mbit/s. Ik heb via internet een aantal oplossingen gevonden echter wordt de overdrachtsnelheid er niet beter van.
de back-up wordt gemaakt via WiFi omdat ik geen bekabelde verbinding kan maken.

Kunnen jullie mij helpen met een oplossing zonder dat ik de NAS rechtstreeks via UTP aansluit op het Macbook?

Ik maak gebruik van het standaard Ziggo modem met daaraan voor de Wifi een Meraki MR33. Ik heb al geprobeerd om de NAS aan een andere poort te hangen met een andere kabel. Echter bleek dit ook geen oplossing te zijn.

Overdracht geprobeerd via SMB, AFP en FTP. overal krijg ik eigenlijk hetzelfde resultaat

[ Voor 5% gewijzigd door sjtienuh op 30-10-2019 15:32 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:45

nelizmastr

Goed wies kapot

Probeer het eens met een externe USB schijf. Als dat ook traag is, moet je het probleem in time machine zoeken. Ik moet bekennen Time Machine al jaren niet meer echt snel te hebben gezien, zeker niet over WiFi.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
Ook losse gegevens overzetten naar de nas vanaf telefoon en windows pc is traag. Lijkt me dan toch aan het netwerk of de nas te liggen. Wat kan er mis gaan? Lijkt me sterk dat het alleen aan de wifi ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:32
Een betrouwbare wifi verbinding zou toch zo'n 32 Mbit/s aan moeten kunnen. Dat is 4 MByte/s.
De vraag is of hem dat zit in de keten of in Time Machine.
Probeer eens een groot bestand over wifi te transporteren naar of van je NAS en kijk of dat een betere consistente snelheid haalt: Ja? In dat geval zit het hem in Time Machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
sjtienuh schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:55:
Ook losse gegevens overzetten naar de nas vanaf telefoon en windows pc is traag. Lijkt me dan toch aan het netwerk of de nas te liggen. Wat kan er mis gaan? Lijkt me sterk dat het alleen aan de wifi ligt
Dan zul je, om te testen, toch eens bekabeld apparatuur op je NAS moeten aansluiten. Desnoods test je eens met een laptop die je even van iemand leent. Als dat wel goed werkt is het toch echt je WiFi verbinding.

Waarom is een bedrade verbinding uberhaupt niet mogelijk eigenlijk?

Wat je ook nog kunt proberen is WiFi weer aanzetten op je Ziggo ConnectBox, om te kijken of dat wellicht beter werkt. Daarmee kun je de Meraki uitsluiten.

[ Voor 17% gewijzigd door Cpt.Morgan op 31-10-2019 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 08:41
Draaien er zware processen op de NAS? File/photo indexing of zo?

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:25

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dit kan allerlei oorzaken hebben, die je gewoon één voor één uit moet gaan sluiten.

- brakke wifi -> testen met je laptop aan een kabel
- brakke netwerkkabel tussen nas en modem (detecteert ie wel als gbit?), probeer eens een andere kabel
- NAS is bezig met andere dingen (wat TheOmen in "gegevens overdracht naar DS218 zeer traag intern netwerk" noemt) -> check proces overzicht in DSM
- er is iets brak met de schijven in de NAS -> doe tests via DSM storage manager, probeer eens of je met een USB stick ingeprikt in de NAS wel bestanden snel naar de volumes van de NAS kan kopiëren.
- ...

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
- brakke wifi -> testen met je laptop aan een kabel
Wi-Fi is goed, optimale snelheid wat betreft internet. heb een 50mbit verbinding down en 5 en trek deze er ook door
- brakke netwerkkabel tussen nas en modem (detecteert ie wel als gbit?), probeer eens een andere kabel
Hij geeft aan dat hij connectie heeft met een Gbit netwerk. Tevens een andere kabel geprobeerd
- NAS is bezig met andere dingen (wat TheOmen in "gegevens overdracht naar DS218 zeer traag intern netwerk" noemt) -> check proces overzicht in DSM
CPU staat op 5% en RAM op 16%.

De schijven zijn nieuw, dit zegt natuurlijk niks, maar in DSM staat ze ook als in orde

[ Voor 7% gewijzigd door sjtienuh op 31-10-2019 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
De volgen vragen/suggesties heb je allemaal nog niet geprobeerd (of in ieder geval geen reactie op gegeven). Je zult echt systematisch moeten testen waar het probleem nu precies in zit, om hier een oplossing voor te kunnen bedenken.
nelizmastr schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 16:53:
Probeer het eens met een externe USB schijf. Als dat ook traag is, moet je het probleem in time machine zoeken.
Renault schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 23:53:
Probeer eens een groot bestand over wifi te transporteren naar of van je NAS en kijk of dat een betere consistente snelheid haalt: Ja? In dat geval zit het hem in Time Machine.
sjtienuh schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 21:55:
Cpt.Morgan schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:27:
Dan zul je, om te testen, toch eens bekabeld apparatuur op je NAS moeten aansluiten. Desnoods test je eens met een laptop die je even van iemand leent. Als dat wel goed werkt is het toch echt je WiFi verbinding.
...
Wat je ook nog kunt proberen is WiFi weer aanzetten op je Ziggo ConnectBox, om te kijken of dat wellicht beter werkt. Daarmee kun je de Meraki uitsluiten.
Orion84 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 10:33:
- er is iets brak met de schijven in de NAS -> doe tests via DSM storage manager, probeer eens of je met een USB stick ingeprikt in de NAS wel bestanden snel naar de volumes van de NAS kan kopiëren.

[ Voor 6% gewijzigd door Cpt.Morgan op 01-11-2019 11:11 ]

Pagina: 1